Pomysł cross-promocji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wprowadzenie do metodologii eksperymentu biologicznego.
Advertisements

Najnowsze trendy w grach Paweł Sasko. 49% 25% 26% Obecnie średnia wieku statystycznego gracza w USA wynosi 32 lata.
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Unikalne narzędzie do aranżacji wnętrz
SUKCES CYFROWEJ DYSTRYBUCJI
PROJEKTOWANIE GIER VS MOBILNA ROZRYWKA 2012 TURBO EDITION
Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
Damian Korczowski Jakub Patykowski
LICENCJE OPROGRAMOWANIA
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Dynamiczny rozwój bankowości mobilnej w Banku Pekao
Zwiększamy sprzedaż dzięki dialogowi
Twoje narzędzie do pracy grupowej
Wszystko o aplikacjach mobilnych
Autorzy: Daniel Katan Tomek Apanasewicz
Prezentacja miast i form promocji. Spis treści Prezentacja miast: – Sopot – Wrocław – Kraków – Zakopane – Warszawa Formy promocji: – Formy Standardowe.
Gry komputerowe-rozwijają czy uzależniają?
IRROBot Football League Propozycja współpracy
Interactive Marketing Partner marketing
LICENCJE.
LICENCJE OPROGRAMOWANIA
Wykonywanie kopii bezpieczeństwa danych
Technik Organizacji Reklamy
TRZYMAJ FORMĘ Program edukacyjny.
Wybrane zagadnienia relacyjnych baz danych
WIEDŹMIN figurkowa gra bitewna Propozycja Współpracy
Prawo autorskie.
 Chciałbym również zaznaczyć iż w celu propagowania dziedziny sportu jaką jest piłka nożna, daliśmy możliwość brania udziału w zajęciach zmniejszając.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
M emories F actory Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi im. Mieszka I Świnoujście.
Telefony Świata.
Opracowane przez Nowak Justynę AGH. Wprowadzenie Stojąc przed sklepową półką klient zastanawia się, którego batonika kupić: Mars, Snickers, Milky Way.
Kampania Cross- Marketingowa Założenia Kampanii Cross-promocja dla batonów marki Snickers oraz usługi stremingu muzyki - Deezer Umieszczenie wewnątrz opakowań.
Propozycja cross-promocji – batonik Milky Way z kawą Tchibo
„Nowa torebka? Nie w tym miesiącu” „Wygodne adidasy? Miałem sobie je kupić, ale rozwaliłem wszystkie pieniądze od rodziców i teraz wystarczy mi tylko na.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Dlaczego baton plus kawa?
Założenia cross- promocji Jak powszechnie wiadomo słodkie upominki oraz prezenty są nieodłącznym elementem każdej rocznicy, urodzin, imienin, świąt oraz.
ODKRYWAJ NOWE LĄDY Z Pomysł na cross-promocję autorstwa Aleksandry Majcherek.
CROSS-PROMOCJA Batonik MilkyWay+Guma Orbit dla Dzieci
Akcja ma na celu kreowanie marki wśród młodych ludzi oraz zwiększenie jej konkurencyjności na rynku.
Prywatyzacja usług publicznych na przykładzie PKP Łukasz Dróżdż.
WSTĘP W dzisiejszych czasach reklamy w TV, banery czy ulotki to moim zdaniem przeżytek. W dzisiejszych czasach większą oglądalność mają różne kanały na.
SPODZIEWAJ SIĘNIESPODZIEWANEGOSPODZIEWAJ SIĘNIESPODZIEWANEGOSPODZIEWAJ SIĘNIESPODZIEWANEGOSPODZIEWAJ SIĘNIESPODZIEWANEGO.
Metody komunikacji.
Monopol Wykonały: Natalia Tyburska Marcelina Falkowska.
Metody komunikacji.
Wszystko o czym marzysz !. O naszym produkcie Infinite Box dzięki, któremu możliwe jest spełnienie każdego życzenia.
Przewodnik Zastosowanie folderu Moje EBSCOhost
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
Dziecko bezpieczne w sieci. Podstawowe zasady bezpieczeństwa 2. Umieść komputer w powszechnie dostępnym miejscu w domu. Bądź obok swojego dziecka, kiedy.
Smartphony Kamil Miastkowski.
PEGI Czy wiesz, co kryje się pod tymi znakami? Czy wiedząc, że w grze jest przemoc, sex i wulgarny język pozwolisz w nią grać swojemu dziecku lub ją zakupisz?
4. Reklama porównawcza związana z ofertą specjalną powinna, w zależności od jej warunków, jasno i jednoznacznie wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty.
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
Diabeł tkwi w szczególe. Nasze miniprzedsiębiorstwo zajmuje się produkcją i sprzedażą sznurówek do butów. Pragniemy podążać za duchem mody i projektować.
Ochrona wizerunku a publikacja w Internecie Kwestia ochrony wizerunku jest uregulowana w przepisach art. 81 oraz art. 83 ustawy o prawie autorskim i prawach.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Moje uwagi Kątomierz Teresa Ryba Moje uwagi Teresa Ryba Cel Głównym celem mojej prezentacji jest zwrócenie uwagi na różnorodność kątomierzy oferowanych.
HISTORIA KONSOL STACJONARNYCH Konsola - ”komputer o wyspecjalizowanej architekturze przeznaczony do uruchamiania gier wideo”.
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI W SIECI INTERNET
Fonoholizm- przyzwyczajenie, czy uzależnienie?
Moje Top 3 Gier Planszowych
NESCAFE Budzik w iPhone
Nic Nac’s Mixer Innowacyjne wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych.
materiały dla uczestników
MemoriesFactory Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi
G Staś Toporkiewicz
Zapis prezentacji:

Pomysł cross-promocji Piotr Szostakowski

Zarys pomysłu Coraz częściej w marketingu mamy problem ze znalezieniem przestrzeni reklamowej, która jest pusta pod względem promocyjnym, a jednocześnie dostępna dla ogółu. Moim zdaniem taką przestrzenią są gry komputerowe. Z jednej strony przyciągają codziennie przed ekrany dziesiątki milionów użytkowników, a jednocześnie dalej są marginalizowane przez promocję. Szczególnym przypadkiem, na którym chciałbym się skupić są gry na urządzenia przenośne, ponieważ ich model sprzedażowy jest odmienny od tego tradycyjnego. Wiele z nich jest oparta na bazie tzw. modelu freemium, który pozwala za darmo cieszyć się z rozgrywki, ale ogranicza też część możliwości gracza albo zalewa go reklamami. Typowy użytkownik, takich produkcji różni się od niegdysiejszych graczy. Przede wszystkim, nie lubi wydawać pieniędzy na samą grę, ale gdy mu się spodoba jest gotowy na dużo większe wydatki niż jego starszy kolega. Dlatego takie produkcje pomimo możliwości pobrania za darmo, w App Store, czy Google Play zajmują najwyższe pozycje, w kategorii najbardziej dochodowych aplikacji. Po drugie, jego celem podczas rozgrywki nie jest ukończenie gry, tylko niezbyt absorbująca rozrywka. Stąd gracze podczas jednego kontaktu z grą nie poświęcają jej zbyt dużo uwagi, choć z drugiej strony, wracają do niej dużo częściej (niż ich poprzednicy w odniesieniu do swoich gier), a więc w ogólnym rozliczeniu poświęcają grze dużo więcej czasu. Takimi graczami są zazwyczaj osoby młode, kobiety, pracownicy fizyczni i niższego szczebla. We wszystkich tych grupach, grupa Mars ma potencjalnych klientów.

Szczegóły pomysłu W zamian za umieszczenie logotypów gry na opakowaniach batoników oraz przekąsek (promocja może odnosić się do całego portfolio Marsa lub tylko do wybranych wyrobów jak Mars, Twix lub M&M’s), producent gry byłby zobowiązany „premiować” konsumpcję tych produktów. Dla producenta takiej gry jest to promocja, na którą w zwykłych okolicznościach nie byłoby go stać. Mógłby na przykład odblokowywać część zawartości gry lub dawać jakieś bonusy w grze (kluczem do otrzymania „premii” można ustanowić np. numer partii wydrukowany wewnątrz opakowania). Z drugiej strony również świat cyfrowy daje możliwość promocji. Stworzenie przedmiotów wewnątrz gry nawiązujących do produktów Marsa. Efektem, który, moim zdaniem, przyniosłaby taka kampania reklamowa byłoby przekonanie konsumentów do wybrania produktów firmy Mars, zamiast konkurencji, ze względu na bonusy jakie się z tym wiążą. Korzystając z powyższego modelu oraz badania, które przeprowadziłem wśród znajomych doszedłem do wniosku, że najlepszą produkcją do współpracy będzie gra 2048

Pogłębiona analiza 2048 to najpopularniejsza gra, wśród osób, które wypełniły moją ankietę. Jej celem jest takie przesuwanie kafelków po kwadratowej planszy, aby uzyskać jak najwyższy wynik liczbowy. Mój pomysł na promocję jest dwutorowy. Po pierwsze namówić twórców aplikacji, aby stworzyli specjalne wydania, w którym liczby zostałyby zastąpione przez słodycze Marsa. Część graczy, zagrała by w to tylko, żeby się przekonać jaka przekąska jest najbardziej „wartościowa”. Drugi to wypuszczenie małych kwadratowych tabliczek czekolady, które miałyby wyciśniętą liczbę. W ramach wzbogacenia smaku tych czekoladek, można poszczególne „liczby” nadziać innym nadzieniem. To z kolei pchałoby do zakupu kolejnych paczek czekoladek, w celu poznania smaku wszystkich. Do wad tytułu zaliczyłbym brak jakichkolwiek postaci, czy znaków charakterystycznych, przez co obie formy promocji mogą okazać się odrobinę dezorientujące. Dodatkowo, w moim badaniu może nie być to jasne, ale wydaje mi się że popularność tego tytułu wynika z niewielkiej uwagi, jaką trzeba jej poświęcić co może negatywnie wpłynąć na odbiór reklamy

Wnioski Moją ankietę przeprowadziłem na próbie 106 osób, z czego przytłaczającą większość stanowili studenci. Z badania, wynika że 2048 jest najlepszą opcją. Grają w nią zarówno osoby, które grają krótko, czy wręcz okazjonalnie, jak i Ci którzy spędzają nad grą, znacznie dłuższą część swojego dnia. Dodatkowo gra pozwala na stworzenie dwóch produktów, z których jeden ma szanse odnieść komercyjny, a drugi promocyjny sukces. Aby rozwiać ewentualne wątpliwości dotyczące sukcesu takiego połączenia promocyjnego chciałbym powołać się na przykład. Jedynym znanym mi przypadkiem, współpracy pomiędzy spółką technologiczną i spożywczą, w kwestii promocji, jest współpraca firmy Google, wydawcy najpopularniejszego na świecie systemu operacyjnego Android oraz firmy Nestle. Podczas promocji jednej z wersji Androida, Google w nazewnictwie użyła nazwy popularnego batonu - KitKat. Z relacji prasowych wynika, że obie firmy były bardzo zadowolone ze współpracy. Potentatowi technologicznemu pozwoliła ona na uzyskanie dodatkowego „szumu”, na temat nowej odsłony programu, a firmie spożywczej zapewniła pieniądze za prawa do nazwy oraz darmowe tablety z systemem Android na potrzeby konkursu dla smakoszy KitKata.