Projektowanie stron WWW WPROWADZENIE DO POZYCJONOWANIA STRON WWW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wyszukiwarki internetowe
Advertisements

Wyszukiwanie i zapisywanie informacji
OPERATORY WYSZUKIWAWCZE
Wyszukiwanie zaawansowane w środowisku internetowym Maja Wilczewska-Wojczyszyn.
Sklepy internetowe. Aukcje internetowe Tylko dla małych sklepów? Zwiększanie obrotów sklepu przez aukcje.
Promotor: prof. dr hab. Włodzisław Duch
Support.ebsco.com EBSCOhost Wyszukiwanie podstawowe dla Bibliotek akademickich Szkolenie.
Wprowadzenie do wyszukiwania Wyszukiwarki Internetowe.
WEBLOG jako źródło informacji. Definicja Webloga Blog (Weblog) to rodzaj strony internetowej, na której autor umieszcza datowane wpisy, wyświetlane kolejno,
Informacja w nauce, społeczeństwie, gospodarce Serwisy informacyjne w Internecie – rynek mediów, technologii, wyszukiwania.
Kurs HTML.
Sposoby wyszukiwania multimediów w Internecie. Standardowe wyszukiwarki odrębna zakładka w formularzu do wyszukiwania, np. Images, Video, Audio, Grafika.
1. Wprowadzenie 2. Wybrane funkcjonalności serwisu 3. Strategie na przyszłość 4. Oferta inwestycyjna.
INTERNET JAKO OCEAN INFORMACJI
KAROLWÓJCIK Google Gadżety Kurs do wyboru budowa serwisów www.
Wyszukiwarki internetowe
Strategia skutecznego szukania informacji w Internecie
Wyszukiwanie informacji w Internecie
Przedstawić się. Pytania na koniec.
Kliknij w celu rejestracji
FASHION I.T. Biznes zaczyna się od stworzenia potrzeby.
Projektowanie Stron WWW
Search Engine Optimization
Projektowanie Stron WWW
Z Google za Pan Brat Michał Lenkiewicz.
Wyszukiwanie Informacji Na Stronach WWW
Search Engine Marketing w promocji eventu
Strona www i jej promocja
Jak poprawnie korzystać z wyszukiwarek internetowych
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych
Jak stworzyć dobrą stronę internetową ?
Biblioteka Politechniki Krakowskiej Informacja dla nauki a świat zasobów cyfrowych września 2008 | Świnoujście Biblioteka Cyfrowa Politechniki Krakowskiej.
Internetowe surfowanie
Chyba najczęściej używaną przeglądarką internetową jest INTERNET EXPLORER, bo jest ona domyślnie instalowana w wiodącym na rynku polskim oprogramowaniu.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
SEO. Od czego zacząć. Olmug Adam Zieliński
Narzędzia w Marketingu Partnerskim. I Narzędzie w Marketingu Partnerskim.
Sposoby wyszukiwania informacji w Internecie
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
Na popularność witryny mają wpływ różne czynniki: szata graficzna, treść, łatwość nawigacji odpowiednie przygotowanie jej struktury tak, aby wyszukiwarki.
W W W Łukasz Stochniał.
Nieograniczone źródło informacji
Opracowała T. Głuszak Nauczyciel bibliotekarz Zespołu Szkół w Dydni.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Opinie Prawne Wiki - pomoc Wyszukiwanie dokumentów w na stronie
Temat 14: HTML - przykłady praktyczne
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Ukryty Internet (Web).
(ang. Invisible Web, Deep Web)
Temat Prezentacji : ZNACZNIKI META TAGS wyk.H. Kozłowski.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
INTERNET jako „ocean informacji”
Temat nr 5 Struktura strony www _________________________________________________________________________________________________________________ [ Przedmiot:
 Praktyczne sposoby wpisywania adresu:  pomijanie autouzupełnianie  próba samodzielnego tworzenia poprzez sprawdzanie podstawowych kombinacji.
Wyszukiwanie informacji w Internecie Marcin Wojnowski.
POZYCJONOWANIE – SEO (search engine optimization).
Jak korzystać z internetu? Porady Młodych Dziennikarzy.
Czy Internet jest rzeczywiście tak ważny dla rozwoju mojego biznesu? Jak mogę wykorzystać Internet do pozyskania klientów i zwiększenia sprzedaży? Co jest.
Miasta Krakowa przyjazny niepełnosprawnym. Wdrożono wzorcowe arkusze styli Wdrożono wzorcowe arkusze styli Opracowano i udostępniono formularze: Opracowano.
Repozytoria instytucjonalne a wyszukiwarki akademickie
Tworzenie konta pocztowego na portalu Google
Tworzenie konta pocztowego na portalu Google
Bezpieczny internet.
JAKUB BAREŁKOWSKI REKLAMA W WYSZUKIWARKACH
Reklama w wyszukiwarkach internetowych. Formy reklamy w wyszukiwarkach internetowych ●wyniki organiczne zbudowane na podstawie algorytmu oceniającego.
Reklama w wyszukiwarkach internetowych Jakub Barełkowski.
SEO/SEM – daj się znaleźć użytkownikowi
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Divine Develop, Boski Rozwój
Zapis prezentacji:

Projektowanie stron WWW WPROWADZENIE DO POZYCJONOWANIA STRON WWW Studia Podyplomowe Grafika komputerowa i Techniki Multimedialne, 2014, semestr II, dr inż. Robert Banasiak Projektowanie Stron WWW dr inż. Robert Banasiak Projektowanie stron WWW WPROWADZENIE DO POZYCJONOWANIA STRON WWW Na podstawie: http://www.seo-poradnik.pl/

is This a Fate…?

Idea pozycjonowania Pozycjonowanie stron WWW, zwane też SEO (ang. Search Engine Optimization), to: wszelkie działania mające na celu uzyskanie wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania na daną frazę.

Czym są wyszukiwarki? Programy, które indeksują zawartość sieci i następnie zwracają wyniki na poszczególne frazy, ułatwiając internautom wyszukiwanie informacji w sieci. Dostęp do wyszukiwarek jest możliwy poprzez strony internetowe i przeglądarki WWW.

Rynek wyszukiwarek internetowych w Polsce Na świecie istnieje wiele wyszukiwarek, które ustalają ranking na różne sposoby. Można zatem zajmować 1 miejsce w Google, a jednocześnie być na 5 miejscu w wyszukiwarce Yahoo. Żeby określić gdzie „warto się pozycjonować” przyjrzyjmy się podziałowi sił na światowym i polskim rynku wyszukiwarek internetowych. Nietrudno się domyślić, że zdecydowanym liderem tego rynku jest Google. W grudniu 2009 roku ok. 67% wyszukiwań było obsługiwanych właśnie przez Google. Dalej plasowały się: Yahoo (7,2%), Baidu (6,5%) i Bing (3,1%). Reszta rynku przypadała na pozostałe wyszukiwarki, (w tym wyszukiwarki lokalne), które posiadały po ok. 1% lub mniej internetowego ruchu. W Polsce wygląda to nieco inaczej. Monopol Google jest u nas bardziej widoczny – 97% wyszukiwań w Polsce jest obsługiwanych właśnie przez tą wyszukiwarkę! Trzeba w tym miejscu zaznaczyć, że algorytm Google stosowany jest m.in. na portalu Onet.pl. Na drugim i trzecim miejscu są odpowiednio Bing i Netsprint, które obsługują w sumie ok. 2% wyszukiwań. Wniosek jest więc prosty – swoją stronę należy dostosowywać tak, jak życzy sobie tego Google, by być jak najwyżej właśnie w tej wyszukiwarce. Jeśli pozycjonujesz stronę „dla Polaków”, wytyczne innych wyszukiwarek możesz spokojnie pominąć. ranking.pl

Zasada działania wyszukiwarek Roboty indeksują odwiedzane strony, tworząc ogromną bazę danych. Po wpisaniu frazy w okno wyszukiwarki, program wyszukujący odszukuje w bazie wszystkie strony, na których znajduje się szukane słowo. Następnie każda strona jest oceniana przez algorytmy wyszukiwarki na podstawie (około dwóch) setek (!) kryteriów. Najważniejsze z nich to (ale to się może zmieniać!!): • Ilość linków prowadzących do i z naszej strony • Jakość i tematyczność tych linków • Obecność szukanej frazy w tytule, meta-tagach i znacznikach strony • Obecność i częstość występowania szukanej frazy w treści strony • Wiek i domena oraz obecność szukanej frazy w nazwie domeny

Idea pozycjonowania – złoty trójkąt Google W badaniu przeprowadzonym przez Enquiro i Eyetools dla Google grupie internautów przedstawiono kilka sytuacji, w których musieli użyć wyszukiwarki Google. Firmy badawcze przeprowadzały pomiary, chcąc stwierdzić gdzie skierowany jest wzrok badanej osoby. Ustalono dzięki temu miejsca na monitorze, na które najczęściej spoglądają internauci. Okazuje się jednak, że tak zwany złoty trójkąt, jest bardziej chwytem marketingowym niż faktyczną nowością. Obrazuje on raczej zasady czytania dowolnej listy od lewej do prawej oraz z góry na dół. Badanie daje więc w efekcie wniosek iż najbardziej gorącym obszarem jest właśnie obszar lewego górnego rogu. Nie musi to jednak bezpośrednio przekładać się na rzeczywiste zainteresowanie linkami danej pozycji.

6 podstawowych zasad pozycjonowania 1. Pozycjonowanie jest dla każdego 2. Nie ma żadnych pewników 3. SEO ewoluuje 4. Pozycjonowanie to proces długotrwały 5. To co zrobisz dzisiaj zostanie zauważone za kilka dni 1. Pozycjonowanie jest dla każdego W tym momencie może wydaje Ci się, że aby pozycjonować swoją stronę potrzebujesz wiedzy z zakresu projektowania stron czy informatyki, dużych pieniędzy albo wielu miesięcy nauki. To nieprawda. Każdy może zostać pozycjonerem. Ty także możesz nim zostać i jest to dużo łatwiejsze niż myślisz. Jedyne co potrzebujesz to chęci do nauki i cierpliwość. Profesjonalne umiejętności są przydatne, ale wcale nie są tutaj konieczne. 2. Nie ma żadnych pewników Pozycjonowanie jest o tyle ciekawą dziedziną, że w zasadzie cała dostępna wiedza jest efektem praktyki, testów i doświadczenia. W SEO nie można mówić o faktach i powiedzieć „zrób tak i tak, a będziesz 1 w Google”. Algorytmy wyszukiwarek cały czas pozostają tajemnicą i nikt nie wie na pewno, jakie działanie może przynieść efekt w danej sytuacji. Ucząc się, musisz zatem wyciągać wnioski, ale podchodzić do całej zdobytej wiedzy z dystansem. 3. SEO się zmienia Branża pozycjonowania to jedna z szybciej zmieniających się i ewoluujących dziedzin Internetu. Wyszukiwarki bez przerwy ulepszają skrypty wyszukiwania i zmieniają zasady działania. To co dzisiaj podnosi pozycję Twojej strony, jutro może nie mieć już znaczenia, a pojutrze może się okazać, że może to zaszkodzić Twojej witrynie. Oczywiście jeśli interesuje Cię jednorazowe wypozycjonowanie strony, nie ma to dla Ciebie jakiegoś dużego znaczenia, ale jeśli planujesz dłuższą przygodę z SEO, musisz być na bieżąco. 4. Pozycjonowanie to proces długotrwały Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym i nie można go przyspieszyć. Oczywiście na bardzo łatwe frazy wyniki mogą być widoczne nawet w ciągu kilku dni, jednak zazwyczaj aby osiągnąć dobrą pozycję w wyszukiwarce potrzeba od kilku tygodni do kilku miesięcy. Chęć osiągnięcia wyników w bardzo krótkim czasie może Ci tylko zaszkodzić. 5. To co zrobisz dzisiaj zostanie zauważone za kilka dni Wyszukiwarki codziennie mają do „obejrzenia” miliony stron internetowych. Wszelkie zmiany jakie wprowadzisz i działania które podejmiesz nie zostaną więc zauważone od razu. Czasem potrzeba na to kilku dni, innym razem będzie to parę tygodni. Może się też zdarzyć, że wyszukiwarka w ogóle nie dostrzeże pewnych twoich działań i przejdą one bez echa. 6. Praktyka czyni mistrza Możesz przeczytać nawet 50 książek o pozycjonowaniu i zapisać się na 10 różnych kursów, ale bez praktycznej nauki pozycjonowania będzie to niewiele warte. W tej branży najlepszą nauką jest wykorzystywanie wiedzy w praktyce i wyciąganie wniosków z podjętych działań. Gorąco polecam zatem zrobienie mini-strony i próbę jej wypozycjonowania na wybrane frazy. Jeśli tak jak ja nie masz pojęcia o tworzeniu stron internetowych, możesz zlecić jej zrobienie. Koszty są mniejsze niż myślisz – za 30-40zł możesz mieć własną stronę, na której będziesz mógł zacząć praktyczną naukę. Miejsca, w których możesz znaleźć wykonawców znajdziesz w „przydatne strony i narzędzia”. 6. Praktyka czyni mistrza

Generalnie można wskazać dwa główne filary pozycjonowania: Jak można pozycjonować? Generalnie można wskazać dwa główne filary pozycjonowania: linki polecające serwis. optymalizacja serwisu pod kątem wyszukiwarek.

Jak przekonać innych do swojej strony? 1. Nasza strona musi być po prostu dobra. Zadbajmy o szatę graficzną, doszlifujmy treść. Jeżeli społeczność Internetu dostrzeże w naszej witrynie wartość będą nas polecać. Właściciele innych stron będą do nas linkować, a dzięki temu możemy poszybować wysoko w wynikach wyszukiwarek. 2. Pamiętajmy, że żyjemy w czasach specjalizacji. Musimy mieć coś do powiedzenia w jakiejś dziedzinie. Nie możemy więc robić śmietnika ze swojej witryny. Bądźmy oryginalni. 3. Spróbujmy także budować jakoś społeczność wokół siebie. Możemy np. zainstalować forum na stronie. Możemy sami zacząć udzielać się w miejscach popularnych i podawać tam linka do swojej strony. 4. Jeżeli dobrze piszemy, załóżmy bloga. Niech ludzie się z nami zgadzają, kłócą, spierają na nasz temat. Gwiazdy są gwiazdami również z tego powodu, że część ludzi ich po prostu nie cierpi ;) 5. Zadbajmy także o promocję w sieci. Może warto zainwestować w newsletter dla stałych czytelników lub klientów. Nie zaszkodzą też jakieś promocje z naszej strony.

1. Wybór słów kluczowych Jak wybrać odpowiednie słowa kluczowe? Tematyka strony jako słowa kluczowe Popularność frazy Domena, frazy a pozycjonowanie

2. Optymalizacja Title, description i keywords Znaczniki h1, h2, …, alt, strong Budowa i mapa strony Optymalizacja treści strony Linki wewnętrzne i zewnętrzne

3. Linkowanie Metody zdobywania linków, czyli skąd brać linki? Ilość i jakość linków (!!!) Piramida linków

Piramida linków Chodzi po prostu o to, że, linki prowadzące do docelowej strony powinny być „wzmacniane” przez podlinkowanie stron, na których się znajdują. Jest to jednak trochę „wyższa szkoła jazdy” – na początek nie musisz tego robić. Warto jednak wiedzieć, że piramida linków ma zastosowanie w pozycjonowaniu i – jeśli masz taką okazję – stosować się do niej. Obrazek pochodzi z bloga Adama Krywko.

Precle ;) http://www.presellpage.com.pl/ http://presell-pages.pl/budownictwo-17/ http://presell-pages.pl/avon/

A jak działa w praktyce..? Zaplecze pozycjonerskie Własne zaplecze Budowa dobrego zaplecza Zaplecze – koszty Utrzymanie i zarabianie na zapleczu A jak działa w praktyce..?