Test sprawdzający.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WODA Ogólne informacje o wodzie Właściwości optyczne wody.
Advertisements

TERMODYNAMIKA CHEMICZNA
TERMODYNAMIKA CHEMICZNA
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Stany skupienia.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Pochodzenie, występowanie wody…
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Wykonał: Dawid Bryl kl. 2d
TERMODYNAMIKA.
Anna Bilny, Marzena Pieniak, Michał Jabłoński, Kamil Wronowski
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 2 im. Marii Skłodowskiej - Curie w Gostyniu Gimnazjum w Pomorsku ID grupy: 98/55_MF_G2 98/41_MF_G2 Kompetencja:
Zespół Szkół w Gardnie - Gimnazjum Zbadajmy zmiany stanów skupienia
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Brzeźnicy ID grupy:
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
FIZYKA dla studentów POLIGRAFII Przejścia fazowe Zjawiska transportu
Przedmiot: Fizyka doświadczalna: Termodynamika
Zmiany stanów skupienia
Zakład Chemii Medycznej Pomorskiej Akademii Medycznej
przemiany i równowagi fazowe
Szkiełkiem i Okiem Fascynujący Świat Doświadczeń
Woda i roztwory wodne. Spis treści Woda – właściwości i rola w przyrodzie Woda – właściwości i rola w przyrodzie Woda – właściwości i rola w przyrodzie.
Zjawiska fizyczne w gastronomii
Fascynujące zjawiska f i z y c z n e
3 Proste doświadczenia z lodem Projekt: Mateusza Ciałowicza Opiekun: pani mgr Dorota Ciałowicz.
Poznaj i okiełznaj żywioły Gimnazjum nr 10 Ruda Śląska
Semestr IV rok szkolny 2011/2012
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Opady i osady atmosferyczne..
WODA.
WODA – ŹRÓDŁO ŻYCIA.
WODA ŻYCIA.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum Manowo ID grupy: 98/20_mf_g1
Fizyka i astronomia Opracowała Diana Iwańska.
OBIEG WODY W PRZYRODZIE
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Gimnazjum nr 1 im. Bohaterów Monte Cassino w Złocieńcu
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Zespół Szkół w Nowej Wsi Lęborskiej Budowa cząsteczkowa materii
Klimat – fizyczna zagadka!
BlaskI i cienie wody Adriana Misztowt VIB Wrocław 2012.
428.Ile gramów lodu o temperaturze t p =-18 o C można stopić przy pomocy m=8,5kg wody o temperaturze t=55 o C?
Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2
TERMODYNAMIKA – PODSUMOWANIE WIADOMOŚCI Magdalena Staszel
Woda i roztwory wodne.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Skraplanie.
426.W aluminiowym kalorymetrze o masie mk=100g, zawierającym m1=150g lodu o temperaturze to=0oC skroplono parę wodną o temperaturze t=100oC aż do całkowitego.
Dlaczego śnieg jest biały??
Własności cieplne materii Ciepło – sposób przekazywania energii między ciałami Temperatura – parametr określający stan ciała zależy od średniej energii.
Przedstawia: opisy i badania dotyczące wody. Zespół badawczy - uczniowie klasy I a i b Patryk Orman Justyna Nowak Dominik Malicki Joanna Ł uczy ń ska.
Wykonawcy projektu: N. Oniszczuk, E. Pszczółka, Ł. Żukowski nauczyciel nadzorujący: mgr Ewa Karpacz.
Atmosfera jako termos dla planety Ziemi
Stany skupienia wody.
Składniki pogody.
Czy substancje można przetwarzać?
Woda wodzie nierówna ‹#›.
Termodynamiczna skala temperatur Stosunek temperatur dowolnych zbiorników ciepła można wyznaczyć mierząc przenoszenie ciepła podczas jednego cyklu Carnota.
zasada działania opracował E. Kania
Woda w przyrodzie..
Michał Sosiński kl. 3c Zwana monotlenkiem diwodoru Aspekt chemiczny Aspekt chemiczny.
Gimnazjum nr 3 im. Polskich Noblistów w Kaliszu Woda jaka jesteś i co z tobą będzie ?
Woda to cudowna substancja
Zanieczyszczenia i ochrona wód
425.Ile pary wodnej o temperaturze t=100oC skroplono w mieszaninie wody o masie m1=150g i lodu o masie m2=100g, jeśli temperatura końcowa była tk=75oC.
Równowaga cieczy i pary nasyconej
Chmura ciało stałe, ciecz czy gaz?
477.V1=1dm3 wody wrząc pod ciśnieniem p=0,1MPa zamienia się w parę o tym samym ciśnieniu, temperaturze i objętości V2=1671dm3. Jaki procent dostarczonego.
478.Oblicz zmianę energii wewnętrznej m kg lodu, który topnieje w temperaturze 0oC. Dane są: ciepło topnienia lodu L, ciśnienie zewnętrzne p, gęstość.
Ochrona wody we Wrocławiu - nasza wspólna sprawa.
Zapis prezentacji:

Test sprawdzający

1. Gdy para wodna zmienia się w wodę, zachodzi: a. topnienie b. parowanie c. krzepnięcie d. skraplanie

2. Woda w stanie stałym: a. lód b. para wodna c. mgła d. kamień <TAPoint><Mode>Exam</Mode><Image>exam.dll</Image><Type>1</Type><Num>4</Num><Answer>1</Answer><Score>1</Score><AutoNext>1</AutoNext><Time>30</Time><ATTACH></ATTACH></TAPoint>

3.Opady atmosferyczne w stanie stałym: a. śnieg b. deszcz c. mrzawka d. ulewa <TAPoint><Mode>Exam</Mode><Image>exam.dll</Image><Type>1</Type><Num>4</Num><Answer>1</Answer><Score>1</Score><AutoNext>1</AutoNext><Time>30</Time><ATTACH></ATTACH></TAPoint>

4. Temperatura, w której lód się topi: a. -100C b. 00C c. 10C d. 40C <TAPoint><Mode>Exam</Mode><Image>exam.dll</Image><Type>1</Type><Num>4</Num><Answer>2</Answer><Score>1</Score><AutoNext>1</AutoNext><Time>30</Time><ATTACH></ATTACH></TAPoint>

5. Zmiana wody w parę: a. skraplanie b. parowanie c. krzepnięcie d. sublimacja <TAPoint><Mode>Exam</Mode><Image>exam.dll</Image><Type>1</Type><Num>4</Num><Answer>1</Answer><Score>1</Score><AutoNext>1</AutoNext><Time>30</Time><ATTACH></ATTACH></TAPoint>

6. Woda wrze w temperaturze… a. 00C b. 200C c. 1000C d. 1200C <TAPoint><Mode>Exam</Mode><Image>exam.dll</Image><Type>1</Type><Num>4</Num><Answer>3</Answer><Score>1</Score><AutoNext>1</AutoNext><Time>30</Time><ATTACH></ATTACH></TAPoint>

7. Proces parowania cieczy całą objętością to: a. rozmrażanie b. zamarzanie c. opadanie d. wrzenie <TAPoint><Mode>Exam</Mode><Image>exam.dll</Image><Type>1</Type><Num>4</Num><Answer>4</Answer><Score>1</Score><AutoNext>1</AutoNext><Time>30</Time><ATTACH></ATTACH></TAPoint>

8. Ciepło potrzebne do odparowania masy w stałej temperaturze: a. ciepło skraplania b. ciepło topnienia c. ciepło parowania d. ciepło krzepnięcia <TAPoint><Mode>Exam</Mode><Image>exam.dll</Image><Type>1</Type><Num>4</Num><Answer>3</Answer><Score>1</Score><AutoNext>1</AutoNext><Time>30</Time><ATTACH></ATTACH></TAPoint>

9. Podczas krzepnięcia ciepło jest: a. pobierana b. oddawane c. stałe d. zmienne <TAPoint><Mode>Exam</Mode><Image>exam.dll</Image><Type>1</Type><Num>4</Num><Answer>2</Answer><Score>1</Score><AutoNext>1</AutoNext><Time>30</Time><ATTACH></ATTACH></TAPoint>

10. Czy temperatura krzepnięcia i topnienia jest taka sama: a. tak b. nie c. nie zawsze <TAPoint><Mode>Exam</Mode><Image>exam.dll</Image><Type>1</Type><Num>3</Num><Answer>1</Answer><Score>1</Score><AutoNext>1</AutoNext><Time>30</Time><ATTACH></ATTACH></TAPoint>

11. Sublimacja to: a. zmiana stanu stałego w ciecz b. zmiana stanu stałego w gaz c. zmiana gazu w stan stały d. zmiana cieczy w stan stały <TAPoint><Mode>Exam</Mode><Image>exam.dll</Image><Type>1</Type><Num>4</Num><Answer>2</Answer><Score>1</Score><AutoNext>1</AutoNext><Time>30</Time><ATTACH></ATTACH></TAPoint>

12. Gdy powstaje szadź zachodzi zjawisko: a. sublimacji b. parowania c. wrzenia d. resublimacji <TAPoint><Mode>Exam</Mode><Image>exam.dll</Image><Type>1</Type><Num>4</Num><Answer>4</Answer><Score>1</Score><AutoNext>1</AutoNext><Time>30</Time><ATTACH></ATTACH></TAPoint>