Budowa i zasada działania silnika dwu - i czterosuwowego
Spis treści Silnik spalinowy Rodzaje silników spalinowych Budowa silnika dwusuwowego Zasada działania silnika dwusuwowego Budowa silnika czterosuwowego Zasada działania silnika czterosuwowego Podsumowanie
Silnik spalinowy Silnik spalinowy, silnik cieplny spalania wewnętrznego, w którym energia spalania mieszanki paliwowo-powietrznej zamieniana jest na ruch obrotowy wału korbowego Spis treści Spis treści
Rodzaje silników spalinowych Podział ze względu na rodzaj zapłonu: Iskrowy, Samoczynny, Podział ze względu na cykle pracy: Dwusuwowe, Czterosuwowe, Podział ze względu na budowę silnika: Rzędowe, Widlaste, Przeciwstawne, Gwiazdowe, Spis treści
Silnik czterosuwowy o zapłonie iskrowym Rodzaje silników
Silnik czterosuwowy o zapłonie samoczynnym Rodzaje silników
Budowa silnika dwusuwowego Głowica Cylinder Tłok Korbowód Wał korbowy Kanał ssący Kanał wydechowy Kanał przelotowy Spis treści
Zasada działania silnika dwusuwowego Spis treści
Budowa silnika czterosuwowego Głowica Blok - Cylinder Tłok Korbowód Wał korbowy Kanał ssący Kanał wydechowy Zawór ssący Zawór wydechowy Spis treści
Głowica - rozrząd Głowica Budowa silnika
Głowica Budowa silnika Głowica - rozrząd
Blok - Cylinder Budowa silnika
Tłok Tłok - korbowód Budowa silnika
Korbowód – sworzeń - panewki Budowa silnika
Tłok- korbowód Budowa silnika Tłok
Wał korbowy Budowa silnika
Zasada działania silnika czterosuwowego Spis treści
Podsumowanie Dwusuwowy silnik spalinowy w porównaniu z 4suwowym: prostota konstrukcji; większa równomierność pracy przy małej liczbie cylindrów; lepsze smarowanie silnika, gorsze oczyszczanie cylindra ze spalin, mniej ekonomiczny (niższa sprawność). Spis treści