szansa czy zagrożenie Michał Broniek Prezes Zarządu ChinaWay Poland
Chiny – ekonomiczne mocarstwo 1.350+ milionów mieszkańców 20.000+ miast, 286 miast-prefektur Największy na świecie partner handlowy – obroty w roku 2013 wyniosły 4,14 tr USD Szybko rosnąca klasa średnia: 2013: 300 mln osób zarabiających 1.000+ USD 2020: 700 mln osób zarabiających 1.000+ USD
Chiny w świecie
Chiny – producent elektroniki użytkowej Według oficjalnych danych sprzedaż w roku 2012 wyniosła (ogółem): 110+ mld USD Jeden z największych producentów elektroniki na świecie. Foxconn w ciągu ostatnich 10 lat stał się podstawowym dostawcą podzespołów elektronicznych na świecie
Zagrożenie czy Szansa ? Produkty w niskiej cenie czy w dobrej jakości? Chińczycy kupują zagraniczne produkty czy nie? Żywność z Europy, z Polski czy lokalna, chińska? Nieznajomość marek europejskich, poza globalnymi
Szansa czy Zagrożenie ? Bogacący się Chińczycy chcą się odróżniać. „Lepiej płakać w BMW niż śmiać się na rowerze” Obecnie sprawdzenie atrakcyjności rynku jest łatwiejsze niż kiedykolwiek dotąd Popularność zakupów w sieci jest nieporównanie większa niż w Europie.
własne struktury organizacyjne 3-stopniowa strategia wejścia serwis WWW, “pojawienie się” w Chinach online shop na chińskiej platformie własne struktury organizacyjne
Różnice, konieczność dostosowania strategii Chińczycy prowadzą życie “in real” i wirtualne
E-commerce w Chinach Sprzedaż 2013 (GMV) – 1,63 tr USD (1012) Double eleven: 5,71 mld USD ok. 50.000 transakcji online na minutę Pepsi Tmall; HP Tmall; …
E-commerce w Chinach (1Q 2012 – 2Q 2014) Y / Y Q / Q tr RMB
Chiny to realna SZANSA Sprawdzenie atrakcyjności rynku bez większego ryzyka i kosztów Stworzenie marki indywidualnej / narodowej dzięki dobremu odbiorowi marki europejskiej Możliwość nawiązania kontaktów z dystrybutorami i potencjalnymi parterami drogą elektroniczną
Chętnie z Państwem porozmawiamy Dziękuję za uwagę Chętnie z Państwem porozmawiamy ChinaWay Poland sp. z o.o. Wrocław, ul. Powstańców Śl. 5 www.chinaway.eu www.chinawayltd.cn