GRAFIKA WEKTOROWA I PROJEKTOWANIE LOGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
mgr inż. Tadeusz Pietrzak
Advertisements

Grafika Wektorowa Bitmapowa.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Autor: Jan Kowalski Uniwersytet UJK wydział – Pedagogika, gr. 4
dotyczące plików graficznych
Technologie XML Mgr inż. Michał Jaros Technologie XML wykład 1.
Systemy operacyjne Bibliografia:
Wprowadzenie do prezentacji multimedialnych
Agata Józefowicz Gimnazjum w Skórzewie
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
Rodzaje plików graficznych.
I Grafika wektorowa.
Grafika wektorowa i bitmapa
Skanery Skanery.
Grafika komputerowa rastrowa i wektorowa - porównanie
Podstawy grafiki komputerowej
Microsoft® Office x e l.
System webowy do tworzenia kolektywnych prototypów aplikacji sieciowych i mobilnych Łukasz Przywarty
FASHION I.T. Biznes zaczyna się od stworzenia potrzeby.
Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych.
Temat: Grafika komputerowa.
EDYTOR GRAFIKI RODZAJE GRAFIKI
Programy graficzne: rastrowe, wektorowe, CAD, wersje AutoCADa.
System generowania wzorów matematycznych MathML
Witold Bołt. Agenda W czym tkwi problem..? Po co jest oprogramowanie? Kim jest użytkownik? Zbieranie danych Co to jest design Współpraca programista-projektant.
Grafika wektorowa.
Formaty zdjęć.
Grafika komputerowa Jest to dziedzina rozwijająca się niezwykle dynamicznie, a jednocześnie wymagająca znacznej mocy obliczeniowej. Łatwo możemy to zaobserwować,
I ty możesz zostać grafikiem komputerowym!
Grafika komputerowa Jest to dziedzina rozwijająca się niezwykle dynamicznie, a jednocześnie wymagająca znacznej mocy obliczeniowej. Łatwo możemy to zaobserwować,
Animacja na stronie internetowej
Otwórz sobie drzwi do kariery!
Monika Majewska-Dziuba Marcin Czarnota
Prezentacja w Power Point
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Informatyka +.
LOGO. Czym jest logo? Logo najczęściej składa się z sygnetu (graficznego znaku) i logotypu (znaku typograficznego, czyli składającego się z fontu wybranego.
Grafika komputerowa Graphics Image Manipulation Program (GIMP) - zaawansowany edytor grafiki rastrowej za darmo Virtual Reality Modelling Language (VRML)
Grafika komputerowa Dr inż. Piotr Gronek Wykład dla Studium Podyplomowego „Informatyka w Szkole”
Lekcje z komputerem, 2006.
Komputerowe wspomaganie projektowania Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechnika Gdańska 2007 r.
Grafika rastrowa - parametry
Prezentacje multimedialne
Grafika : Wektorowa i Rastrowa
Grafika komputerowa.
Grafika komputerowa – Grafika wektorowa i rastrowa
GRAFIKA RASTROWA DALEJ. Podział grafiki komputerowej ze względu na sposób powstawania obrazu: GRAFIKA WEKTOROWA GRAFIKA KOMPUTEROWA GRAFIKA RASTROWA.
Identyfikacja Wizualna Firmy
WARSZTATY SZKOLENIOWE DLA NAUCZYCIELI OBEJMUJĄCE ZAGADNIENIA WIZUALIZACJI W CHEMII.
Grafika komputerowa. Cele lekcji Jak powstaje obraz na ekranie monitora? Modele barw Typy grafiki komputerowej Zastosowanie grafiki komputerowej Pliki.
Grafika komputerowa.
Grafika Komputerowa. Dział informatyki zajmujący się przedstawianiem tego, co rzeczywiste bądź wymyślone za pośrednictwem komputera – czyli rysunki i.
Grafika wektorowa Konrad Janiszewski, kl. 2 . Co to jest? jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą.
Grafika : Wektorowa i Rastrowa
Autor: Andysc dla maaaja0013
Informatyka Zakres rozszerzony GRAFIKA KOMPUTEROWA
Dokument komputerowy w edytorze grafiki – tworzenie i zapisywanie
Wady i zalety pracy w chmurze
T. 18. E Proces DGA - Działania (operatorka).
Logo bibliotek akademickich jako element identyfikacji wizualnej
TECHNOLOGIE MULTIMEDIALNE
Grafika rastrowa i wektorowa
Grafika wektorowa i rastrowa,oraz modele barw w grafice komputerowej.
Grafika wektorowa i rastrowa,oraz modele barw w grafice komputerowej.
 jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur geometrycznych lub brył geometrycznych, umiejscowionych.
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
Grafika komputerowa cz.2.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Zapis prezentacji:

GRAFIKA WEKTOROWA I PROJEKTOWANIE LOGO

SPIS TREŚCI Grafika wektorowa. Zastosowanie grafiki wektorowej. Zalety i wady grafiki wektorowej. Programy do grafiki wektorowej. Formaty grafiki wektorowej. Logo. Sygnet, logotyp, tagline. Cechy dobrego logo. Logo – podsumowanie.

Grafika wektorowa Grafika wektorowa - obraz zapisany elektronicznie w postaci figur geometrycznych opisanych wzorami matematycznymi. Dzięki temu zapisowi, można pozwolić sobie na zmiany rozmiaru pliku wynikowego. Dodatkowo można dowolnie skalować obraz bez utraty jego jakości.

Zastosowanie grafiki wektorowej Logotypy Ikony Proste grafiki Schematy Wykresy Znaki Drogowe Szkice Komiksy Mapy

Zalety i wady grafiki wektorowej Bezstratne skalowanie grafiki. Mały rozmiar plików w przypadku prostych grafik typu logotypy, wykresy, ikony. Praca w trójwymiarowym układzie i opis jego przestrzeni. Wysoka integracja z graficznymi urządzeniami peryferyjnymi. Bardzo prosta i dobra jakościowo  konwersja na grafikę rastrową. WADY: Grafiki fotorealistyczne zajmują ogromne ilości pamięci dyskowej, oraz potrzebują ogromnej ilości pamięci operacyjnej. Wektoryzacja, czyli przetwarzanie dla skomplikowanych grafik jest nieopłacalne, aczkolwiek możliwe. Bardzo małe wsparcie przeglądarek internetowych. Jedynie format svg, ale tylko dla najnowszych przeglądarek.

Programy do grafiki wektorowej PŁATNE: Adobe Illustrator CorelDRAW BEZPŁATNE: Inkscape Dia

Formaty grafiki wektorowej DWUWYMIAROWE: Al - Adobe Illustrator Artwork CDR - CorelDraw EPS - Encapsulated PostScript SVG - Scalable Vector Graphics SWF - Shockwave Flash Object WMF - Windows Metafile Format TRÓJWYMIAROWE: DXF - data exchange format DWF - Design Web Format DWG - Drawing STL - STereoLithography

Logo forma graficzna jednoznacznie identyfikująca markę, firmę, itp. głównym zadaniem logo jest wstępne nakierowanie osoby na symbolizowany podmiot poprzez: przyciągnięcie uwagi oglądającego, powiązanie emocjonalne danej osoby z symbolizowanym podmiotem poprzez formę graficzną odpowiadającą charakterem danemu podmiotowi.

Sygnet, logotyp, tagline element graficzny reprezentujący firmę. Logotyp część typograficzna (napis). Tagline hasło firmowe umieszczane zazwyczaj pod logotypem.

LOGO = sygnet + logotyp + (tagline)

Cechy dobrego logo: Czytelność. Rozpoznawalność i łatwość zapadania w pamięć. Znaczenie i koncept. Praktyczna użyteczność. Dopasowanie do Nowych Mediów.

1. Czytelność. Uproszczenie – znacznie zwiększa czytelność. Konkretność elementów – zbyt cienkie elementy giną w znaku i przez to tracą znaczenie.

2. Rozpoznawalność i łatwość zapadania w pamięć. Typografia - tekst bardziej kojarzymy z treścią niż grafikę. Kolor - jest najmocniejszym elementem wizualnym marki. Wg badań 64% ludzi uważa, że jest ważniejszy od sloganu, kroju pisma, czy kształtu logo. Oryginalność - dobre logo nie powinno iść przetartymi ścieżkami. Konsekwencja - trudno mieć rozpoznawalny wizerunek, jeśli się go często zmienia.

3. Znaczenie i koncept. Reprezentacja branży - przydatne jest, kiedy możemy odczytać z logotypu czy sygnetu, czym się dana firma zajmuje. Reprezentacja nazwy - często dobrym rozwiązaniem, rodzącym ciekawe efekty jest bezpośrednie nawiązanie do nazwy firmy. Reprezentacja wizerunku - jeśli marka nie jest tworzona od początku, wygląd logo można wyprowadzić z istniejących już elementów graficznych z nią związanych Reprezentacja charakteru - użytkownicy Internetu pokochali wyszukiwarkę Google za prostolinijne podejście - brak zbędnych elementów, przyjazny charakter. Pomysłowość - istnieją różne zabiegi, które pomagają w stworzeniu konceptów, które sprawią, że oglądający zawiesi na logo uwagę na dłużej.

4. Praktyczna użyteczność. Zdolność adaptacji - Nieraz potrzeba zastosować logo z dodatkowymi elementami, lub innymi zmianami, dla różnych działów firmy. Łatwość implementacji - przynajmniej wersja bazowa logo powinna funkcjonować dobrze w jednym kolorze.

4. Dopasowanie do Nowych Mediów. Animacja - animowane logo nie są generalnie nowością, pojawiły się najpierw w kinie i telewizji, dostosowując się do możliwości i charakteru tych mediów. Wszyscy znamy „ryczącego lwa”, „górę” Paramount, czy „zamek” Disneya. Obrazy - mocno zaznacza się tendencja to tworzenia lub wykorzystywania logo, które nie mają własnej materii, tylko zamykają formą dowolnie podłożone obrazy.

Logo – podsumowanie to podstawowy znak identyfikacji marki, symbol firmy, jest czynnikiem, który umożliwia wyróżnienie się spośród konkurencji, logo posiada w sobie ukryty przekaz, wpływający na podświadomość klienta, wybieramy produkty na podstawie wartości postrzeganej (branding), a nie rzeczywistej.

Bibliografia http://grafikakomputerowadlakazdego.blogspot.com/2012/09/co-to-jest-grafika-wektorowa.html http://www.sowa-edu.pl/grafika/kurs-grafiki/grafika-wektorowa http://pl.wikipedia.org/wiki/Logo http://jakubsudra.com/ologo.html http://www.sztukareklamy.pl/dlaczego-logo-jest-tak-bardzo-istotne