User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Advertisements

Znaki informacyjne.
Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za rok 2008 w powiecie nidzickim Nidzica, r.
Wprowadzenie do informatyki Wykład 6
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Metody goniometryczne w badaniach materiałów monokrystalicznych
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
Podatki i opłaty lokalne w 2010 roku
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Fundusze nieruchomości jako inwestycja z celem zdobycia kapitału emerytalnego Karolina Oleszek.
Burze pyłowe na Marsie.
Ministerstwo Gospodarki Poland'sexperience Waldemar Pawlak Deputy Prime Minister, Minister of Economy March 2010.
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Klasyfikacja systemów
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
JO16-75 Dane techniczne: Wysokość-130 Płaszczyzna dolna-90
Pytania konkursowe.
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Analiza wyników „Matura próbna”
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Sekcja Programów Profilaktycznych Dział Lecznictwa Ambulatoryjnego
AKASA Bank Sebastian Marchel Anna Karpińska Anna Matusiewicz
Podsumowanie sezonu Wyniki współzawodnictwa sportu dzieci i młodzieży za 2012: W ramach współzawodnictwa MSiT sekcja uzyskała 45 pkt (43%), z pośród.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Ze szczególnym uwzględnieniem stosowanych ćwiczeń specjalnych OPRACOWAŁ Z.LIPIŃSKI.
Poznań, 16 maja Charakterystyka populacji Liczba szkół Uczniowie, którzy przystąpili do egzaminu Łącznie A1+A4+A5A6A7A8 lubuskie
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Kuratorium Oświaty w Szczecinie WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO 2008 W SZKOŁACH WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO Wyniki opracowano na podstawie danych zamieszczonych.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
- powtórzenie wiadomości
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
EGZAMIN MATURALNY Wybór języka obcego zdawanego jako obowiązkowy.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka

1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Zapis prezentacji:

user experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej

2 Usability - cecha serwisu pomagająca efektywnie realizować założone cele

3 Heurystyki 1 2 3

5

6

7

8

9 User Experience - wrażenia doświadczane podczas korzystania z produktu interaktywnego

10 Dobre praktyki

11 Dobre praktyki Błędne rozwiązania

12

13

14 Punkt startowy

15

16

17 Zbyt wiele punktów startowych

18

19

20

21 Wyróżnione punkty startowe

22 Drugorzędna nawigacja serwisu

23

24

25 Wezwania do działania, bezpośrednie zwroty

26

27

28 Pytanie użytkownika

29 Wywiady z użytkownikami

30 Wywiady z użytkownikami Webanalytics

31

32

33 Wyskakujące okna pop-up

34 Ścieżka wzroki (badana 1, 5 s.)

35 Progressive enhancement

36

37

38 Domyślna, zaawansowana wyszukiwarka

39

40 Najprostsza forma wyszukiwarki

41 Wywiady z użytkownikami

42 Wywiady z użytkownikami Zdalne badanie użyteczności

43 Układ serwisu

44

45

46

47 Mała przestrzeń przeznaczona na treści

48

49

50

51 Przeważająca część serwisu przeznaczona na treści

52

53 Stopka serwisu z danymi kontaktowymi

54 Paper prototyping, makietowanie

55 Paper prototyping, makietowanie Heurystyki 1 2 3

56 Dostępność treści

57

58 Brak opisania aktualności datami

59

60

61 Oznaczanie dodawanych treści datą publikacji

62

63

64 Mały rozmiar fontu

65

66

67 Opcja zmiany wielkości fontu

68

69 Kolorystka fontu wskazująca na klikalność

70

71 Wyraźne rozróżnianie elementów klikalnych i nieklikalnych

72 Opcja zmiany wielkości fontu

73

74 Wykorzystanie Mapy Google

75

76

77 Brak treści, pusta strona

78 Heurystyki 1 2 3

79 Heurystyki Zasady WAI 1 2 3

80 Lista kontrolna Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej 1. Jasno pokazuj użytkownikowi w którym miejscu może rozpocząć korzystanie z serwisu. 2. Nie przeszkadzaj w korzystaniu z serwisu, nie oferuj zbyt dużej ilości treści od początku. 3. Stosuj wezwania do działania, zwroty bezpośrednie i pytania użytkowników. 4. Dziel nawigację serwisu na najczęściej wykorzystywane elementy oraz te wykorzystywane bardziej sporadycznie. 5. W pierwszym kroku oferuj proste narzędzia, ich zaawansowane formy tylko opcjonalnie. 6. Stosuj stopkę i umieszczaj w niej dane kontaktowe czy godziny otwarcia. 7. Dbaj o aktualności strony, podkreślaj aktualność. 8. Dbaj o czytelny rozmiar fontu. 9. Odróżniaj elementy klikalne od statycznych. 10. Pamiętaj o osobach z wadami i schorzeniami wzroku.

81 Lista kontrolna Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej 1. Jasno pokazuj użytkownikowi w którym miejscu może rozpocząć korzystanie z serwisu. 2. Nie przeszkadzaj w korzystaniu z serwisu, nie oferuj zbyt dużej ilości treści od początku. 3. Stosuj wezwania do działania, zwroty bezpośrednie i pytania użytkowników. 4. Dziel nawigację serwisu na najczęściej wykorzystywane elementy oraz te wykorzystywane bardziej sporadycznie. 5. W pierwszym kroku oferuj proste narzędzia, ich zaawansowane formy tylko opcjonalnie. 6. Stosuj stopkę i umieszczaj w niej dane kontaktowe czy godziny otwarcia. 7. Dbaj o aktualności strony, podkreślaj aktualność. 8. Dbaj o czytelny rozmiar fontu. 9. Odróżniaj elementy klikalne od statycznych. 10. Pamiętaj o osobach z wadami i schorzeniami wzroku. 11. Badaj użytkowników, analizuj serwis.

82 "Biblioteki w Internecie - audyt użyteczności serwisów bibliotecznych"

user experience studio