Prezentacja dla klasy I gimnazjum

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Aleksandra Klimczak kl.1a
Advertisements

albo zachować w pamięci to, co zobaczyłem.
Opracowanie: Maria Skarupa, Oliwia Mordyl kl.6b
W królestwie czworokątów
Cel lekcji: Utrwalę umiejętność obliczanie pola i obwodu prostokąta ( kwadratu), rozwiązywania zadań z jednostkami czasu, wagi i pieniędzy. .
PROCENTY Powtórzenie wiadomości o procentach Opracował Jan Ruba.
NASZA SZKOŁA W LICZBACH
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
MATEMATYKA NA LEKCJI Opracowanie: Kacper Jagodziński Maciej Kędziora.
Matematyka w przyrodzie.
PROCENTY I PROMILE.
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
SPRAWDZIAN Matematyka
PROCENTY.
1. Wynikiem działania - 6 ( - ) 2 jest liczba : a ) b ) - c ) - d ) 2. Komputer kosztuje 3400 zł. Od tej kwoty trzeba zapłacić 22 % podatku VAT. Podatek.
Opracowała: Justyna Piegat
Temat:Twierdzenie Pitagorasa Marcin Ziemkiewicz klasa IIIb
Działania na ułamkach zwykłych
CZWOROKĄTY ZADANIA.
KWADRAT PROSTOKĄT ROMB RÓWNOLEGŁOBOK TRAPEZ TRÓJKĄT.
Matematyka wokół nas.
Pole prostokąta i kwadratu
„Nie taki procent straszny …”
POLA WIELOKĄTÓW.
Procenty mgr Janusz Trzepizur.
MATEMATYCZNY TEST SZÓSTOKLASISTY
Graniastosłupy proste i nie tylko
Pola figur.
Historia i zastosowanie.
Prezentacja dla klasy III gimnazjum
Pola figur.
„Porównywanie ilorazowe i różnicowe”
Twierdzenie Pitagorasa
Wewnątrzszkolny system oceniania
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Ułamki zwykłe – zadania kl. V
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur. Temat: Pole trójkąta.
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Czy procenty pomagają nam w życiu ?
1.Pole kwadratu jest równe 50cm2. Oblicz długość jego przekątnej pkt
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Pola figur.
Witamy ! Zapraszamy do obejrzenia prezentacji na temat : Twierdzenia matematyczne, o których warto pamiętać.
XVI edycja Konkursu Matematycznego im. Jana Śniadeckiego
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Jak zamknąć świat w procentach ?
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
PROCENTY.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole trapezu.
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy II liceum
Prezentacja dla klasy III gimnazjum Przedmiot: matematyka Dział: Funkcja liniowa Temat: Pole czworokąta a funkcja liniowa.
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole rombu.
Prezentacja dla klasy III gimnazjum Przedmiot: matematyka Dział: Funkcja liniowa Temat: Graficzne rozwiązywanie nierówności.
Obliczanie jakim procentem jednej liczby jest druga liczba. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
TURNIEJ MATEMATYCZNY dla klas 4
Klasowy Zbiór Zadań Klasa IIIa Gim.
Zapis prezentacji:

Prezentacja dla klasy I gimnazjum Przedmiot: matematyka Dział: Obliczenia procentowe. Temat: Obliczanie, jakim procentem jednej liczby jest druga liczba

Przykład 1 W 28 – osobowej klasie jest 7 dziewczynek Przykład 1 W 28 – osobowej klasie jest 7 dziewczynek. Jakim procentem klasy są dziewczynki, a jakim chłopcy? Rozwiązanie: Dziewczynki stanowią uczniów klasy, czyli 0,25. Zamieniamy ułamek na procent, jest to 25% 100% - 25% = 75% Odp. Dziewczynki stanowią 25% klasy, chłopcy 75%.

Zadanie 1 Diagram przedstawia wyniki sprawdzianu z matematyki w klasie Ic. Oblicz, ile procent klasy otrzymało poszczególne oceny.

Rozwiązanie: Wszystkich uczniów jest 25 Niedostateczny: Rozwiązanie: Wszystkich uczniów jest 25 Niedostateczny: 0,08 = 8% Dopuszczający: 0,12 = 12% Dostateczny: 0,28 = 28% Dobry: 0,36 = 36% Bardzo dobry: 0,12 = 12% Celujący: 0,04 = 4%

Zadanie 2 1kg jabłek kosztuje 2zł, 1kg gruszek – 3zł, a 1kg śliwek kosztuje 4zł. A. O ile procent gruszki są droższe od jabłek? B. O ile procent jabłka są tańsze od gruszek? C. O ile procent śliwki są droższe od jabłek? D. O ile procent jabłka są tańsze od śliwek?

Rozwiązanie: A. gruszki są o 50% droższe od jabłek B Rozwiązanie: A. gruszki są o 50% droższe od jabłek B. jabłka są o 33,(3)% tańsze od gruszek C. śliwki są o 100% droższe od jabłek D. jabłka są o 50% tańsze od śliwek

Zadanie 3 Dane są prostokąt o wymiarach 5cm, 12cm i kwadrat o boku długości 6cm. A. Jakim procentem powierzchni prostokąta jest powierzchnia kwadratu? B. Jakim procentem powierzchni kwadratu jest powierzchnia prostokąta? C. O ile procent powierzchnia prostokąta jest większa od powierzchni kwadratu? D. O ile procent powierzchnia kwadratu jest mniejsza od powierzchni prostokąta?

Rozwiązanie: Powierzchnia prostokąta P = 5cm x 12cm = 60cm² Powierzchnia kwadratu P = 6cm x 6cm = 36cm² Różnica pól powierzchni = 24cm² A. powierzchnia kwadratu stanowi 60% powierzchni prostokąta B. powierzchnia prostokąta to powierzchni kwadratu C. powierzchnia prostokąta jest o większa od powierzchni kwadratu D. powierzchnia kwadratu jest o 40% ,mniejsza od powierzchni prostokąta

Zadanie 4 W listopadzie było 20 dni nauki szkolnej Zadanie 4 W listopadzie było 20 dni nauki szkolnej. Jakim procentem listopada są dni wolne od nauki? Rozwiązanie: Listopad ma 30 dni, 20 dni nauki i 10 dni wolne Odp. Dni wolne od nauki stanowiły wszystkich dni listopada.

Zadanie 5 Obliczcie procent nieobecności w waszej klasie w dniu dzisiejszym.

Zadanie domowe: Oblicz, jakim procentem uczniów twojej klasy są dziewczynki, a jakim chłopcy? Jakim procentem uczniów twojej szkoły są uczniowie twojej klasy?

Opracowanie: Janina Morska Giżycko 2006 www.scholaris.pl