Jasielska Liga Naukowa z LOTOSEM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Doświadczenie z wodą i atramentem
Advertisements

Właściwości cieczy i złudzenia optyczne
Pochodzenie, występowanie wody…
SFERY POWŁOKI ZIEMSKIEJ
Opady deszczu.
WYODRĘBNIANIE DNA KIWI I BANANA
Co o wodzie warto wiedzieć ?
* 07/16/96 Woda Co to jest woda? Pytanie niby banalne, ale myślę, że trochę faktów nikomu nie zaszkodzi. Zapraszam do obejrzenia prezentacji. *
Woda jako nieodłączny składnik żywności.
Woda i roztwory wodne. Spis treści Woda – właściwości i rola w przyrodzie Woda – właściwości i rola w przyrodzie Woda – właściwości i rola w przyrodzie.
Dlaczego śnieg jest biały?.
Dlaczego śnieg jest biały???
Woda – Najpopularniejszy związek chemiczny
3 Proste doświadczenia z lodem Projekt: Mateusza Ciałowicza Opiekun: pani mgr Dorota Ciałowicz.
Woda - cud natury Prezentacja podsumowująca realizację projektu: „Poznajemy tajemnice hydrologii” Przygotowała grupa T2.
Lód Właściwości i niecodzienne użycie.
OCHRONA ŚRODOWISKA Magdalena Swinarska
MIKOŁAJ MIKULSKI NG nr. 9 ,,PRIMUS”
Woda Webquest dla uczniów klasy III Szkoły Podstawowej Opracowanie:
WODA – ŹRÓDŁO ŻYCIA.
DLACZEGO MYDŁO SIĘ PIENI?
WODA ŻYCIA.
Jak pietruszka pije wodę?
Dlaczego woda jest niezwykła
Woda darem życia.
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Jak oszczędzać wodę.
OBIEG WODY W PRZYRODZIE
Zespół Szkół w Potęgowie Budowa cząsteczkowa materii.
Obieg wody w przyrodzie
Woda i roztwory wodne.
Co dzieje się z solą kuchenną po wsypaniu do wody?
Beata Pieńczykowska. Z okazji Festiwalu Nauki dostaliśmy zaproszenie od uczniów z ekozespołu, prowadzonego w naszej szkole przez Panią Krystynę Janus,
WYSTĘPOWANIE Wody w PRZYRODZIE
„Mamo, Tato wolę wodę!” Raport z przeprowadzonych zajęć edukacyjnych w Oddziale Przedszkolnym przy Szkole Podstawowej nr 2 w Męcinie.
Woda to dar.
Weronika Woźniak Klasa 2c Szkoła Podstawowa nr 2 w Wągrowcu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
„Woda to dar” Autor: Sara Neumann kl. 1a
BlaskI i cienie wody Adriana Misztowt VIB Wrocław 2012.
Dzień Wody Zajęcia przeprowadzone przez panią Katarzynę Kaczyńską, pracownika Wydziału Środowiska Starostwa Powiatowego w Mrągowie dla klasy I i III.
Eksperymenty naukowe Anatol Karski
Doświadczenie z atramentem
Ciepło właściwe Ciepło właściwe informuje o Ilości ciepła jaką trzeba dostarczyć do jednostki masy ciała, aby spowodować przyrost temperatury o jedną.
WODA Maja Janiszewska kl. VI c, SP-45.
Skąd się bierze śnieg?.
ANGELINA GIŻA. Każdy zachwyca się kolorami towarzyszącymi wschodom i zachodom słońca; każdy widział, choć raz w życiu, tęczę. Czy zastanawiałeś się, dlaczego.
Wyniki ankiety dla uczniów. 1. Czy twoim zdaniem trzeba chronić środowisko? Tak : 100% (26 uczniów) Nie: 0% (0 uczniów) Nie mam zdania: 0% (0) Tak : 100%
Słońce rośliny ziemia woda. słońce rośliny ziemia woda.
Mikołajki 2015 „Szlakiem Królowej Zimy”. Oferta Mikołajek: 1. Gry i zabawy rodzinne: Układanie puzzli świątecznych związanych z obyczajami bożonarodzeniowymi.
„Koło Młodych Odkrywców”
SOLE MINERALNE ORAZ WODA
Wykonawcy projektu: N. Oniszczuk, E. Pszczółka, Ł. Żukowski nauczyciel nadzorujący: mgr Ewa Karpacz.
Woda cudem planety Ziemi
Scenariusz lekcji chemii: „Woda jako rozpuszczalnik”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego JAKIE CZYNNIKI WPŁYWAJĄ NA ROZPUSZCZANIE SIĘ SUBSTANCJI W WODZIE?
Stany skupienia wody.
Parowanie Kinga Buczkowska Karolina Bełdowska kl. III B nauczyciel nadzorujący: Ewa Karpacz.
- życiodajna Substancja
Woda w przyrodzie..
Co by było gdyby nie było wody ?
Woda to cudowna substancja
Poranek małego chemika w Przedszkolu Nr 10 w Koszalinie
„ZASOBY WODY W PRZYRODZIE I WPŁYW CZŁOWIEKA NA ICH POZIOM”
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Chmura ciało stałe, ciecz czy gaz?
„Fizyczna karuzela”- eksperymenty
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Tęczowy Świat Kwiatów.
Napięcie powierzchniowe
Zapis prezentacji:

Jasielska Liga Naukowa z LOTOSEM Jakie tajemnice kryje woda?

Uczestnicy projektu: Alan Bieszczad Dominik Koba Krzysztof Królikowski

Dlaczego wybraliśmy wodę?

Zad. 1 Badamy właściwości wody.

Woda - kolor, smak, kształt, zapach .

Co się w wodzie rozpuszcza? Rozpuszczają się: Nie rozpuszczają się: -cukier, -olej, -sól, -kasza, -proszek do prania , -ryż . -kawa, -sok.

Ustaliliśmy, że wyżej wspomniane substancje szybciej rozpuszczają się w ciepłej wodzie.

Obserwujemy pod mikroskopem czystą wodę i wodę z domieszką różnych substancji.

Sprawdzamy, co pływa po wodzie, a co w niej tonie.

Wykonujemy wodne eksperymenty. Kwiaty na wodzie

Wodne eksperymenty - cytrynowe łódki.

Zad. 2 W jakich stanach skupienia występuje woda? Stan stały, stan ciekły, stan gazowy.

Badamy właściwości lodu.

Badamy, czy lód jest lżejszy od wody. Obserwacja: Kostka lodu unosi się na powierzchni wody. Wniosek: Lód jest lżejszy niż woda. Gdzie można to zobaczyć?

Zabawy z lodem – lodowe klejnoty.

Obserwujemy parę wodną.

Zad. 3 Jak woda krąży w przyrodzie? Poszukiwaliśmy odpowiedzi na pytanie: Jak powstaje deszcz? Para wodna unosi się do góry, gdzie jest zimniej. Przechodzi ona w stan ciekły. Kropelki łączą się ze sobą, tworząc chmurę. Gdy chmura jest ciężka, pada deszcz.

Próbowaliśmy stworzyć własną chmurę. Instrukcja: W miejscu zaciemnionym napełnijcie duży słoik do połowy gorącą wodą, przykryjcie go talerzykiem, na którym położycie dużo kostek lodu. Obserwujcie przy pomocy latarki, co dzieje się w słoiku. Obserwacja: U góry słoika para wodna tworzy małą chmurę. Dlaczego tak się dzieje? Para wodna w zetknięciu z zimna powierzchnią talerzyka ochładza się, staje się cieczą, a krople tworzą chmurę.

Zapoznaliśmy się ze schematem krążenia wody w przyrodzie.

Stworzyliśmy własny plakat „Obieg wody w przyrodzie”.

Zad. 4 Czy woda jest nam potrzebna do życia? Tworzyliśmy plakaty „Komu jest potrzebna do życia woda ?” Umieściliśmy na nich człowieka, zwierzęta i rośliny.

Wyhodowaliśmy pantofelka. Obserwowaliśmy pantofelki przez mikroskop, aby przekonać się, że w maleńkiej kropli wody żyje wiele organizmów. Woda jest ich domem.

Gromadziliśmy informacje o wybranych zwierzętach żyjących w środowisku wodnym.

Nasze eksperymenty roślinne: A) obserwujemy przekroje łodyg przez lupę. B) próbujemy zabarwić białe tulipany na inny kolor, żeby dowieść, że pobierają wodę z barwnikiem.

Nasze eksperymenty roślinne: C) Obserwujemy, w których miejscach rośliny tracą wodę.

Nasze eksperymenty roślinne: D) Sprawdzamy, ile wody wypije gałązka wiśni.

Zad. 5 Czy trzeba oszczędzać wodę?

Ludzie gromadzą zapasy wody pitnej.

Człowiek w różny sposób wykorzystuje wodę.

Człowiek zanieczyszcza wodę.

Światowy Dzień Wody (22 III) przypomina nam, że wodę należy chronić.

Oszczędzanie wody w naszych domach. Oszczędzamy wodę, kiedy: -bierzemy szybki prysznic, - na czas mycia zębów zakręcamy kran, - nie pierzemy w pralce pojedynczych ubrań.

Sprawdzamy naszą wiedzę o wodzie.

Projekt kończymy przekonani, że H2O …

Dziękujemy za uwagę.