{ Kieszonkowe Etyka nie tylko dla smyka Wartość – odpowiedzialność, wytrwałość
Banknoty, monety - porównujemy
Słuchamy opowiadania „Kieszonkowe” W styczniu państwo Parzyści postanowili, że będą dawać swoim dzieciom kieszonkowe. Uznali, że mogą to zrobić, ponieważ dzieci chodzą już do szkoły i potrafią liczyć. W każdy poniedziałek dawali dzieciom siedem kwadracików kieszonkowego, które w erze cyfrowej pełniły funkcję pieniędzy. Rodzice powiedzieli dzieciom, żeby za kwadraciki kupiły sobie również jakąś zabawkę. Różniczka bardzo lubi słodycze, dlatego wszystkie kwadraciki przeznaczyła na zakup batoników. Jej brat natomiast trzy kwadraciki z każdego tygodnia wkładał do swojej ulubionej skarbonki, którą dostał na urodziny. Po upływie dziesięciu tygodni mógł już kupić sobie wymarzony samochodzik. Gdy dziewczynka zobaczyła, że Ćwiartek ma nową zabawkę, rozpłakała się. Choć bardzo prosiła rodziców, żeby kupili jej nową lalkę, nie zgodzili się. Pan Parzysty wytłumaczył córce, że każde z nich dostało tyle samo kwadracików. To, jak je wykorzystali, zależało już od nich samych. Choć Różniczce było bardzo smutno, zrozumiała, że nowy samochodzik Ćwiartka nie był prezentem od rodziców.
Planowanie sposobu oszczędzania
Za zaoszczędzone pieniądze możemy kupić… Gitarę Samochód Płytę
Za zaoszczędzone pieniądze możemy kupić… Lalkę Mikrofon Telefon
Nasze wnioski: Pieniądze należy oszczędzać, ponieważ rodzice otrzymują je za ciężką pracę. Zabawki możemy kupić za zaoszczędzone pieniądze. Przed wydawaniem pieniędzy zastanówmy się, czy to co chcemy kupić jest nam potrzebne.