Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Priorytety infrastruktury transportowej w budżecie Unii Europejskiej na lata Bartłomiej Telejko doradca delegacji PiS w Parlamencie Europejskim.
Advertisements

Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
Wojewódzkie kolejowe przewozy pasażerskie
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
W MINISTERSTWIE TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
1 Przygotowania do EURO 2012 – projekty miękkie i systemowe Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego 29 maja 2007.
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej na Mazowszu
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Program budowy linii dużych prędkości
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
KONFERENCJA ROZKŁADOWA
Toruń, 29. listopada 2007 Konferencja prasowa Nowy rozkład jazdy 2007/8 w województwie kujawsko-pomorskim.
Skoro nie wiesz dokąd zmierzasz Nigdy tam nie dojdziesz Konwent zrzeszenia Prezydentów, Burmistrzów i Wójtów Województwa Lubuskiego Pogorzelica
1 OPINIA WOJEWODY DOLNOŚLĄSKIEGO w sprawie zgodności Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego z celami Strategii Rozwoju Kraju 2007.
03/10/2008 Warsztat « Transport » Wystąpienie pani Jeannine MARQUAILLE Wiceprzewodniczącej Rady Regionu Nord - Pas de Calais odpowiedzialnej za sprawy.
Podsumowanie badań potoków podróznych na terenie Powiatu Krotoszyńskiego 1 kwartał 2007 Instytut Rozwoju i Promocji Kolei.
Działania realizowane przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego na rzecz transportu pasażerskiego
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020
Rola transportu w Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030
Cywilizacyjny skok z klasą Zielona Góra, 4 października 2012.
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Wielkopolskie Regionalny Program Operacyjny 2007 – 2013 Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego.
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
Inwestycje w infrastrukturę
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Informacja w sprawie wniosków o finansowanie lokalnych lotnisk w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Warszawa 26 maja 2006.
mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska
Regionalne Obserwatorium Terytorialne Województwa Łódzkiego
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
OFERTA INWESTYCYJNA MŁYNY. WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE.
Konferencja na temat koncepcji budowy dróg rowerowych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych i EuroVelo.
Strategie „sektorowe” (na poziomie województwa) powinny zostać przekształcone w Regionalne Programy Operacyjne.
Lubuskie Regionalne Obserwatorium Terytorialne Zielona Góra, 21 listopada 2013r. Magdalena Balak-Hryńkiewicz Departament Rozwoju Regionalnego i Współpracy.
FUNDUSZE EUROPEJSKIE ŹRÓDŁA INFORMACJI. Sieć Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich.
Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO / Zwiększenie ilości par pociągów kursujących na obszarze PKM w rozkładach jazdy /
PLAN EWAULACJI Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 15 grudnia 2015 r.
Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku Warszawa, 4 listopada 2015 r.
1 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). 2 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne to nowy instrument: - rozwoju terytorialnego, - wdrażania zintegrowanych.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
9.3. Regionalna infrastruktura drogowa Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Najważniejsze elementy ze stanu wdrażania X posiedzenie KM RPO WKP
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Zadania Gminy Miasta Koszalin zrealizowane w ramach projektu:
Plan finansowy programu
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Propozycja zmian Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
Warunki wstępne (ex ante) stan
Program Operacyjny Polska Wschodnia
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r. Kolej w Gorzowie Wielkopolskim w dokumentach krajowych oraz regionalnych. Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r. Barlinek

Źródło: Opracowanie MRR przy współpracy IGiPZ PAN. Linia kolejowa 203 została uwzględniona w Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 jako konwencjonalna o prędkości 100-120 km/h Barlinek

Strategia Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) Stawia w pierwszej kolejności na rozwój powiązań infrastrukturalnych w układzie krajowym i europejskim 18 miast wojewódzkich. Definiuje priorytetowe kierunki interwencji w zakresie modernizacji i przestrzennego rozmieszczenia. Barlinek

Strategia Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) Źródło: SRT 2020, tabela Nr 5, str. 44 Barlinek

Dokument Implementacyjny do Strategii Rozwoju Transportu Autorzy DI, pomimo wyraźnie zdefiniowanych kierunków interwencji w zakresie modernizacji, nie dostrzegają jej konieczności na linii kolejowej 203 (odcinek Gorzów Krzyż). Pominięta została również gorzowska estakada. Znajdują jednak uzasadnienie dla elektryfikacji linii 203 na odcinku Piła – Krzyż i wprowadzają zadanie do DI na „Listę projektów kolejowych o znaczeniu krajowym”. Barlinek

Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego – międzywojewódzkie i międzynarodowe przewozy pasażerskie w transporcie kolejowym. Postulaty zgłoszone podczas konsultacji społecznych planu: przeprowadzenie analizy możliwości i kierunków uruchamiania połączeń wielorelacyjnych, uzupełnienie wykazu dworców o charakterze strategicznym o Kostrzyn i Krzyż, aktualizacja spisu potencjalnych punktów skomunikowań pociągów różnych kategorii o stację Krzyż, rozważyć, w planowanym rozszerzeniu oferty w przewozach międzywojewódzkich, przedłużenie trasy kursowania pociągów podążających dotychczas do Gorzowa Wlkp. do Stacji w Kostrzynie, rozszerzenie o Gorzów Wielkopolski listy stolic województw przygranicznych dla których dążyć się będzie do zapewnienia bezpośrednich pociągów ze stolicami z którymi województwa te graniczą. Barlinek

Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego – międzywojewódzkie i międzynarodowe przewozy pasażerskie w transporcie kolejowym. Finalnie dokument zawiera następujące zapisy: I. „w przewozach międzynarodowych (…) dążenie do zapewnienia połączeń pomiędzy stolicami województw przygranicznych a stolicami państw, z którymi województwa te graniczą: bezpośrednimi pociągami (Gorzów Wlkp. – Berlin, Zielona Góra – Berlin, Wrocław – Berlin , Wrocław – Praga, Katowice – Praga, Katowice – Bratysława, Rzeszów – Kijów, Lublin – Kijów, Gdańsk – Kaliningrad). Barlinek

Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego – międzywojewódzkie i międzynarodowe przewozy pasażerskie w transporcie kolejowym. II. „w przewozach międzywojewódzkich: - zapewnienie bezpośrednich pociągów (nie mniej niż 2 pary na dobę) pomiędzy Warszawą a pozostałymi miastami wojewódzkimi; - zapewnienie bezpośrednich pociągów pomiędzy jak największą liczbą miast wojewódzkich” Barlinek

10 nowych lokomotyw spalinowych dla PKP Intercity PKP Intercity wyłoniło producenta 10 lokomotyw spalinowych, które poprowadzą pociągi na wybranych, niezelektryfikowanych trasach. Najkorzystniejszą ofertę złożyła Pesa Bydgoszcz. Jedną z obsługiwanych przez nowe pociągi tras (od 2015 roku) będzie Krzyż - Gorzów Wlkp. – Kostrzyn. Źródło: portal intercity.pl Barlinek

Barlinek

Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020 Na liście 25 kluczowych zadań inwestycyjnych regionu, znajduje się również „Rozbudowa i modernizacja infrastruktury linii kolejowej nr 203 na odcinku Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn nad Odrą”. Barlinek

Regionalny Program Operacyjny – Lubuskie 2020 Proponowana wysokość wsparcia UE dla Priorytetu Inwestycyjnego 7.4, czyli „Wzmocnienie systemu kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich i towarowych”, to 26.134.736,00 (EUR) co stanowi 2,88 % łącznego udziału wsparcia UE w całości środków RPO - Lubuskie 2020. Barlinek

Zgodnie z korespondencją Prezydenta Miasta z Zarządem Województwa: Prowadzone są prace nad wprowadzeniem bezpośrednich pociągów na linii (Krzyż) Gorzów Wlkp. – Kostrzyn – Berlin Lichtenberg , a ich uruchomienie uzależnione jest od uzyskania homologacji na wjazd na niemiecką sieć pojazdów serii SA 139 (przewidywany termin - grudzień 2015 r.). Ponadto Urząd Marszałkowski planuje uruchomić dodatkową – trzecią parę codziennych pociągów w relacji Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Krzyż – Poznań. Barlinek

Zielona Góra – Zbąszynek – Gorzów, Krzyż – Gorzów – Kosztrzyn, W marcu 2013 roku przedstawiciele Województwa Lubuskiego podpisali umowę z bydgoską PESĄ na dostawę czterech autobusów szynowych, przeznaczonych do obsługi połączeń na trasach: Zielona Góra – Zbąszynek – Gorzów, Krzyż – Gorzów – Kosztrzyn, oraz (po uzyskaniu homologacji na Niemcy): Krzyż – Gorzów – Kostrzyn (Berlin), Zielona Góra – Frankfurt Oder (Berlin). Barlinek

Dziękuję za uwagę! Krzysztof Karwatowicz Wydział Rozwoju Miasta i Aglomeracji Barlinek