Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uczniowie mają głos! – czyli to i owo o szkolnej demokracji.
Advertisements

WYBORY PARLAMENTARNE.
Racjonalność wyborcy a paradoks partycypacji Znaczenie instrumentalnej motywacji dla wyjaśnienia absencji wyborczej w 2005 roku i wysokiej frekwencji dwa.
„WEŹ KARTECZKĘ ODDAJ GŁOS… WRZUĆ DO URNY BĘDZIESZ GOŚĆ”
Koalicja na rzecz samorządów uczniowskich
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Witam na spotkaniu z Latarnikiem Polski Cyfrowej Równych Szans
Serdecznie zapraszamy na krótką prezentację multimedialną
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
Dlaczego ten temat jest ważny?
Kwiecień 2014 r. Debata.
Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.
Różnorodna prezentacja kandydatów na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego, a następnie oddanie głosu przez wszystkich uczniów szkoły, zapewnią demokratyczny.
Ankieta przeprowadzona w naszym mieście, okolicznych wsiach oraz szkole wśród młodzieży i pracowników.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież brała udział w wyborach?
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
„Młodzi a polityka” Statystyki z ankiet
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
ANKIETA Badała aktywność młodych ludzi oraz została przeprowadzona na potrzeby debaty na temat „Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w.
UDZIAŁ MŁODYCH W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM. PROBLEM OBECNEJ POLITYKI OCZAMI MŁODYCH.
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
Termin wyborów 16 listopada 2014 r. niedziela Lokale wyborcze czynne od 7 do 21.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Debata zorganizowana w związku z udziałem uczennic
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Nie tylko wybory- Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
DEBATA: „MŁODZI AKTYWNI? – CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM?
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
SONDA ULICZNA. 1. DLACZEGO MŁODZI LUDZIE NIE CHCĄ BRAĆ UDZIAŁU W WYBORACH? BOJĄ SIĘ WYRAŻANIA SWOJEGO ZDANIA BOJĄ SIĘ KOSEKWENCJI ŻE JAK JUŻ RAZ ZAGŁOSUJĄ.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
W ankiecie udział wzięli uczniowie klas III. Łącznie wzięło udział 30 osób, w tym 6 chłopców i 24 dziewczyny.
Młodzi aktywni. Czy to możliwe ?. Sondaż Czy interesujesz sie tym co sie wokół ciebie dzieje ?
Sejm Dzieci i Młodzieży DEBATA Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i w życiu społecznym?
CO TO SĄ WYBORY ?.
Temat debaty: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
" Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?".
„Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? -nie gaśmy słońca swoją biernością!
DEBATA Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
W ramach akcji Młodzi głosują: Uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych przygotowują i przeprowadzają w swoich szkołach wybory, działania edukacyjne.

Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Zaangażowanie młodzieży w życie społeczne
Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Temat: Udział obywatela w wyborach i referendach.
WYBORCZY PIERWSZY RAZ Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród licealistów z okazji Światowego Dnia Wyborów w 2010 roku prezentację przygotował mgr Paweł Raźny.
Budżet obywatelski w Łodzi Koncepcja podziału na obszary osiedlowe.
OBYWATELSKA POLITYKA EDUKACYJNA
autorstwa posłów z Klubu poselskiego Prawa i Sprawiedliwości
Powody niskiej frekwencji głosów w Polsce
System partyjny i wyborczy
Zapis prezentacji:

Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?

Dlaczego młodzi ludzie nie biorą udziału w wyborach i życiu społecznym? Frekwencja wyborcza wśród najmłodszych wyborców jest od lat najniższa spośród wszystkich grup wiekowych. Większość młodych ludzi nie traktuje udziału w głosowaniu jako obywatelskiego obowiązku. Wynika to między innymi z niewielkiej wiedzy młodych obywateli na temat wyborów. Dużo ludzi jest nieświadomych jakie plany wyborcze mają kandydaci i ta nieświadomość blokuje późniejszą chęć brania udziału w wyborach. Młodym ludziom brakuje również wiary w to, że w Polsce może być lepiej. Nie interesują się polityką, gdyż młodzi ludzie mają otwarte oczy i widzą, że politycy potrafią tylko naobiecywać, a tak naprawdę nie robią nic aby ludziom żyło się lepiej. Naszym zdaniem system wyborczy w Polsce nie zachęca do udziału w wyborach, a także system edukacyjny nie przygotowuje do życia w demokracji.

Oddawanie głosów przez Internet Żyjemy w czasach, gdzie dla najmłodszego pokolenia bardzo ważna jest kwestia nowoczesnych technologii. Zatem oddawanie głosów przez Internet wydaje się sprawą priorytetową. Naszym zdaniem taki sposób oddawania głosów posiada wiele zalet: - Głosowanie prowadzone przy pomocy komputerów wyborczych umożliwia rezygnację z papierowych kart wyborczych, a co za tym idzie niemalże natychmiastowe zliczanie głosów w pamięci operacyjnej komputera i przekazywanie ich do systemu centralnego

Głosowanie prowadzone przez Internet umożliwia oddanie głosu każdemu z każdej lokalizacji - Elektroniczne wybory rozwiązują też szereg problemów, które w zasadzie nigdy nie zostały rozwiązane dla wyborów przeprowadzanych drogą tradycyjną np. możliwość dorzucania głosów do urn. Za zastąpieniem tradycyjnych wyborów ich elektroniczną wersją przemawiają także bardzo wysokie koszty funkcjonowania komisji wyborczych, czy konieczność osobistego udania się do wyznaczonego miejsca głosowania. A to może przełożyć się na zwiększenie - niepokojąco niskiej w Polsce – frekwencji wyborczej

Lokale wyborcze za granicą kraju Tworzenie nowych obwodów głosowania jest szczególnie istotne z punktu widzenia wyborców przebywających poza granicami kraju. Rozwiązanie to wydaje się szczególnie przydatne, gdyż duża liczba młodych ludzi wyjeżdża głównie do Wielkiej Brytanii i Irlandii w celach zarobkowych i przeważnie nie mają oni możliwości oddania głosu.

Wprowadzenie kilkudniowego głosowania Do zwiększenia frekwencji udziału w wyborach może przyczynić się wydłużenie głosowania do kilku dni. Moim zdaniem jest to rozwiązanie wygodne dla starszych i młodszych wyborców, którzy zazwyczaj uczą się, pracują, wychowują dzieci lub z różnych przyczyn nie będą w swoim miejscu zamieszkania w dniu wyborów.

Wprowadzenie edukacji wyborczej w szkołach Szkoła sprawuje funkcję wychowawczą, więc to ona powinna uświadomić młodym ludziom , czym tak naprawdę są wybory. Jeśli ona nie przekona młodzieży jak ważny jest ich głos , to żadne zmiany nic nie pomogą.

Obniżenie wieku wyborczego Najgorszym wiekiem na umożliwienie głosowania to wiek 18 lat, kiedy kończy się naukę i zaczyna sie studia lub idzie do pracy. Coraz częściej wiąże się to ze zmianą miejsca zamieszkania i osłabieniem więzi ze społecznością w której się żyło i w której się nadal jest formalnie zameldowanym, co wiąże się z brakiem możliwości wzięcia udziału w wyborach.