ŁUKASZ DZWONKOWSKI Modele zwinne i ekstremalne. Podejście tradycyjne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Agile w praktyce, czyli jak to robimy naprawdę
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Programowanie Ekstemalne
Inżynieria Oprogramowania
Zarządzanie konfiguracją oprogramowania
Projektowanie w cyklu życia oprogramowania
Złożoność procesu konstrukcji oprogramowania wymusza podział na etapy.
Opis metodyki i procesu produkcji oprogramowania
Role w zespole projektowym
Metodyki prowadzenia projektów - SCRUM
1 / 47 WARSZAWA 2005 Przemysław Siekierko Stanisław Andraszek Rational Unified Process.
FIT Środowisko Testów Integracyjnych
EXtreme Programming » Magdalena Tchorzewska.
Na Etapie Inżynierii Wymagań
Lekkie metodyki programowania: Szansa czy zagrożenie?
Zwinne metodyki programowania
Inżynieria oprogramowania II Wykład 12 Projekty dyplomowe
Zwinne metodyki programowania Copyright, 2006 © Jerzy R. Nawrocki Inżynieria oprogramowania.
Inżynieria Oprogramowania Copyright, 2002 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do informatyki.
J. Nawrocki, Inżynieria oprog. Plan wykładu Praktyki XP Wcześniejsze badania Personal Software Process eXtremme Programming Opis eksperymentu WynikiPodsumowanie.
Analiza i walidacja wymagań
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Zbieranie wymagań Analiza systemów informatycznych Wykład.
Testy akceptacyjne Analiza systemów informatycznych Wykład 9
Dyscyplina i zwinność w projektach informatycznych
Dyscyplina i zwinność w projektach informatycznych (cz. 2)
Cykle życia oprogramowania
Agile Programming a jakość
Wymagania jakości w Agile Programming
Pomiary w inżynierii oprogramowania
Metodyki Lekkie Agile Methodologies
Rational Unified Process
Proces tworzenia oprogramowania
Analiza i projektowanie Informacyjnych Systemów Zarządzania
Techniki i rozwiązania IT w optymalizacji procesów
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu obsługi kina
Narzędzia do testowania
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
C.d. wstępu do tematyki RUP
© Victo Testowanie dla menedżerów Wersja TDM Slajd 1 (27) Testowanie oprogramowania dla menedżerów Co menedżerowie i kierownicy naprawdę potrzebują
Continuous Integration
Wykład 1 – część pierwsza
Autor: Tomasz Karczy ń ski Zaj ę cia: Zarz ą dzanie Projektami Prowadz ą cy: prof. Dorota Kuchta eXtream Programming.
Microsoft Solution Framework
Na produkt finalny – innowacyjny model preinkubacji przedsiębiorczej osób 50+ składają się 3 produkty pośrednie Model prowadzenia doradztwa Model prowadzenia.
Wymiana integracja ? oprogramowania dr Danuta Kajrunajtys.
Popytowe podejście do innowacji Willem Kruidhof 2011.
Komponentowe systemy rozproszone Wprowadzenie. Komponent... jest to podstawowa jednostka oprogramowania z kontraktowo (deklaratywnie) opisanymi interfejsami,
Rational Unified Process Implementacja Aleksandra Reiman, gr. I-52.
Proces tworzenia oprogramowania
Domain Specific Language Mac Michał Programujący architekt, konsultant.
Waterfall model.
Metodologia CASE. Przyczyny użycia narzędzi CASE Główną przesłanką użycia narzędzi CASE jest zwiększenie produktywności i jakości produkowanych systemów.
Inżynieria oprogramowania
Proces tworzenia oprogramowania Proces tworzenia oprogramowania jest zbiorem czynności i związanych z nimi wyników, które prowadzą do powstania produktu.
Agile Manifesto Manifest Zwinnego Wytwarzania Oprogramowania
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Team Software Process Inżynieria oprogramowania II Wykład.
Efektywne tworzenie oprogramowania 2008/2009 cvs.ii.uni.wroc.pl/eto2008.
Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny rok Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny.
Z. SroczyńskiInżynieria programowania Modele cyklu życia oprogramowania Zdzisław Sroczyński
Cykle życia oprogramowania oraz role w zespole projektowym Autor: Sebastian Szałachowski s4104.
Agile Programming a jakość
Zarządzanie projektami informatycznymi
Zarządzanie projektami
PROJEKTOWANIE APLIKACJI INTERNETOWYCH
Wykład 1 – część pierwsza
Agile PM Metodyki zwinne zarządzania projektami
Jak używać 1 Usuń linie i tekst, których nie potrzebujesz 2
Jerzy Nawrocki Adam Wojciechowski
Zapis prezentacji:

ŁUKASZ DZWONKOWSKI Modele zwinne i ekstremalne

Podejście tradycyjne

Metodyka zwinna Zwinne wytwarzanie oprogramowania jest zdolnością do szybkiego tworzenia programów w warunkach błyskawicznie zmieniających się wymagań Jak klient to wytłumaczył Czego tak naprawdę klient potrzebował

Manifest zwinnego wytwarzania oprogramowania Ludzie i interakcje  ponad procedury i narzędzia Działające oprogramowanie  ponad wyczerpującą dokumentację Współpraca z klientem  ponad negocjowanie umów Reagowanie na zmiany  ponad realizowanie planu

Wydanie produktu Wydanie (Release) produktu – działający system o przydatnej dla użytkowników funkcjonalności. Jeżeli potrzeby są większe i zbudowany system nie spełnia wszystkich wymagań użytkowników to rozbudowa systemu będzie przedmiotem pracy w następnym wydaniu. Sposób użycia zasobów planuje się w jeszcze krótszych procesach – iteracjach

Poznawanie wymagań Jako użytkownik Chcę opcję, Żebym mógł korzyści

Iteracje

Wykonanie iteracji Najpierw test jednostkowy następnie program

Reguły tworzenia kodu Fundamentalną zasadą programowania zwinnego jest rozwiązywanie problemów bieżących, a nie przyszłych

Testy Testy jednostkowe Testy akceptacyjne

Praktyki w programowaniu ekstremalnym Wspólne środowisko pracy Przejrzyste środowisko pracy

Praktyki w programowaniu ekstremalnym Samowystarczalny zespół Energiczna praca Programowanie w parach

Praktyki w programowaniu ekstremalnym Scenariusze Cykl tygodniowy i kwartalny Opcjonalność Kompilacje dziesięciominutowe Ciągła integracja Projektowanie przyrostowe

3 Pytania Jaki udział ma klient przy tworzeniu oprogramowania w modelach zwinnych? Wymień jedną z praktyk w programowaniu ekstremalnym i ją opisz Jak długo trwa jedna iteracja w modelach zwinnych?

Dziękuję za uwagę Bibliografia: Kent Black Wydajne Programowanie, wydanie II 2006r Krzysztof Sacha Inżynieria Oprogramowania, 2010r