Polski konsument a nowości kongres Świata Przemysłu Kosmetycznego Warszawa, 18 listopada 2014 Marta Roszkowska marta.roszkowska@nielsen.com
NIElsen – Monitorowane kanały Sprzedaż Detaliczna Sklepy Chemiczne Hipermarkety Supermarkety Dyskonty Sprzedaż bezpośrednia Sprzedaż internetowa Sprzedaż instytucjonalna Perfumerie Cash&Carry Sklepy specjalistyczne (np. Body Shop, Mydlarnie)
Polski konsument wciąż pesymistyczny Jednak od roku obserwujemy ciągły wzrost nastrojów konsumenckich Nielsen Consumer Confidence Index
Rynek kosmetyczny tylko nieznacznie rośnie 9,4 mld PLN wart jest rynek kosmetyczny w Polsce 1,5% to tempo wzrostu kategorii kosmetycznych Nielsen, sprzedaż wartościowa wrzesień 2013 – sierpień 2014
Jak wygląda koszyk kosmetyczno-chemiczny na tle całego rynku fmcg? Udziały wartościowe Źródło:Nielsen
Na jakie produkty kosmetyczne wydajemy najwięcej? Udział w sprzedaży wartościowej, okres wrzesień’2013-sierpień’2014 Źródło:Nielsen
Wody zapachowe, kosmetyki kolorowe, ochrona zębów Wody zapachowe, kosmetyki kolorowe, ochrona zębów... Właśnie one wyróżniają się szybkim wzrostem na tle całego koszyka produktów kosmetycznych Źródło:Nielsen Wartościowa zmiana sprzedaży, okres wrzesień’2013-sierpień’2014 w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku
Innowacja, czyli? TYPY INNOWACJI NOWY PRODUCENT NOWA MARKA NOWA LINIA NOWE OPAKOWANIE NOWY ROZMIAR NOWA FORMA PRODUKTU NOWY STYL NOWY ZAPACH/SMAK NOWY CLAIM *Nielsen Breakthrough Innovation Europe, nowe produkty w Europie (2011-2013)
1/5 dostępnych na półce kosmetyków pojawiła się na rynku w tym roku…
… ale ich udział w sprzedaży różni się w zależności od kategorii Nielsen, sprzedaż wartościowa wrzesień 2013 – sierpień 2014
Tylko Czasami próbujemy nowych produktów Nielsen Shopper Trends 2013
Jakie ma szanse produkt, aby utrzymać się na rynku dłużej niż rok? LAUNCH 100% *Nielsen Breakthrough Innovation Europe, nowe produkty w Europie (2011-2013)
Jakie ma szanse produkt, aby utrzymać się na rynku dłużej niż rok? LAUNCH TYDZIEŃ 26 55% 100% *Nielsen Breakthrough Innovation Europe, nowe produkty w Europie (2011-2013)
Jakie ma szanse produkt, aby utrzymać się na rynku dłużej niż rok? LAUNCH TYDZIEŃ 26 TYDZIEŃ 52 55% 100% 24% *Nielsen Breakthrough Innovation Europe, nowe produkty w Europie (2011-2013)
Marta Roszkowska Client Specialist Nielsen, Poland Phone: (48 22) 433 99 27 marta.roszkowska@nielsen.com