W pogoni za konsumentem. Jedno wyzwanie, dwie perspektywy:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2012.
Advertisements

Stare media w nowych czasach
Agenda Teraz Onet! Sponsoringi: – sponsoring z video – nowe, niższe ceny – promocja jesienna Wzbogacone pakiety zasięgowe: – na elementach stałych – navibox.
EURO 2012 w serwisie Media2.pl. jeden z czołowych i najczęściej odwiedzanych serwisów branżowych w Polsce udostępniający najświeższe informacje z rynku.
PROPONOWANE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE (na podstawie przeprowadzonej ankiety) Praca zaliczeniowa z przedmiotu „Analiza rynkowa.
Możliwości reklamowe widoczne dla wszystkich użytkowników.
PYRLANDIA 2010 ul. Zgoda 14/8, Poznań; tel
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich Styczeń 2011.
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich Czerwiec 2010.
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2010.
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2011.
Raport z III Ogólnopolskiej Kampanii Programu EuroRAP w Polsce
Nowe modele biznesowe dla wydawców treści
Metro.Net Edukacja Pakiet Pakiety multimedialne
Jak dzięki mediamikser.pl być bliżej ludzi tworzących rynek mediów i reklamy?
Informacja w nauce, społeczeństwie, gospodarce Serwisy informacyjne w Internecie – rynek mediów, technologii, wyszukiwania.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Kampania wizerunkowa mBanku
Generujemy efekty prezentacja sieci AdAction Network oferta dla witryn.
prezentacja sieci reklamowej w grach PlayAds oferta dla reklamodawców
Generujemy efekty prezentacja sieci reklamowej w grach PlayAds oferta dla developerów i wydawców.
Poruszamy sprzedaż. Poruszamy sprzedaż Poruszamy sprzedaż.
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Kampanie reklamowe typu DRA – nowe podejście do badań efektywności kampanii reklamowych.
Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, r.
Prezentacja – Reklama w Grupie Styl.fm.
Cele ! Treści multimedialne on-line: trendy rynkowe Konkurencja ...
Koncern Bauera.
EDI NET - badania.
Dlastudenta.pl – Prezentacja serwisu © 2012 Goldbach Audience.
Prezentacja ogólna – Grupa Styl.fm
Metodologia badań wydatków reklamowych
Oferta Geo. Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej: z Klientem rozliczamy się na podstawie efektów kampanii, czyli liczby kliknięć,
A part of Business Consulting Sp. z o.o.
Podmiot realizujący projekt Sekretariat Krajowej Rady BRD Czas trwania kampanii 21 marca - 6 maja 2010 Kampania społeczna.
LOGO FIRMY PRZYGOTOWUJACEJ PREZENTACJĘ. MEDIA TRENDY 2010 Bawiąc sprzedaje czyli Link4 testuje kierowców w Naszej Klasie Dominik Czarnota, Nasza Klasa.
Powrót Hibernatusa Reklamy Świat mediów W izolacji od 2000 roku...
Zaproszenie do współpracy. Religia.tv to jedyny kanał telewizyjny w Polsce prezentujący zagadnienia z obszaru szeroko pojętej wiary i różnych religii.
Kampania promocyjna Ekonomia Społeczna - Ekonomia Sukcesu GŁÓWNYM CELEM PROJEKTU JEST PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ I ZATRUDNIENIA W SEKTORZE EKONOMII.
Lider znów przejmuje inicjatywę Easy Wring & Clean Kampania 2015.
GRUPA WIRTUALNA POLSKA Lider polskiego internetu Listopad, 2014.
NINIEJSZA PREZENTACJA POWINNA BYĆ ROZUMIANA JAKO RODZAJ WIZJI I POTENCJALNEGO ROZWOJU RYNKU W POLSCE, A NIE JAKO KONKRETNE OCZEKIWANIA NADAWCY!
■ Podstawowe informacje ■ Badanie prowadzone jest od 1996 roku, ■ Realizowane przez firmę AGB Nielsen Media Research sp. z o.o., ■ Najważniejsi klienci:
Monitoring Wydatków Reklamowych Kantar Media
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
Wojciech Fedyk Tourist Consulting Warsztaty zorganizowane przez Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie.
1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Prezentacja założeń Agnieszka Zawartko 2 marca 2006.
T YTUŁ Media publiczne w Europie finansowanie i wyniki oglądalności Grudzień 2014.
Sony Ericsson Vivaz – Fashion Show
Pantene Aqua Light INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE TRESCI VIDEO
Innowacja w planowaniu mediów
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
Pasmo filmowe Wiesz Co Dobre
Kategoria: BEST USE OF CONTENT
INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE TREŚCI VIDEO
ZKM przypomnienie.
Blend-a-med 3D White Fresh – Event otwartości
Okno na Hooptymistyczny świat
NESCAFE Budzik w iPhone
10 Najnowszych Trendów Public Relations
INNOWACYJNE DOTARCIE DO SPECYFICZNEJ GRUPY DOCELOWEJ
Kategoria: BEST USE OF CONTENT
Innowacyjne wykorzystanie Internetu i mediów interaktywnych
Copywriting Karolina Stróżyk
Zapis prezentacji:

W pogoni za konsumentem. Jedno wyzwanie, dwie perspektywy: MEDIA TRENDY 2010 W pogoni za konsumentem. Jedno wyzwanie, dwie perspektywy: wydawcy i marketera. Marcin Bogłowski TVN Marcin Skowroński Onet.pl

Dwa światy – dwa marzenia MEDIUM / WYDAWCA REKLAMODAWCA

Utopia…

ALE RZECZYWISTOŚĆ JEST INNA…

Marzenia Wydawcy kontra rzeczywistość Liczba kanałów TV w języku polskim Rok 2000 19 Rok 2010 84 Źródło: monitoring telemetryczny AGB NMR w panelu ogólnopolskim, marzec

Marzenia Wydawcy kontra rzeczywistość Liczba bloków reklamowych o widowni ponad 10% AMR Rok 2000 330 Rok 2010 30 Źródło: monitoring telemetryczny AGB NMR w panelu ogólnopolskim, marzec, grupa A1649

Marzenia Wydawcy kontra rzeczywistość Nowe kanały dystrybucji treści, niskie bariery wejścia 2,091 mln egzemplarzy/wydanie 8,4 mln użytkowników/miesiąc Źródło: ZKDP grudzień 2009, Megapanel 12/2009 węzeł „Plotki, życie gwiazd”,

Marzenia Reklamodawcy kontra rzeczywistość Liczba GRP potrzebna do zbudowania zasięgu 1+ +33% GRP aby uzyskać zasięg 85% 1+ 400 530 Zasięg 1+ GRP Źródło: AGB NMR, dane o kampaniach reklamowych w marcu dla W1649

Marzenia Reklamodawcy kontra rzeczywistość Liczba marek aktywnych reklamowo w TV Rok 2000 309 Rok 2010 706 Źródło: monitoring telemetryczny AGB NMR w panelu ogólnopolskim, marzec

Dwa światy – dwa problemy… 30 RTG TV 30 RTG TV VOD On-line Mobile DVD TSV MEDIUM / WYDAWCA REKLAMODAWCA Gdzie jest widz ? Gdzie jest konsument ? WIDZ = KONSUMENT Dwa problemy -> jedno wyzwanie

Konsumenci wybierają najlepszy ekran by te treści skonsumować Rozwiązanie ? Wyzwanie: skuteczne dotarcie do widza/konsumenta Treści audio-wizualne generują zainteresowanie i silne emocje Konsumenci wybierają najlepszy ekran by te treści skonsumować model dystrybucji zapewniający efektywną komunikację marketingową i gwarantujący monetyzację treści wspólny mianownik (angażująca treść) +

Finlandia Wyścigi F1 – wielokanałowa dystrybucja emocji towarzyszących F1 Relacja na żywo – MAX TV (płatna) Emisja po wydarzeniu MTV3 darmowa (model reklamowy) Relacja na żywo – Radio NOVA (model reklamowy) Idea Wykorzystanie „potencjału emocjonalnego” F1 do zbudowania wielokanałowej platformy dystrybucji treści zapewniającej monetyzację B-to-C WEB-TV subskrypcja Pay-TV subskrypcja Mobile subskrypcja Merchandaising B-to-B Reklama Partnerstwa produktowe Sponsoring Product placement Web TV na żywo (płatna) Materiały ekskluzywne Relacja z fotela kierowcy Web TV – emisja po wydarzeniu darmowa (model reklamowy) WWW : czat, RSS-feed, blogi, wiadomości, wyniki, tabele, zespoły ,zestawienia, archiwum

Niemcy Angażująca treść zintegrowana z przekazem reklamowym i wielokanałowym modelem dystrybucji Historia Znany komik TV musi zdobyć prawo jazdy, aby kupić samochód i zdobyć kobietę swojego serca Serwis dokumentalny www Video blog Klipy video na blogu, wplecenie postaci w rzeczywiste programy TV i inne media dała akcji dodatkowy PR Wiele kanałów komunikacji (online, tv, podcast, prasa, kino) Strona VW Podcast Gazeta Po czasie jasne jest, że za cała akcja jest kampaniną reklamową jednego z modeli VW Obecność w TV i PR Serwisy video Film

Polska Potrzeby reklamodawcy kontra wyzwanie wydawcy Jedno rozwiązanie Reklamodawca Wydawca Świadomość Atrybuty Sprzedaż Oglądalność Jakość/Profil Monetyzacja Program na TVN i TVN Style Zasięg TV: 4,5 mln osób Serwis www Plejada.pl Świadczenia sponsoringowe TV + on-line Obecność w zwiastunach Promocja konsumencka Obecność w sklepie i na opakowaniu Promocja konsumencka VOD (sponsorowane) Konkurs foto: Portret Kobiety Książka Źródło: AGB NMR, dane łaczne dla obecności tv w okresie kampanii dla A1649

Materiały specjalne „YCD Extra” Odcinki po premierze w TV Polska „You Can Dance” - wieloplatformowa dystrybucja treści zapewniająca z realizację celów reklamodawcy Emisja z obecnością sponsora: blisko 5 mln osób w 1 odcinku Świadczenia dla sponsora Materiały specjalne „YCD Extra” Odcinki po premierze w TV Konkursy sponsorów Dedykowany serwis na

DZIĘKUJEMY Marcin Bogłowski Marcin Skowroński m.boglowski@tvn.pl marcin.skowronski@portal.onet.pl