Rower publiczny......dlaczego nie każdemu się udaje? inż. Rafał Muszczynko.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bezpieczni na drodze.
Advertisements

Spotkanie prasowe, Warszawa, 24 kwietnia 2012r.
Komunikacja - Zjawisko masowe - Szanse i możliwości - Zalety czy wady
Droga Napis „km/h” czytamy „kilometrów na godzinę”
Bezpieczne Wakacje.
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Alternatywa dla samochodu. Transport publiczny i rowerowy.
PLACE REKREACJI RUCHOWEJ DLA SENIORÓW
Wiślana Trasa Rowerowa w Województwie Pomorskim
Czysty transport miejski
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Infrastruktura rowerowa w Gdyni Stan obecny i wyzwania na przyszłość
Tworzenie sieci dostaw Katedra Logistyki i Transportu
Jeżdżę z głową. Ubiór pieszego i rowerzysty Na co jesteśmy narażeni??? Wyposażenie roweru Wyposażenie motoroweru Uprawnienia Wykonali.
DO PRACY JADĘ ROWEREM Doświadczenia z przebiegu kampanii w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni Izabela Gendek.
GOP Katowice ul. Słowackiego 27 i 29 Wymiary: 18,00 m x 9,70 m = 174,60 m2 Śródmieście (liczba ludności: ). Przy skrzyżowaniu ul J. Słowackiego z.
Zespół Szkół Miejskich Nr 3 – Gimnazjum Nr 2 z O.I. im. Ignacego Łukasiewicza w Jaśle.
Etykiety Energetyczne jako narzędzie marketingowe: Etykiety energetyczne jako elementy marketingu-mix: - Cena – choć ceny urządzeń z najwyższej klasy są
Star City Tomaszów Mazowiecki
Prezentacja wyników z Ankiety
Warszawa ul. Bracka 25 - ściana południowa - cała ściana Wymiary: 14,50 m x 20,20 m = 292,90 m2 Centrum (liczba ludności: ) Budynek Traffic Clubu-sklep.
Internet na obszarach wiejskich szanse i możliwości Bartosz Margol Biuro Programów Wiejskich Fundusz Współpracy.
TRANSPORT A EKOLOGIA.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
„Na rowerze przez Mazury”
Monika Hanus Payback Sp. z o.o.
Jak usprawnić naszym uczniom dojazd rowerem lub komunikacją miejską
Wrocław ul. Plac Powstańców Śląskich Wymiary: 6,10 m x 8,50 m = 51,85 m2 Krzyki (liczba ludności: ) W pobliżu znajdują się przystanki tramwajowe,
KRĘTE DROGI DO EKOLOGII
Szczeciński Rower Miejski Założenia do wyboru lokalizacji.
JAK NAS WIDZĄ? Prezentacja wyników badań TNS OBOP dla miasta Gdańsk
Szczecin Miasto Młodości i Przyszłości
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
DAWID DAMIAN KINGA FILIP ANDRZEJ NADIA NATALIA.
Rowerem do szkoły ! Autor: Julia Łąkas.
Rower – projekt badawczy w grupie 3.. Oglądamy rowery.
Oświetlenie alejki OBSZAR: Szczęśliwice. 1. Krótki opis projektu We wschodniej części parku zbudowana została ścieżka rowerowa. Wzdłuż ścieżki ciągnie.
FASCYNUJACY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „Okolice jakich nie znamy” GRUPA PROJEKTOWA NR 8 OPIEKUNOWIE: Barbara Michael-Konarska Iwona Sławska.
Wyk. Rafał Zarzecki Klasa VI. Golf Wspaniałe rozwiązanie, aby spędzić czas na świeżym powietrzu i skupiając uwagę nad precyzją uderzenia - zapomnieć o.
Proces planowania i najczęstsze błędy popełniane przy inwestycji w małą elektrownię wiatrową MICHAŁ MROZOWSKI.
Plan Gry Miejskiej Uczelnia EUH-E Poczta (dworzec) Galeria EL Sąd Miejski Elbląg Urząd Miasta Elbląg.
Ośrodek Szkolenia Kierowców
Działania rewitalizacyjne na Pradze. Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. budowa infrastruktury sportowej remont obiektów zabytkowych modernizacja.
Grunt inwestycyjny Włynkowo Gmina Słupsk Powiat Słupski.
„20 LAT WSPÓLNIE” MIASTO ŁUKÓW. Minęło już 20 lat odkąd w Polsce istnieją samorządy terytorialne. Minęło już 20 lat odkąd w Polsce istnieją samorządy.
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Zgierz.
Ocena poziomu bezpieczeństwa rowerzystów na przykładzie studentów Politechniki Białostockiej Wykonała: Monika Nowosielska.
10 marca 2010Forum Poligrafii Jak zdobyć i obsłużyć kilkaset zleceń dziennie ?! Jolanta Trzcińska Xerox Polska Sp. z o.o.
Energia miasta. Rowerowa rewolucja
Znaki informacyjne.
Sprawy organizacyjne 1.Wzajemne przedstawienie się 2.Wytłumaczenie dlaczego w programie studiów znalazł się przedmiot „Finanse przedsiębiorstwa” 3.Omówienie.
JAK MIASTO JEŹDZI BEZPIECZNIE.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Wnioski ze 100 lat korzystania z samochodów w miastach.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. i Zintegrowany Program Rewitalizacji Pragi na lata
Warszawa Najwyższe budynki w Warszawie Zabytki  Historyczne centrum Warszawy zostało w 1980 wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Do rejestru.
Skatespoty w Lublinie Młodzieżowa Rada Miasta Lublin.
Panel: Transport komunalny
„Czytamy wszędzie latem”
Sprawy organizacyjne Wzajemne przedstawienie się
Veturilo PODSUMOWANIE SEZONU GRUDNIA 2017.
ALMADA – dobre praktyki transportowe
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
„Wycieczka Rowerowa Dookoła Świata”
Rowerowa Warszawa 2017 Zarząd Dróg Miejskich
Z okazji uroczystego otwarcia velostrady, zorganizowaliśmy dziś spotkanie z cyklu Miasta Idei. Na początku spotkaliśmy się z mieszkańcami na warsztatach.
Zapis prezentacji:

Rower publiczny......dlaczego nie każdemu się udaje? inż. Rafał Muszczynko

System roweru publicznego nie jest celem samym w sobie. Cel budowy systemu roweru publicznego

System roweru publicznego nie jest celem samym w sobie. Budujemy go gdyż... Cel budowy systemu roweru publicznego

System roweru publicznego nie jest celem samym w sobie. Budujemy go gdyż... Budujemy go dla... Cel budowy systemu roweru publicznego

System roweru publicznego nie jest celem samym w sobie. Budujemy go gdyż... Budujemy go dla... Dlatego budujemy stacje w ilości... Cel budowy systemu roweru publicznego

System roweru publicznego nie jest celem samym w sobie. Budujemy go gdyż... Budujemy go dla... Dlatego budujemy stacje w ilości... Dlatego lokujemy je w... Cel budowy systemu roweru publicznego

Podstawy sukcesu systemu roweru publicznego:

1. Wielkość systemu

Podstawy sukcesu systemu roweru publicznego: 1. Wielkość systemu 2. Lokalizacje stacji

Podstawy sukcesu systemu roweru publicznego: 1. Wielkość systemu 2. Lokalizacje stacji 3. Infrastruktura rowerowa

Podstawy sukcesu systemu roweru publicznego: 1. Wielkość systemu 2. Lokalizacje stacji 3. Infrastruktura rowerowa 4. Atrakcyjność roweru

Wielkość systemu ma znaczenie 2 możliwe relacje

Wielkość systemu ma znaczenie 2 możliwe relacje 6 możliwych relacji

Wielkość systemu ma znaczenie 2 możliwe relacje 12 możliwych relacji 6 możliwych relacji

Wielkość systemu ma znaczenie 10 stacji - 90 możliwych relacji

Wielkość systemu ma znaczenie 10 stacji - 90 możliwych relacji 20 stacji możliwych relacji

Wielkość systemu ma znaczenie 10 stacji - 90 możliwych relacji 50 stacji możliwych relacji 20 stacji możliwych relacji

Wielkość systemu ma znaczenie 10 stacji - 90 możliwych relacji 50 stacji możliwych relacji 20 stacji możliwych relacji 100 stacji możliwych relacji

Wielkość systemu ma znaczenie 10 stacji - 90 możliwych relacji 50 stacji możliwych relacji 20 stacji możliwych relacji 100 stacji możliwych relacji 200 stacji możliwych relacji

Wielkość systemu ma znaczenie 10 stacji - 90 możliwych relacji 50 stacji możliwych relacji 20 stacji możliwych relacji 100 stacji możliwych relacji Tylko DUŻE systemy roweru publicznego mają sens ekonomiczny i transportowy. 200 stacji możliwych relacji

Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja... Liczba relacji w systemie roweru miejskiego jest kluczowa.

Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja... Liczba relacji w systemie roweru miejskiego jest kluczowa. Aby tą liczbę relacji zwiększać konieczne jest umiejscowienie stacji w atrakcyjnych miejscach miasta.

Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja... Liczba relacji w systemie roweru miejskiego jest kluczowa. Aby tą liczbę relacji zwiększać konieczne jest umiejscowienie stacji w atrakcyjnych miejscach miasta. np. stacja przy sklepie zbierze jadących na zakupy i wracających ze sklepu

Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja... Liczba relacji w systemie roweru miejskiego jest kluczowa. Aby tą liczbę relacji zwiększać konieczne jest umiejscowienie stacji w atrakcyjnych miejscach miasta. np. stacja przy sklepie zbierze jadących na zakupy i wracających ze sklepu ALE np. stacja umieszczona w pobliżu sklepu i poczty zbierze podróżnych udających się do lub wracających z obu tych obiektów.

Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja... Jedna stacja może służyć wielu użytkownikom w wielu podróżach, o ile jest dobrze usytuowana:

Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja... Jedna stacja może służyć wielu użytkownikom w wielu podróżach, o ile jest dobrze usytuowana: - znajduje się blisko możliwie wielu źródeł i celów podróży,

Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja... Jedna stacja może służyć wielu użytkownikom w wielu podróżach, o ile jest dobrze usytuowana: - znajduje się blisko możliwie wielu źródeł i celów podróży, - znajduje się w miejscu widocznym,

Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja... Jedna stacja może służyć wielu użytkownikom w wielu podróżach, o ile jest dobrze usytuowana: - znajduje się blisko możliwie wielu źródeł i celów podróży, - znajduje się w miejscu widocznym, - można do niej szybko dotrzeć,

Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja... Jedna stacja może służyć wielu użytkownikom w wielu podróżach, o ile jest dobrze usytuowana: - znajduje się blisko możliwie wielu źródeł i celów podróży, - znajduje się w miejscu widocznym, - można do niej szybko dotrzeć, - można z niej bezpiecznie i wygodnie pojechać do celu,

Stacja nie zastąpi tras rowerowych... Nawet najlepszy system roweru miejskiego nie zastąpi tras rowerowych w mieście.

Stacja nie zastąpi tras rowerowych...

Nawet najlepszy system roweru miejskiego nie zastąpi tras rowerowych w mieście. Przy braku lub słabej infrastrukturze rowerowej, budowa systemu spotęguje problemy w mieście do nieznanego wcześniej stopnia.

Atrakcyjność roweru... Nawet najlepszy system roweru miejskiego na pomoże, gdy jazda rowerem nie będzie atrakcyjna, czyli:

Atrakcyjność roweru... Nawet najlepszy system roweru miejskiego na pomoże, gdy jazda rowerem nie będzie atrakcyjna, czyli: - szybka,

Atrakcyjność roweru... Nawet najlepszy system roweru miejskiego na pomoże, gdy jazda rowerem nie będzie atrakcyjna, czyli: - szybka, - wygodna,

Atrakcyjność roweru... Nawet najlepszy system roweru miejskiego na pomoże, gdy jazda rowerem nie będzie atrakcyjna, czyli: - szybka, - wygodna, - bezpieczna,

Dlaczego w Warszawie się udało?

* - nie dotyczy roweru *

Dziękuję za uwagę inż. Rafał Muszczynko