KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady bezpieczeństwa na boisku i korytarzach szkolnych
Advertisements

Bezpieczna ewakuacja z budynku
REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
Dobre zachowanie jest to zespół norm zachowania obowiązujących wszystkich ludzi niezależnie od ich wieku i okoliczności w jakich się znaleźli. Co oznacza.
REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
Elementy informatyki w nauczaniu zintegrowanym
NORMY ZACHOWANIA UCZNIÓW PRZED I W CZASIE LEKCJI
Nasza wymarzona szkoła…
Tydzień kultury słowa
Kodeks 2.0 Zespół Szkół im. Aleksandra Fredry w Odrzykoniu.
DEBATA SZKOLNA. DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0 ZASADA 1. Jeśli zauważę u jakiegoś internauty przejawy nietolerancji, natychmiast zrywam kontakty i ostrzegam.
Savoir – vivre na co dzień
Zasady SAVIOR VIVRE Natalia Misala 6c.
PODSTAWOWE ZASADY ZACHOWANIA UCZNIÓW VI LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO
OBOWIĄZKI UCZNIA.
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
„DZIEŃ DOBRY” „Dzień dobry” mówimy do sprzedawców, pacjentów w poczekalni, pasażerów w przedziale, wszędzie, gdzie wchodzimy i zastajemy ludzi,
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
PRZECIWDZIAŁAMY ŁAMANIU NORM SPOŁECZNYCH
KODEKS 2.0 Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym
Savoir – vivre na co dzień
Uczniowie klasy szóstej w dniu sprawdzianu przychodzą ubrani w strój galowy Jeśli uczeń przyniesie ze sobą telefon komórkowy zostawia go w opisanej kopercie.
KODEKS 2.0.
OBRAZKOWY KODEKS 2.0 Klasa IIC
- W domu - W szkole - W drodze do szkoły
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
Regulamin Świetlicy Szkolnej
Savoir vivre.
WSPÓŁPRACA W NASZEJ SZKOLE
WSPÓŁPRACA W NASZEJ SZKOLE
Normy i zasady zachowania uczniów
Bezpieczne zachowanie w szkole
Szkolny system wychowawczy
Zasady dobrego wychowania czyli savoir vivre na co dzień.
Zbiór dobrych manier i reguł obowiązujących w naszej szkole
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Mówimy przemocy.
Kodeks 2.0 klasy 5 Rok szkolny 2013/2014.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Chcemy mieć dobrą, zgraną klasę, w której każdy czuje się dobrze!!!
Szkoła bez przemocy.
Bezpieczne zachowanie na świetlicy szkolnej Autorka: Oliwia Torba kl. 1e.
Szkoła Podstawowa nr 8 im. A
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie.
„Nie proś świata, aby się zmienił na lepsze, to Ty zmień się pierwszy”
W PIĄTEK Z KAŚKĄ NA ROLKI W PONIEDZIAŁEK KLASÓWKA Z MATMY
Wiem, jak się należy zachować
Zygmunt Korzeniewski, DODN
Zespół Szkół w Kłyżowie
PRAWA I OBOWIĄZKI DZIECKA
JASNE REGUŁY POMAGAJĄ WYCHOWYWAĆ Poradnik dla Rodziców i Nauczycieli.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA RZECZNIK PRAW UCZNIA DOROTA SMERECZYŃSKA.
Szkolny Kodeks Dobrego Zachowania
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Szkolny plan zachowania
ŚWIATOWY DZIEŃ PRAW DZIECKA 20 LISTOPAD 2015
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
To jest Marcin. Marcin dużo rozmawia z kolegami na przerwach
DEBATA KODEKS 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Prawa, które każdy uczeń powinien znać…
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018 ROK
Egzamin gimnazjalny. Instrukcja dla uczniów
BEZPIECZNE WAKACJE CZYLI ….
Zapis prezentacji:

KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA

KULTURA OSOBISTA JEST WIZYTÓWKĄ KAŻDEGO UCZNIA

NA LEKCJACH: Po wejściu do klasy zajmujemy swoje miejsce. Nie spóźniamy się na lekcje. Wykonujemy wszystkie polecenia nauczyciela. Nie bujamy się na krześle.

Gdy chcemy coś powiedzieć, zgłaszamy się poprzez podniesienie ręki, nie przekrzykujemy się, nie przerywamy, gdy ktoś inny mówi. Nie wychodzimy z ławki bez pozwolenia nauczyciela, nie chodzimy po klasie, nie rzucamy papierkami itp. Jesteśmy przygotowani do lekcji i pracujemy na miarę naszych możliwości. Jesteśmy wobec siebie pomocni i koleżeńscy. Nie śmiejemy się ze słabszych uczniów i ich wypowiedzi. Każdy ma prawo popełniać błędy.

Nie kłamiemy i nie ściągamy. W czasie zajęć lekcyjnych wyłączamy lub wyciszamy telefon. Pilnujemy i wykonujemy obowiązki dyżurnego. Nie jemy, nie pijemy i nie żujemy gumy w czasie lekcji. Utrzymujemy porządek w klasie i na swojej ławce.

NA PRZERWACH: Przerwy spędzamy w szkole, nie wychodzimy poza jej teren. Zachowujemy się w taki sposób, aby nie zagrażać zarówno własnemu bezpieczeństwu, jak i innych osób (nie bijemy, nie biegamy, nie zaczepiamy, nie popychamy, nie podstawiamy nóg, itp.) Zawsze nosimy mundurek.

Nie krzyczymy i nie podnosimy głosu. Nie trzaskamy drzwiami Nie krzyczymy i nie podnosimy głosu. Nie trzaskamy drzwiami. Hałas nie pozwala odpocząć w czasie przerwy. Bezpiecznie poruszamy się po schodach, spokojnie schodzimy i wchodzimy - zawsze stroną prawą. Z każdym problemem zgłaszamy się do nauczyciela dyżurującego – on ci pomoże. Nie chodzimy po różnych piętrach - przerwę spędzamy na piętrze, gdzie mamy lekcje (wyjątek stanowi wyjście do sklepiku, biblioteki, toalety, na obiad).

Szanujemy własność innych, nie kopiemy i nie rzucamy plecaków. Pamiętamy o zaspokojeniu wszystkich naszych potrzeb: jedzenie, picie, toaleta. Po dzwonku ustawiamy się w określonym porządku przed drzwiami sali lekcyjnej.

W SZATNI: Wchodząc do szatni ubieramy się lub rozbieramy i natychmiast wychodzimy, nie przesiadujemy w niej. Nie przepychamy się, czekamy w kolejce na wejście do boksu. Szanujemy cudzą własność, nie zabieramy żadnych ubrań ani rzeczy w nich pozostawionych. Ubranie wieszamy na wieszaku, obuwie trzymamy w worku.

W TOALECIE: Wiemy do czego służy toaleta, nie przesiadujemy w niej bez potrzeby. Nie niszczymy wyposażenia toalety. Nie marnuję papieru, wody i mydła. Nie wrzucamy ręczników papierowych do toalety, po zużyciu, wrzucamy je do kosza na śmieci.

NA BOISKU SZKOLNYM: Nie opuszczamy terenu szkoły. Nie rzucamy kamieniami, niebezpiecznymi przedmiotami, zimą śnieżkami. Nie niszczymy wyposażenia sportowego. Nie rzucamy papierków ani innych śmieci, wrzucamy je do kosza na śmieci.

W STOŁÓWCE: Stosujemy się do planu wydawania posiłków. Czekając w kolejce nie przepychamy się. Kulturalnie spożywamy posiłek. Dbamy o czystość na stole i w swoim otoczeniu. Nie bujamy się na krzesłach. Jemy w spokoju i nie przedłużamy czasu posiłku rozmowami.

W CZASIE WYJŚĆ ZE SZKOŁY: Zawsze wychodzimy i wracamy z nauczycielem. Słuchamy poleceń nauczyciela, przewodnika, opiekuna itp. Nie biegamy i nie popychamy się. Nie oddalamy się od grupy. Korzystamy tylko ze sprzętów, przyborów i miejsc , które zostaną nam udostępnione przez osobę prowadzącą. Nie śmiecimy, nie niszczymy mienia.

Używamy zwrotów grzecznościowych: dzień dobry, do widzenia, proszę, przepraszam, dziękuję itp. Nie używamy wulgarnych słów.