Powstanie firmy Ettore Bugatti (założyciel firmy) urodził się 15 września 1881r. Zmarł 21 sierpnia 1947r w Paryżu. Zakłady produkcyjne znajdowały się w miejscowości: Molsheim w regionie Alzacja we Francji. Samochody bugatti zajmowały czołowe miejsca w ważnych wyścigach, które odbywały się przed II wojną światową. Firma wyprodukowała około 2500 tysiąca samochodów, z czego około 700 wyprodukowano modeli Type 57.
Pierwsze wyścigi Nieśmiertelnej legendy uzyskała już w roku 1921, po spektakularnym wyścigu o GP Brescii. Model T12 zajął tam miejsce pierwsze, drugie, trzecie i czwarte. Kolejny legendarny model - T35 na torze znalazł się w roku 1924 i przez pięć kolejnych lat był niepokonany na całym świecie. Do dzisiaj nie udało się powtórzyć sukcesu na taką skalę.
Upadek firmy W 1947 roku zmarł założyciel firmy w Molsheim. Marka Bugattiego zniknęła na dłuższy czas z rynku motoryzacyjnego. Po jakimś czasie próbowano dokonać jej reaktywacji. W latach 50-tych XX wieku takiej próby podjął się Ghia wraz z swoim modelem T101 Roadster. Niestety nie udało się wówczas przywrócić świetności tej francuskiej marce. Następnie próbowano tego dokonać za pomocą torowego modelu- Bugatti Typ 251. Również w tym przypadku poniesiono klęskę.
Na początku lat 90-tych grupa Włochów skonstruowała nowatorski model EB110. Jego 3,5-litrowy silnik wyposażono w 4 turbosprężarki, dzięki czemu posiadał moc 500 KM. Koszty jego produkcji były jednak zbyt duże, co też uniemożliwiło jej kontynuowanie. W latach 1991 – 1992 Bugatti EB 110 stanowił najszybszy seryjnie produkowany samochód świata. Pod koniec lat 90-tych XX wieku (1998 r.) prawa do tej francuskiej marki przejął Volkswagen. Wówczas przedsiębiorstwo Bugatti odżyło na nowo.
Modele wyścigowe Bugatti Type 13/Type 15/Type 17/Type Bugatti Type Bugatti Type 32 "Tank" Bugatti Type Bugatti Type 52 (samochód elektryczny dla dzieci) Bugatti Type 57G "Tank" Bugatti Type 50B Bugatti Type Bugatti Type 51A/Type 54 GP/Type Bugatti Type 251
modele wyścigowe
Modele drogowe Bugatti Type 18 "Garros" Bugatti Type 23/Type 23 Brescia Tourer Bugatti Type 30/Type 38/Type 40/Type 43/Type 44/Type Bugatti Royale Bugatti Type 46/Type 50/Type 50T Bugatti Type Bugatti Type 57/Type 57S/Type 57SC Bugatti Type Bugatti EB Bugatti Veyron Bugatti Veyron SuperSport Bugatti Veyron GrandSport
modele drogowe
Bugatti Veyron 16.4
Bugatti Veyron 16.4 – najszybszy i jeden z najdroższych samochodów sportowych na świecie, ze zmierzoną prędkością maksymalną 407 km/h. Do 100 km/h rozpędza się w 2,5 sekundy. Trafił do produkcji we wrześniu Produkowany jest przez Volkswagen AG. Sprzedawany pod marką Bugatti (Volkswagen jest, to właściciel Bugatti). W 2009 roku wprowadzono do produkcji wersję Grand Sport ze zdejmowanym dachem.
W chwili wejścia na rynek, Bugatti Veyron był przez techników określany jako najszybszy seryjny samochód świata. Rekord ten jednak nigdy nie znalazł się w Księdze Rekordów Guinessa – od rozpoczęcia produkcji nie przeprowadzono oficjalnych testów (choć wielu dziennikarzy i techników udowodniło, że samochód rzeczywiście przekracza 400 km/h), natomiast w pierwszej połowie września 2007 nieoficjalny rekord Veyrona został pobity przez amerykański supersamochód SSC Ultimate Aero Twin Turbo. Jego prędkość maksymalna, będąca oficjalnym rekordem wśród samochodów produkowanych seryjnie, to 411,76 km/h. W 2010 rekord SSC Ultimate Aero Twin Turbo został pobity przez specjalną wersję Bugatti Veyrona o nazwie Super Sport, której prędkość maksymalna wynosi 431 km/h. Cena Veyrona wynosi 2 mln euro.
Silnik Veyron’a W16: 4 turbosprężarki, 4 zawory na cylinder, aluminiowy blok i głowice bezpośredni wtrysk paliwa, 4 chłodnice cieczy, 1 chłodnica oleju silnikowego
Budowa wewnętrzna
Zakończenie Prędkość Veyrona do dziś nie została pobita przez żaden supersamochód. Firma prowadzona przez Volkswagen nadal produkuje niesamowite samochody. Przeciętna cena każdego samochodu wynosi około 1 mln euro.