Konkurs Fizyka da się lubić!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEORIA MECHANIZMÓW I MASZYN Metoda planów prędkości i przyspieszeń.
Advertisements

Opracował: Karol Kubat I kl.TŻ
Pomiar przyspieszenia ziemskiego za pomocą wahadła matematycznego
Efekt Dopplera i jego zastosowania.
Pola i obwody figur płaskich
1.
Akustyka-zadania Agnieszka Piosik 2b.
Twierdzenie Pitagorasa
„Co to jest indukcja elektrostatyczna – czyli dlaczego dioda świeci?”
Opracowanie wyników pomiarów
Część eksperymentalna konkursu:
Moja droga do szkoły.
Wyprowadzenie wzoru. Przykłady.
„Moment Siły Względem Punktu”
Klasa III P r. TEMAT: Rzut równoległy na płaszczyznę. Rzut prostokątny na płaszczyznę. Kąt między prostą a płaszczyzną. Prowadzący: Przemysław.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Opiekun: Wiesław Hendel
Wykład z Matematyki dla X LO w Krakowie 8 VI 2013 r. Jak ogarnąć nieskończoność? Monika Herzog Instytut Matematyki Politechnika Krakowska.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Karolina Stolarczyk I LO im. Tadeusza Kościuszki w Wieluniu Klasa If
Rzut cechowany dr Renata Jędryczka
1.
Teresa Stoltmann Anna Kamińska UAM Poznań
Ślimak Teodorosa Czyli inaczej….. Ślimak Pitagorasa.
Temat: Powtórzenie wiadomości o falach
Konstrukcje geometryczne
Skala i plan.
Badanie prędkości dźwięku w powietrzu
Witajcie! Nazywam się profesor Dźwięczek. Tematem dzisiejszej lekcji jest dźwięk, a dokładniej jego prędkość. Jak powszechnie wiadomo, w powietrzu rozchodzi.
Doświadczenie Pomiar prędkości dźwięku
Wyznaczanie prędkości dźwięku metodą oscyloskopową
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
MECHANIKA 2 Wykład Nr 10 MOMENT BEZWŁADNOŚCI.
Wyznaczenie prędkości dźwięku w powietrzu.
Wyznaczenie prędkości dźwięku w powietrzu
KATEGORIA 1 Fizyka da się lubić Doświadczenie grupowe.
Do dokonania pomiaru prędkości dźwięku użyliśmy: – Ekierki o długości ramion do 25 cm, – Nici o długości 1 m, – Zegarka marki Casio AMW-701 z funkcją.
Zadania na sprawdzian z fizyki jądrowej.
Niepewność pomiaru Prezentacja przygotowana dla uczniów Gimnazjum nr 4 w Siemianowicach Śląskich autorka Joanna Micał.
Tyczenie punktów pośrednich na łuku kołowym – metoda ortogonalna
Możesz kliknąć na odnośnik. Aby wyjść naciśnij Esc
Wyznaczanie liczby  Przygotowali i przeprowadzili uczniowie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 3 w Wodzisławiu Śląskim.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM Z FIZYKI
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
T A L E S z Miletu Zastosowanie twierdzenia
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole trapezu.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Niezbędne przyrządy kreślarskie Ołówek H3 Ołówek B3 Ekierka Kątomierz
„Ile ma mach?” – Pomiar prędkości dźwięku. Wykonali: Paulina Oleś Krzysztof Mika Sylwester Sołtys.
Pokaz programu PowerPoint XP POLE KOŁA Opracowała Magdalena Pęska.
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Autor: Marcin Różański
YETI NA TROPIE RICHTERA
WYZNACZENIE WARTOŚCI PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO (METODĄ SWOBODNEGO SPADKU) Autor: Mateusz Dargiel Gimnazjum im. Leszka Czarnego w Lutomiersku.
Powtórzenie – drgania i fale sprężyste
Zadania tekstowe z wykorzystaniem twierdzenia Pitagorasa. Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Plan i skala- to jest proste!
Opracowała grupa uczniów koła fizycznego „Fizykomania” z Gimnazjum nr 8 w Łodzi WYZNACZANIE WARTOŚCI PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO SWOBODNIE SPADAJĄCEJ PIŁECZKI.
Autorzy pracy: Michał Lemański Michał Rozmarynowski I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Wieluniu Pomiar przyspieszenia ziemskiego przy.
Gimnazjum Publiczne im. Mikołaja Kopernika w Ziębicach Rok szkolny 2010/2011.
Pomiar przyspieszenia grawitacyjnego Ziemi ‘’Błędów nie popełnia tylko ten, kto nic nie robi…” Theodore Roosevelt.
Temat doświadczenia: Wyznaczanie ciepła właściwego wody Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych.
Fizyka Da Się Lubić-Ważę Pierze
Wyprowadzenie wzoru. Przykłady.
przyspieszenia ziemskiego.
POMIAR PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO PRZY POMOCY PIŁECZKI TENISOWEJ
Klasa III P r. TEMAT: Rzut równoległy na płaszczyznę. Rzut prostokątny na płaszczyznę. Kąt między prostą a płaszczyzną. Prowadzący: Przemysław.
Zapis prezentacji:

Konkurs Fizyka da się lubić! Prędkość dźwięku w powietrzu Autorzy: Laura Przydróżna Marta Maczkowiak Michał Chrzanowski Opiekun: mgr Irena Kilimiak

Wyznaczenie prędkości dźwięku w powietrzu. I sposób Wyznaczenie prędkości dźwięku w powietrzu.

Zestaw doświadczalny ekierka; sznurek długości 1m; 2 metalowe pokrywki o średnicy 30 cm; stoper.

1. Odmierzenie odległości 300 m na polu za pomocą sznurka o długości 1m i ekierki. do sznurka przykładaliśmy ekierkę, aby odmierzona odległość była w linii prostej; odmierzaliśmy kolejne metry. Odcinek AB- odmierzona odległość równa n·1m (n- liczba zmierzonych odcinków)

2. W odległości 300m stają 2 osoby 2. W odległości 300m stają 2 osoby. Jedna z nich uderza pokrywkami jedną o drugą, a druga włącza stoper, gdy zauważy momentu uderzenia i zatrzymuje go w momencie usłyszenia dźwięku. Wskazania stoper.

Prędkość dźwięku w powietrzu podawana w tablicach fizycznych- 343 m/s. 3. Wyliczenie prędkości dźwięku w powietrzu za pomocą wzoru na prędkość. v=s÷t s= 300m v- prędkość t= 0,84s s- droga t- czas v=300m÷0,84s v= 357,14 m/s Prędkość dźwięku w powietrzu podawana w tablicach fizycznych- 343 m/s.

Wyznaczenie prędkości dźwięku w powietrzu. II sposób Wyznaczenie prędkości dźwięku w powietrzu.

Zestaw doświadczalny ekierka; sznurek długości 1m; 2 metalowe pokrywki o średnicy 30 cm; laptop z programem do wyznaczania częstotliwości.

1. Za pomocą programu komputerowego wyznaczyliśmy przybliżoną częstotliwości dźwięku pokrywki, która wynosi ok. 170Hz.

Pokrywki i metalowy młotek wykorzystane w doświadczeniu. 2. Jedna osoba uderza drewnianym młotkiem w jedną z pokrywek, które są połączone naciągniętym sznurkiem w odległości 1m. Druga osoba słucha dźwięków drugiej pokrywki. Pokrywki i metalowy młotek wykorzystane w doświadczeniu.

3. Między pokrywkami rozstawionymi w odległości 1m najgłośniej słychać dźwięk drugiej pokrywki. Wytwarza się pół długości fali, więc aby wyznaczyć λ (długość fali) należy pół długości fali pomnożyć razy 2, czyli λ=2m.

4. Następnie otrzymane wyniki podstawiliśmy do wzoru v = λ f. v- prędkość dźwięku λ=2m λ- długość fali f=170Hz f- częstotliwość v=170Hz·2m v=340m/s Prędkość dźwięku w powietrzu podawana w tablicach fizycznych- 343 m/s.

W obu sposobach pomiaru prędkości dźwięku w powietrzu otrzymane wyniki są podobne do prędkości dźwięku podawanej w tablicach, więc eksperymenty można uznać za udane.

Uczniowie I Prywatnego Gimnazjum w Bolesławcu Dziękujemy za uwagę. Uczniowie I Prywatnego Gimnazjum w Bolesławcu