„Młodzież w społeczeństwie”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obecność Unii Europejskiej w naszym mieście - Poznaniu
Advertisements

WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Dlaczego ten temat jest ważny?
Kwiecień 2014 r. Debata.
Ankieta przeprowadzona w naszym mieście, okolicznych wsiach oraz szkole wśród młodzieży i pracowników.
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież brała udział w wyborach?
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
1. występy, akcje wolontariacie, wieczorki poezji, imprezy charytatywne, imprezy sportowe, reprezentowanie gminy na uroczystościach, konkursy, WOŚP.
Młodzieżowa Rada Gminy
„Młodzi a polityka” Statystyki z ankiet
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
ANKIETA Badała aktywność młodych ludzi oraz została przeprowadzona na potrzeby debaty na temat „Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby prudnicka młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Debata zorganizowana w związku z udziałem uczennic
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WSRÓD MIESZKAŃCÓW GMINY KRASNE W DNIU 19 MARCA.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
DEBATA: „MŁODZI AKTYWNI? – CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM?
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Nie tylko wybory.
Ireneusz Piotr Wyszyński Stanisława Rucińska Anna Siemieniuk Olga Jurek Krzysztof Siemieniuk Maria Iwańska Sylwia Kamińska Monika Tymińska Maciej Bajdecki.
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.
Szymon Błaszczyński Sebastian Mączka. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród młodzieży z Zespołu Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w.
Sejm Dzieci i Młodzieży DEBATA Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i w życiu społecznym?
Temat debaty: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Autorzy: Sebastian Piątkowski i Eryk Pawełczyk Gimnazjum nr 4 im.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
" Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?".
Nie tylko wybory? Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
W ankiecie wzięło udział 72 uczniów z klas III Gimnazjum w Jedliczu.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? -nie gaśmy słońca swoją biernością!
Partycypacja młodzieży Barbara Zwierzyńska-Doskocz.
Co zrobić, by zaktywizować społecznie i zachęcić młodzież do udziału w wyborach?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
W ramach akcji Młodzi głosują: Uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych przygotowują i przeprowadzają w swoich szkołach wybory, działania edukacyjne.
Wybory prezydenckie będą odbywały się w kilku terminach:  czerwca dla młodzieży, która nie ukończyła 18 lat,  20 czerwca dla osób dorosłych. W.
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
NIE TYLKO WYBORY JAK MŁODZIEŻ MOŻE WPŁYNĄĆ NA RZECZYWISTOŚĆ I AKTYWNIE UCZESTNICZYĆ W DEMOKRACJI?
Zaangażowanie młodzieży w życie społeczne
Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.
Powody niskiej frekwencji głosów w Polsce
Zapis prezentacji:

„Młodzież w społeczeństwie”

Jak zachęcić młodzież z powiatu sanockiego do udziału w wyborach i w życiu społecznym ?

Celem naszej debaty jest wyprowadzenie wniosków co i jak możemy zrobić, żeby młodzież w naszym powiecie chętnie chodziła na wybory i angażowała się w życie społeczne.

Frekwencja wyborcza w grupie 18-25 lat jest najniższa w kraju i należy do najniższych w Europie. Najmłodsza cześć elektoratu głosuje na ok 20% niższym poziomie niż starsi dorośli. (54.1% wyborców w wieku 18-25 wobec 73,1% w wieku 56-65 w 2011r.) Jednie 14% Polaków w wieku 18-25 lat deklaruje duże lub bardzo duże zainteresowanie polityka. Najgorzej jednak przedstawia się sytuacja w wyborach do euro parlamentu, jedynie 25% Polaków bierze w nich udział.

Zainteresowane tym tematem, postanowiłyśmy przeprowadzić krótką ankietę na ulicach naszego miasta dotyczących głosowania. Spotkałyśmy się z bardzo duża dezaprobatą społeczeństwa, których problem w ogóle nie interesował.

Dlaczego młodzi nie głosują?

Czy należy obniżyć wiek uzyskania praw wyborczych do 16 lat ? Argumenty Kontrargumenty Młodzi powinni głosować, ponieważ to rozwija ich świadomość Większość młodzieży jest uświadamiana, po przez lekcje wosu To ich przyszłość dlatego powinni mieć na nią wpływ Obejmuje ich prawo na które nie mają wpływu Umowna granica 18 lat została przyjęta w poprzednim wieku, gdy ludzie nie byli tak uświadamiani Zwiększenie liczby głosujących Większość młodych ludzi nie wie co chce robić w przyszłości, więc nie powinna decydować o losach państwa Młodzi nie powinni głosować ponieważ nie wiedzą na jakiej podstawie mają wybierać Mają pogląd narzucone przez media, prasę, kolegów, rodziców oraz dziadków

Czy jest sens obniżenia wieku wyborczego do lat 16?

Film

Czy Polacy interesują się wyborami do Parlamentu Europejskiego?

Film

Pomimo że w przyszłym roku minie 10 lat odkąd Polska została członkiem Unii Europejskiej, a w tym czasie polscy obywatele już dwukrotnie mogli uczestniczyć w wyborach do Parlamentu Europejskiego, tylko czterech na dziesięciu z nich zdaje sobie sprawę z tego, że Parlament Europejski jest instytucję wybieraną przez obywateli w powszechnych wyborach„ Według danych statystycznych 69% ankietowanych nie zna żadnego euro posła. Jednego przedstawiciela zna 16%. A ponad 3 przedstawicieli zna zaledwie 6%.

Dziękujemy za udział w debacie!