OBRAZKOWE ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ergonomia.
Advertisements

Pierwsza pomoc Anita Pawęzowska.
dla logopedów szkolnych z rejonu działania
PROFILAKTYKA GRYPY SEZONOWEJ I NOWEJ GRYPY A(H1N1)
Pielęgnacja i serwowanie wina
Układ nerwowy-zmysły Zmysł słuchu.
Pierwsza pomoc O M D L E N I A
Katarzyna Ruta Narządy zmysłu Katarzyna Ruta
RESUSCYTACJA KRĄŻENIOWO-ODDECHOWA PODSTAWOWE ZABIEGI RESUSCYTACYJNE
PROFILAKTYKA GRYPY SEZONOWEJ I NOWEJ GRYPY A(H1N1)v
Sposób jedzenia sushi.
Zasady dobrego zachowania się przy stole
Przyjaciel czy wróg naszych dzieci?
Opiekun uczniów: mgr Dorota Ciałowicz
ĆWICZENIA BUZI I JĘZYKA
2. Układ narządów artykulacyjnych przy wymowie wybranych głosek.
Logopedia w pigułce, czyli co każdy rodzic wiedzieć powinien. . .
Poradnik logopedyczny
Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego
PIERWSZA POMOC.
Pierwsza pomoc Autor: Marcin Pawlik.
PIERWSZA POMOC PRZEDMEDYCZNA.
HIGIENA JAMY USTNEJ.
Po zakończeniu kursu uczestnik powinien umieć zademonstrować:
Biologiczne normy zgryzu w poszczególnych okresach rozwojowych
Poznajemy pulpit.
Pierwsza Pomoc Utrata Przytomności.
BLS & AED.
Śniadanie daje moc! Zdrowe i wesołe Jagódki
ZASADY RYSOWANIA TWARZY CZŁOWIEKA
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Mały Einstein 2006.
MOWA CIAŁA.
ĆWICZENIA NARZĄDÓW ARTYKULACYJNYCH: JĘZYKA, WARG, PODNIEBIENIA
Bajeczki logopedyczne
Proste i śmieszne zabawy pomogą dziecku w rozwoju mowy.
JĄKANIA WCZESNODZIECIĘCEGO
PROFILAKTYKA LOGOPEDYCZNA
INTUBACJA DOTCHAWICZA
Technika Jacobsona.
616.W obwodzie elektrycznym jak na schemacie poniżej, wyłącznik, na początku otwarty, zamknięto. O ile zmienił się ładunek na kondensatorze po zamknięciu.
Profilaktyka logopedyczna
Normy rozwoju mowy.
NARZĄDY MOWY jama nosowa nos ujście jamy nosowej podniebienie twarde
Podstawowe Zabiegi Resuscytacyjne u osób dorosłych oraz dzieci
Katarzyna Ruta Narządy zmysłu Katarzyna Ruta
BAJECZKI LOGOPEDYCZNE
Pielęgnacja jamy ustnej
Rozwój mowy i jego wspomaganie
krążeniowo - oddechowa
Co mówi ich ciało? Dziewczyny, kobiety. Sygnały Być może wysyłasz „facetobójcze” sygnały. Oto pięć najczęściej spotykanych odstraszających, nieświadomych.
Uśmiech Wybrane informacje Zygmunt Korzeniewski.
NIE IGNORUJ TEGO!!!.
Metody wywoływania głosek. Sylwia Świdzińska-Jachna logopeda, specj
CO MOGĘ ZROBIĆ, ABY OCHRONIĆ SIEBIE I INNYCH PRZED GRYPĄ CO MOGĘ ZROBIĆ, ABY OCHRONIĆ SIEBIE I INNYCH PRZED GRYPĄ ?  Szczepienie p/grypie  Stosowanie.
ETAPY ROZWOJU MOWY według L. Kaczmarka
Kurs Podstawowych Zabiegów Resuscytacyjnych
CHARAKTERYSTYKA WAD WYMOWY, SPOSÓB ICH ROZPOZNAWANIA ORAZ ZESTAW ĆWICZEŃ WSPOMAGAJĄCYCH TERAPIĘ LOGOPEDYCZNĄ GRAŻYNA REMBACZ.
Czy moje Dziecko mówi poprawnie? – charakterystyka mowy Dziecka przedszkolnego Logopeda mgr Iwona Strzelczyk.
GIMNASTYKA JĘZYKA Ćwiczenia wykonuj dokładnie, przed lustrem. Powtórz je co najmniej 5 razy. Przed rozgrzewką umyj buzię, aby język nie dotykał brudnych.
STANDARDY POSTĘPOWANIA W STANACH ZAGROŻENIA ŻYCIA
Katarzyna Konieczna – neurologopeda
Rady dla rodziców dotyczące stymulowania rozwoju językowego
Piercing.
„JAK DBAMY O ZĘBY?” przedszkolankowo.pl.
BLS & AED.
Wspieranie rozwoju mowy ucznia.
ROZWIJANIE U DZIECI EKSPRESJI WERBALNEJ
Dobre nawyki pielęgnacyjne
Ćwiczenia logopedyczne
Zapis prezentacji:

OBRAZKOWE ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE Opracowała Ewa Bugaj

OKNO szeroko otwórz usta - „gorąco” zamknij usta - „zimno”

MYJEMY ZĘBY • otwórz szeroko usta i uśmiechnij się • czubkiem języka „umyj” każdy ząbek na górze i na dole

CIASTO • uśmiechnij się • mlaskając „popróbuj” ciasto

FILIŻANKA • uśmiechnij się • szeroko otwórz usta • wysuń szeroki język i nadaj mu kształt filiżanki (lekko unieś czubek języka i boki)

TRĄBKA • wciągnij policzki do wnętrza buzi

PŁOTEK • uśmiechnij się • pokaż zamknięta zęby

MALARZ • otwórz szeroko usta • czubkiem języka „pomaluj” podniebienie

GRZYBEK • przyklej szeroki język do podniebienia

KOCI GRZBIET • usta szeroko otwarte • czubek języka oprzyj o dolne zęby • środek języka unieś do podniebienia

ZŁAP MYSZKĘ ZA OGONEK • usta lekko otwarte • wymawiając „a – a...”, delikatnie nagryzasz czubek szerokiego języka (tak, jakbyś łapał ogonek myszki)

KONIK • przy otwartych zębach naśladujesz konika (kląskasz)

STATEK PAROWY • usta uśmiechnięte • wymawiając „y – y...”, naśladujesz statek

SŁONIK PIJE • ułóż usta w ryjek • naśladuj picie wody cmokając

INDYK • usta otwarte • zahaczając czubkiem języka o górną wargę powtarzaj „bl -bl...”

ORZESZKI • usta zamknięte • delikatnie wypychasz policzki czubkiem języka

HUŚTAWKA • uśmiechasz się • otwierasz usta • dotykasz czubkiem języka do górnych i do dolnych zębów

ZEGAR • uśmiechnij się • czubek języka porusza się od jednego do drugiego kącika ust

PLACEK • uśmiechnij się • połóż szeroki język na dolnych zębach

DŻEM • uśmiechnij się • szerokim językiem oblizuj górną wargę

BALONIK • nabierz powietrza w policzki • wypuść delikatnie powietrze

HARMONIA • przyklej język do podniebienia • nie odrywając języka zamykaj i otwieraj usta

BĘBENEK • uśmiechnij się • dotykaj czubkiem języka do wewnętrznej powierzchni górnych zębów

SPADOCHRON • połóż watkę na nosie • ułóż język w kształcie FILIŻANKI • delikatnie zdmuchnij watkę z nosa

GOL • włóż czubek języka między przymknięte zęby • lekko dmuchaj na język