Waterfall model.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Inżynieria Programowania zakres i organizacja przedmiotu
Advertisements

Modelowanie przypadków użycia
Projektowanie w cyklu życia oprogramowania
Katedra Mikroelektroniki i Technik Informatycznych Politechniki Łódzkiej Inżynieria oprogramowania (IO) Wykłady: mgr inż. Sławomir Wróblewski Godziny przyjęć:
Zarządzanie logistyczne
Studia Podyplomowe IT w Biznesie Inżynieria Oprogramowania
Złożoność procesu konstrukcji oprogramowania wymusza podział na etapy.
Część 2 OiZPI Iteracyjny przyrostowy model cyklu życiowego Rational Unified Process™ w materiałach wykorzystano: K.Subieta: Budowa i integracja systemów.
Opis metodyki i procesu produkcji oprogramowania
Budowa i integracja systemów informacyjnych
Wykład 1 Najlepsze praktyki
1 / 47 WARSZAWA 2005 Przemysław Siekierko Stanisław Andraszek Rational Unified Process.
Planowanie zadań i metody ich obrazowania
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
Wprowadzenie do inżynierii oprogramowania
Jerzy Nawrocki Piotr Pawałowski Krzysztof Pospiech
Na Etapie Inżynierii Wymagań
ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Zbieranie wymagań Analiza systemów informatycznych Wykład.
Tomasz Pieciukiewicz Rafał Hryniów
Cykle życia oprogramowania
Inżynieria Oprogramowania dla Fizyków
Rational Unified Process
Podstawy Inżynierii Oprogramowania
Podstawy Inżynierii Oprogramowania
ZARZĄDZANIE PROCESAMI
Proces tworzenia oprogramowania
Dalsze elementy metodologii projektowania. Naszym celem jest...
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Projekt i implementacja aplikacji wspomagającej testowanie
Projekt i implementacja aplikacji wspomagającej testowanie
C.d. wstępu do tematyki RUP
ŚCIEŻKA KRYTYCZNA Ciąg następujących po sobie zadań w ramach projektu trwających najdłużej ze wszystkich możliwych ciągów, mających taką własność, że opóźnienie.
Zarządzanie projektami
Microsoft Solution Framework
Scrum – metodyka zwinna inspirowana rugby
Rational Unified Process Implementacja Aleksandra Reiman, gr. I-52.
Propozycja projektu Andrzej Ziółkowski.
Pomiary procesów programistycznych Copyright, 2002 © Jerzy R. Nawrocki Zarządzanie jakością.
Proces tworzenia oprogramowania
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Komputerowe wspomaganie projektowania
Zarządzanie zagrożeniami
ŁUKASZ DZWONKOWSKI Modele zwinne i ekstremalne. Podejście tradycyjne
Zarządzanie projektami informatycznymi
Inżynieria oprogramowania
Proces tworzenia oprogramowania Proces tworzenia oprogramowania jest zbiorem czynności i związanych z nimi wyników, które prowadzą do powstania produktu.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Team Software Process Inżynieria oprogramowania II Wykład.
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Bartosz Baliś, 2006 Wstęp do Inżynierii Oprogramowania Bartosz Baliś.
7/1/ Projektowanie Aplikacji Komputerowych Piotr Górczyński Cykl życia systemu.
Studia Podyplomowe IT w Biznesie Inżynieria Oprogramowania
Zarządzanie wdrożeniem oprogramowania w organizacji w oparciu o metodykę ITIL Michał Majewski s4440 Praca magisterska napisana pod kierunkiem dr inż. Tomasza.
E. Stemposz. Rational Unified Process, Wykład 1, Slajd 1 Studia Podyplomowe IT w Biznesie Rational Unified Process Wykład 1 Najlepsze praktyki Wykładowca:
Wykład 2 – Zintegrowane systemy informatyczne Michał Wilbrandt.
Budowa i integracja systemów informacyjnych Wykład 2 Cykl życiowy oprogramowania dr inż. Włodzimierz Dąbrowski P olsko J apońska W yższa S zkoła T echnik.
1. Cel pracy Moja ocena systemów klasy MRP/ERP w kategorii wzorców projektowych. Hipoteza badawcza Zastosowanie systemów MRP/ERP jako wzorców projektowych.
Z. SroczyńskiInżynieria programowania Modele cyklu życia oprogramowania Zdzisław Sroczyński
Cykle życia oprogramowania oraz role w zespole projektowym Autor: Sebastian Szałachowski s4104.
Agile Programming a jakość
Inżynieria systemów informacyjnych
Zarządzanie projektami informatycznymi
Zarządzanie projektami
Inżynieria Oprogramowania Laboratorium
Budowa i integracja systemów informacyjnych
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Cykl życia oprogramowania
Zapis prezentacji:

Waterfall model

Definicja Iteracyjny model kaskadowy (ang. waterfall model) – jeden z kilku rodzajów procesów tworzenia oprogramowania zdefiniowany w inżynierii oprogramowania. Jego nazwa wprowadzona została przez Winstona W. Royce w roku 1970, w artykule "Managing the Development of Large Software Systems" (zarządzanie tworzeniem dużych systemów informatycznych). Jest najstarszym z modeli procesów tworzenia oprogramowania.

Fazy modelu kaskadowego Polega on na wykonywaniu podstawowych czynności jako odrębnych faz projektowych, w porządku jeden po drugim. Każda czynność to kolejny schodek (kaskada): Planowanie systemu (w tym specyfikacja wymagań) Analiza systemu (w tym Analiza wymagań i studium wykonalności) Projekt systemu (poszczególnych struktur itp.) Implementacja (wytworzenie kodu) Testowanie (poszczególnych elementów systemu oraz elementów połączonych w całość) Wdrożenie i pielęgnacja powstałego systemu. Jeśli któraś z faz zwróci niesatysfakcjonujący produkt cofamy się wykonując kolejne iteracje aż do momentu kiedy otrzymamy satysfakcjonujący produkt na końcu schodków.

Diagram faz modelu kaskadowego

Zalety ułatwia organizację: planowanie, harmonogramowanie, monitorowanie przedsięwzięcia zmusza do zdyscyplinowanego podejścia wymusza kończenie dokumentacji po każdej fazie

Wady narzuca twórcom oprogramowania ścisłą kolejność wykonywania prac występują trudności w sformułowaniu wymagań od samego początku powoduje wysokie koszty błędów popełnionych we wczesnych fazach, powoduje długie przerwy w kontaktach z klientem. brak jest weryfikacji i elastyczności możliwa jest niezgodność z faktycznymi potrzebami klienta niedopasowanie - rzeczywiste przedsięwzięcia rzadko są sekwencyjne realizatorzy kolejnych faz muszą czekać na zakończenie wcześniejszych

Model kaskadowy - wnioski może być użyty z powodzeniem w krótkich projektach gdy wymagania dobrze określone i zrozumiane specyfikacja wymagań – w pełni przygotowana