Programowanie w języku C++ NobleProg Programowanie w języku C++
Programowanie w języku C++ Część 4 – Biblioteka STL
Teoria - ogólnie STL(ang. Standard Template Library) Biblioteka standardowa języka C++ jest jego częścią i należy do standardu. Uzupełnia sam język logicznymi strukturami czyniąc go bardziej użytecznym. STL jest pewną częścią biblioteki standardowej należącą do języka C++, a nie całą. Na co przede wszystkim pozwala nam STL? Pliki nagłówkowe #include<iostream>, Przestrzeń nazw using namespace
String – append i assign Kod 33
String – length i size Kod 34
String – empty Kod 35
String – at Kod 36
String – clear Kod 37
String – erase Kod 38
String – found Kod 39
String – swap Kod 40
String – substr Kod 41
Konwersja int to string Kod 42
Konwersja string to int Kod 43
Konwersja float to string Kod 44
Konwersja string to float Kod 45
STL - Kontener Kontener – struktura danych, która służy do przechowywania danych w ZORGANIZOWANY SPOSÓB. Np. tablica, tablica asjocjacyjna czy lista Iterator – obiekt pozwalający na sekwencyjny dostęp do wszystkich danych znajdujących się w konkretnym kontenerze np. wskaźnik w tablicy. Dzielimy je na: - wejścia - wyjścia - przejścia w przód - dwukierunkowe - precyzyjne (bezpośredniego dostępu)
Wykorzystanie iteratorów Kod 46
Map – kontener asjocjacycjny Kod 47
Map – count() Kod 48
Map – find() and erase() Kod 49
Map – size() Kod 50
Dziękuję za uwagę