user experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej
2 Usability - cecha serwisu pomagająca efektywnie realizować założone cele
3 Heurystyki 1 2 3
5
6
7
8
9 User Experience - wrażenia doświadczane podczas korzystania z produktu interaktywnego
10 Dobre praktyki
11 Dobre praktyki Błędne rozwiązania
12
13
14 Punkt startowy
15
16
17 Zbyt wiele punktów startowych
18
19
20
21 Wyróżnione punkty startowe
22 Drugorzędna nawigacja serwisu
23
24
25 Wezwania do działania, bezpośrednie zwroty
26
27
28 Pytanie użytkownika
29 Wywiady z użytkownikami
30 Wywiady z użytkownikami Webanalytics
31
32
33 Wyskakujące okna pop-up
34 Ścieżka wzroki (badana 1, 5 s.)
35 Progressive enhancement
36
37
38 Domyślna, zaawansowana wyszukiwarka
39
40 Najprostsza forma wyszukiwarki
41 Wywiady z użytkownikami
42 Wywiady z użytkownikami Zdalne badanie użyteczności
43 Układ serwisu
44
45
46
47 Mała przestrzeń przeznaczona na treści
48
49
50
51 Przeważająca część serwisu przeznaczona na treści
52
53 Stopka serwisu z danymi kontaktowymi
54 Paper prototyping, makietowanie
55 Paper prototyping, makietowanie Heurystyki 1 2 3
56 Dostępność treści
57
58 Brak opisania aktualności datami
59
60
61 Oznaczanie dodawanych treści datą publikacji
62
63
64 Mały rozmiar fontu
65
66
67 Opcja zmiany wielkości fontu
68
69 Kolorystka fontu wskazująca na klikalność
70
71 Wyraźne rozróżnianie elementów klikalnych i nieklikalnych
72 Opcja zmiany wielkości fontu
73
74 Wykorzystanie Mapy Google
75
76
77 Brak treści, pusta strona
78 Heurystyki 1 2 3
79 Heurystyki Zasady WAI 1 2 3
80 Lista kontrolna Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej 1. Jasno pokazuj użytkownikowi w którym miejscu może rozpocząć korzystanie z serwisu. 2. Nie przeszkadzaj w korzystaniu z serwisu, nie oferuj zbyt dużej ilości treści od początku. 3. Stosuj wezwania do działania, zwroty bezpośrednie i pytania użytkowników. 4. Dziel nawigację serwisu na najczęściej wykorzystywane elementy oraz te wykorzystywane bardziej sporadycznie. 5. W pierwszym kroku oferuj proste narzędzia, ich zaawansowane formy tylko opcjonalnie. 6. Stosuj stopkę i umieszczaj w niej dane kontaktowe czy godziny otwarcia. 7. Dbaj o aktualności strony, podkreślaj aktualność. 8. Dbaj o czytelny rozmiar fontu. 9. Odróżniaj elementy klikalne od statycznych. 10. Pamiętaj o osobach z wadami i schorzeniami wzroku.
81 Lista kontrolna Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej 1. Jasno pokazuj użytkownikowi w którym miejscu może rozpocząć korzystanie z serwisu. 2. Nie przeszkadzaj w korzystaniu z serwisu, nie oferuj zbyt dużej ilości treści od początku. 3. Stosuj wezwania do działania, zwroty bezpośrednie i pytania użytkowników. 4. Dziel nawigację serwisu na najczęściej wykorzystywane elementy oraz te wykorzystywane bardziej sporadycznie. 5. W pierwszym kroku oferuj proste narzędzia, ich zaawansowane formy tylko opcjonalnie. 6. Stosuj stopkę i umieszczaj w niej dane kontaktowe czy godziny otwarcia. 7. Dbaj o aktualności strony, podkreślaj aktualność. 8. Dbaj o czytelny rozmiar fontu. 9. Odróżniaj elementy klikalne od statycznych. 10. Pamiętaj o osobach z wadami i schorzeniami wzroku. 11. Badaj użytkowników, analizuj serwis.
82 "Biblioteki w Internecie - audyt użyteczności serwisów bibliotecznych"
user experience studio