Zachowania negatywne w klasie i w szkole

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co zrobić, aby być bezpiecznym?
Advertisements

„Test małego internauty”
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Ankieta na temat Psa i Schroniska.
BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
„Zero” tolerancji dla przemocy
Podejmowanie interwencji w sytuacjach szczególnych zagrożeń
PRZEMOC W RODZINIE…… to sytuacja ,w której ktoś wykorzystuje to, że ma przewagę nad Tobą - jest silniejszy, starszy i ważniejszy a Ty czujesz.
realizacja VIII punktu
ZATRZYMAJ PRZEMOC.
Przemoc i agresja w szkole.
Najczęściej występujące odpowiedzi: bardzo dobrze dobrze jest w porządku nie mam uwag jest sprawiedliwy jasny zrozumiały.
Czy jesteś osobą otwartą?
Co to jest naruszenie nietykalność cielesnej ?
Czy Twoje dziecko czuje się bezpiecznie w szkole?
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Z JAKIM PROBLEMEM MOŻE SPOTKAĆ SIĘ MÓJ RÓWIEŚNIK ?
TYDZIEŃ WALKI Z PRZEMOCĄ w ZSP w Jasienicy 14 – 22 kwietnia 2010
Quiz ,,Wokół praw dziecka”
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
..
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
Przemoc w szkole ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
PODSUMOWANIE DOTYCHCZASOWYCH DZIAŁAŃ CO ZROBIŁYŚMY PRZED DEBATĄ?
Badanie poziomu poczucia bezpieczeństwa wśród uczniów SP1
przypadku prześladowania
TYDZIEŃ POMOCY OSOBOM POKRZYWDZONYM PRZESTĘPSTWEM
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2013/2014.
KLASA TWÓRCZA MŁODZI ODKRYWCY.
BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE i w drodze do szkoły
Strategie rozwiązywania konfliktów
Pomagać zawsze można. Pomoc w nauce  Pomoc w lekcjach pomaga większości uczniom pomaga w kartkówkach, sprawdzianach, zadaniach, lub testach.  Uczniowie.
Raport z ewaluacji wewnętrznej I semestr 2012/2013.
Reżyseria: Patrycja Bajowska Hanna Sawin
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
Piotrek daje radę Historia, do której inspiracją stała się książka autorstwa Catherine DePino pt. „Śmierdzący ser”
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
Śpioch Ćwiartek Etyka nie tylko dla smyka Wartość: szacunek, odpowiedzialność.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
Mówimy przemocy.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
@ WIRTUALNA SIEĆ – REALNE ZAGROŻENIE. Czy wiesz, jakie są wirtualne
Szkoła bez przemocy.
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
Agresji i przemocy mówię
Wirtualne krzywdzenie… Realne cierpienie..
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie.
„Nie proś świata, aby się zmienił na lepsze, to Ty zmień się pierwszy”
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
RESPECT – godność i szacunek
Praca metodą projektu edukacyjnego
WIRTUALNA SIEĆ – REALNE ZAGROŻENIE
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
diagnozująca zjawisko przemocy rówieśniczej
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.
Stop Przemocy - nie tylko w szkole….
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2016/2017 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z.
Badanie opinii o szkole
Zapis prezentacji:

Zachowania negatywne w klasie i w szkole Kl. IV b Rok szkolny 2013 / 2014

Szantażowanie i groźby Na zdjęciu widzimy szantażowanie i groźby. Takie sytuacje zdarzają się, gdy jedna osoba nie potrafi się obronić. Silniejsza osoba często grozi tak, aby nikt nie widział całej sytuacji. Co należy zrobić? Należy powiadomić osobę dorosłą : nauczyciela lub rodzica i poprosić, aby ta osoba przestała.

Kradzież Na obrazkach widzimy uczniów, kradnących pieniędze innej uczennicy. Co należy zrobić? Należy poinformować nauczyciela oraz powiedzieć uczniom, aby oddali ukradzioną rzecz.

Bójki Na obrazku widzimy, jak kilka osób rozwiązuje konflikt za pomocą bójki. Co należy zrobić? Należy rozdzielić osoby, które się biją i powiadomić osobę dorosłą. Przypomnieć zasadę, iż nie należy się bić. Najbardziej niebezpieczna jest bójka poza terenem szkoły.

Obgadywanie Na obrazku widać, jak uczniowie obgadują lub obrażają jedną osobę, aby jej dokuczyć. Zachowanie to występuje najczęściej wśród uczniów chcących kogoś poniżyć. Co należy zrobić? Należy powiedzieć osobom, które nas obrażają, jak się czujemy, poprosić o zaprzestanie i starać się nie przejmować takim zachowaniem.

Zaczepianie słowne Na obrazku widać, jak uczniowie zaczepiają młodszych lub słabszych Co należy zrobić? Należy dowiedzieć się, a jakiego powodu ktoś nas zaczepia i wyjaśnić sytuację oraz poinfornować osobę dorosłą o niewłaściwym zachowaniu kolegów.

Zaczepianie fizyczne Na obrazku widać, jak uczniowie zaczepiają młodszych lub słabszych Co należy zrobić? Takie zachowanie może być początkiem bójki, więc należy stanowczo zareagować. Zgłosić zaczepki osobie dorosłej i dowiedzieć się o przyczyny takiego zachowania.

Obrażanie Na obrazku widzimy, jak uczennice obrażają swoją koleżankę. Co należy zrobić? Należy powiedzieć, iż takie zachowanie nie jest miłe i można to rozwiązać w inny sposób oraz poprosić uczniów o zaprzestanie takiego zachowania.

Wulgaryzmy i przeklinanie Na zdjęciu widzimy, jak uczniowie przeklinają. Co należy zrobić? Należy zwrócić uwagę danej osobie, powiedzieć, że przeklinanie nie rozwiązuje problemów.

Przeszkadzanie Na obrazku widzimy, jak uczniowie przeszkadzają nauczycielowi w prowadzeniu lekcji a innym uczniom w nauce. Co należy zrobić? Należy poprosić uczniów, aby nie przeszkadzali w nauce oraz powiadomić nauczyciela, aby zwrócił uwagę uczniom, który nie reagują.

Autorki projektu: Katarzyna Ciołek Agata Czerwińska Sara Galica Zuzanna Galica Marta Jakubowska Michalina Kukuc Aleksandra Sieczka Alicja Stoch Wiktoria Tragarz Pod opieką mgr Karoliny Żmich