Seminarium Dyplomowe Jacek Fohs
Plan prezentacji Temat pracy O „MUDach” Cel pracy Środowisko i narzędzia Obecne rozwiązania Motywacja Problemy
1. Temat pracy Wieloplatformowy klient gier typu MUD (Multi User Dungeon) w języku Java. Promotor: dr inż. Jarosław Bąk
2. O „MUDach” MUD (Multi-User Dungeon) – akronim oznaczający komputerowe gry fabularne, które są rozgrywane przez Internet przy użyciu interfejsu tekstowego. Tzw. świat, czyli scenariusz gry i definicje postaci użytkowników, jest umieszczony na serwerze, do którego może być podłączonych wiele osób w tym samym czasie. Po połączeniu gracz steruje swoją postacią przy pomocy zestawu komend i opcji umożliwiających m.in. decydowanie, w którą stronę postać ma się udać lub jaką akcję podjąć.
3. Cel pracy Samodzielna implementacja klienta jak najbardziej dopasowanego do własnych potrzeb Porównanie finalnej wersji aplikacji do najpopularniejszych rozwiązań Wydanie wersji Open-Source Opracowanie nietypowej pracy magisterskiej Poznanie i zastosowanie w praktyce nowinek wprowadzonych w Java 8
4. Środowisko i narzędzia Eclipse IDE for Java Developers Java 8 SDK Apache Ant Skrypty batch i bash biblioteka JGraphX Systemy operacyjne Windows 8 Arch Linux Inne? (OS X etc.)
5. Obecne rozwiązania Najpopularniejsze klienty z interfejsem graficznym i wspomaganiem gracza: ZuggSoft (komercyjne) ZMud CMud OpenSource GMud Gammon Software (Freeware) MushClient
6. Motywacja Bogate doświadczenie z grami typu MUD i klientami do nich. Brak klienta do gier typu MUD spełniającego wszystkie subiektywne wymogi autora. Wartościowy wkład w oprogramowanie Open-Source Wykorzystanie w praktyce zasad „pięknego kodu”, TDD, oraz wzorców projektowych w jednoosobowym projekcie Praca magisterska związana z zainteresowaniami autora
7. Problemy Duży stopień złożoności niektórych funkcji aplikacji (Mapper, protokół TELNET i wiele innych) Zapewnienie wieloplatformowości poprzez zgodność ze wszystkimi środowiskami obsługującymi technologię Swing i użycie wyłącznie nie-natywnych, otwartych bibliotek (pure Java). Opracowanie aplikacji, która zyska realne grono użytkowników (jej „życie” nie skończy się w momencie pomyślnej obrony)
6. Stan na dzień dziejszy
Dziękuję za uwagę