Exchange Server Poczta, kalendarze i kontakty Adam Dolega Architekt Rozwiązań Biznesowych, Microsoft adam.dolega@microsoft.com
Agenda Microsoft w trzech perspektywach Demonstracja Licencjonowanie Użytkownika, organizacji, administratora Demonstracja Licencjonowanie Architektura rozwiązania
Perspektywa użytkownika
Perspektywa użytkownika Poczta elektroniczna Dostęp z dowolnego miejsca (Outlook, przeglądarka, telefon) Zaawansowane wyszukiwanie Kategoryzowanie informacji, reguły i foldery Firmowa książka adresowa Archiwum wiadomości Odzyskanie usuniętej wiadomości Wiadomość „Po za biurem” Poczta głosowa Podpowiedzi
Perspektywa użytkownika Kalendarze Dostęp z dowolnego miejsca (Outlook, przeglądarka, telefon) Kalendarze indywidualne Kalendarze zasobów (sale, projektory, laptopy, samochody) Asystent Spotkań Przypomnienia Udostępnianie kalendarzy Terminy prywatne
Perspektywa użytkownika Zadania i kontakty Dostęp z dowolnego miejsca (Outlook, przeglądarka, telefon) Zadania indywidualne Zadania współdzielone Zlecanie zadań Raporty wykonania Kontakty indywidualne Kontakty współdzielone
Perspektywa organizacji
Perspektywa organizacji Wysoka dostępność Warszawa Kraków Replikacja bazy danych do zapasowego centrum danych Serwer Mailbox Serwer Mailbox Serwer Mailbox Szybkie przywrócenie do działania w przypadku awarii serwera, dysku lub bazy danych DB1 DB1 DB1 DB2 DB2 DB2 DB3 DB3 DB3 DB4 DB4 DB4 DB5 DB5 DB5 Poczta email stała się usługą krytyczną dla większości organizacji Odporność na awarię dysku, serwera i całego centrum danych Technologia asynchronicznej replikacji Do 16 replik pojedynczej bazy danych Pełna redundancja osiągalna już na dwóch serwerach
Perspektywa organizacji Zapewnienie zgodności Kontrola wszystkich wiadomości wysyłanych do lub na zewnątrz organizacji Zablokowanie wysłania, kopia, dodanie stopki, na podstawie listy nadawców, odbiorców, nagłówka czy treści wiadomości Kopia całej komunikacji na adres dla całej bazy danych, użytkowników lub grup Przeszukiwanie skrzynek
Perspektywa organizacji Wielopoziomowa ochrona przed zagrożeniami Uwierzytelniony dostęp (Active Directory) Szyfrowana komunikacja pomiędzy serwerami Exchange oraz pomiędzy klientem poczty a serwerem Możliwość wymazania zgubionego lub skradzionego urządzenia mobilnego Wbudowana ochrona przed spamem Ochrona antywirusowa i rozbudowana ochrona antyspamowa (wymaga ForeFront for Exchange Server) Ochrona informacji mechanizmami IRM
Perspektywa administratora
Perspektywa administratora Przekazanie uciążliwych zadań Administracja w oparciu o role Zmiana danych kontaktowych, hasła w domenie, przystąpienie do grupy, zdalne wymazanie telefonu przez samego użytkownika Raporty dostarczenia wiadomości
Perspektywa administratora Ułatwione zarządzanie Powłoka Exchange Management Shell Konsola Exchange Management Console Graficzna konsola do zarządzania Automatyzacja pracochłonnych zadań w Exchange Management Shell
Dlaczego Exchange? Dostęp z dowolnego miejsca Wygodne narzędzia pracy Wysoka dostępność Skalowalność i wydajność Sprawdzona technologia Zgodność z przepisami Bezpieczeństwo i ochrona Ułatwiona administracja Łatwy dostęp do wiedzy i specjalistów
Licencjonowanie
Exchange Server 2010 Licencjonowanie Licencja dostępowa dla użytkownika/urządzenia Standard (poczta, kalendarze, kontakty, zadania, dostęp z dowolnego miejsca) Standard i Enterprise (wszystko co w Standard oraz Unified Messaging, archiwum osobiste i inne) Licencja za każdy serwer Standard (5 baz danych, te same funkcjonalności co Enterprise) Enterprise (100 baz danych) Licencja Outlook (także dostępna w pakietach Office dla Użytkowników Domowych i Małych Firm, Professional, Professional Plus)
Scenariusz wdrożenia
Exchange Server 2010 Wdrożenie bez redundancji
Dodatkowe informacje
Exchange Server 2010 Dodatkowe informacje Oficjalna witryna Dokumentacja Forum dyskusyjne Wersja testowa Kompetentni partnerzy Microsoft Prezentacje i dodatkowe materiały