Ogólnopolska multimedialna Kampania „Wróć bez HIV” 2008/2009 Elżbieta Michalak -WSSE Olsztyn Opracowano na podstawie materiałów z KC ds. AIDS.
Problem Problem Główna droga zakażeń HIV w ostatnich latach to ryzykowne kontakty seksualne. Główna droga zakażeń HIV w ostatnich latach to ryzykowne kontakty seksualne. Wiek osób zakażających się lat, lat. Wiek osób zakażających się lat, lat. Coraz więcej osób w wieku lat wyjeżdża za granicę Coraz więcej osób w wieku lat wyjeżdża za granicę Osoby te są one narażone na zakażenia HIV. Osoby te są one narażone na zakażenia HIV.
Dlaczego osoby wyjeżdżające narażone są na zwiększone ryzyko zakażenia? Powyższa grupa wiekowa to osoby często poszukujące partnera lub gotowe na zmianę partnera. Powyższa grupa wiekowa to osoby często poszukujące partnera lub gotowe na zmianę partnera. Aktywne seksualnie Aktywne seksualnie Osoby rozłączone z partnerem co sprzyja nowym znajomościom i narażeniom na zakażenie HIV. Osoby rozłączone z partnerem co sprzyja nowym znajomościom i narażeniom na zakażenie HIV.
Odbiorcy kampanii Odbiorcy kampanii osoby dorosłe wiek lat osoby dorosłe wiek lat Wyjeżdżające za granicę i podróżujące po Polsce. Wyjeżdżające za granicę i podróżujące po Polsce. Aktywne seksualnie. Aktywne seksualnie. Żyjące w związkach formalnych i nieformalnych Żyjące w związkach formalnych i nieformalnych Rozłączone z partnerem podczas wyjazdu Rozłączone z partnerem podczas wyjazdu Odpowiedzialne za własne zdrowie Odpowiedzialne za własne zdrowie
Cel kampanii Cel kampanii Zmniejszenie nowych zakażeń HIV obywateli polskich podróżujących po Polsce i wyjeżdżających za granicę w celach zarobkowych i turystycznych. Zmniejszenie nowych zakażeń HIV obywateli polskich podróżujących po Polsce i wyjeżdżających za granicę w celach zarobkowych i turystycznych.
Co chcemy przekazać tym osobom? Nie ważne kim jesteś, co robisz jakie masz wykształcenie, HIV i AIDS może dotyczyć także Ciebie ! Nie ważne kim jesteś, co robisz jakie masz wykształcenie, HIV i AIDS może dotyczyć także Ciebie ! Zawsze unikaj ryzykownych zachowań ! Zawsze unikaj ryzykownych zachowań ! HIV i AIDS nie zna granic ! HIV i AIDS nie zna granic ! Wykorzystuj wiedzę w praktyce ! Wykorzystuj wiedzę w praktyce ! Rozmawiaj o przeszłości seksualnej partnera, negocjuj techniki, stosuj prezerwatywę ! Rozmawiaj o przeszłości seksualnej partnera, negocjuj techniki, stosuj prezerwatywę ! Zrób test na HIV ! Zrób test na HIV !
Termin kampanii Termin kampanii I Lato 2008 I Lato 2008 II Obchody Światowego Dnia AIDS II Obchody Światowego Dnia AIDS III Zima 2009 III Zima 2009 IV lato 2009 (od 8 maja dnia pamięci zmarłych na AIDS). IV lato 2009 (od 8 maja dnia pamięci zmarłych na AIDS). V Obchody Światowego Dnia AIDS 2009 V Obchody Światowego Dnia AIDS 2009
Elementy kampanii Parasol kampanii Parasol kampanii
LOGO KAMPANII Stały element kampanii na wszystkich materiałach
Billboardy Dla klientów korzystających z usług seksualnych przy drogach
Dla osób wyjeżdżających do pracy za granicę
Dla osób wyjeżdżających w celach turystycznych
Pozostałe elementy kampanii Planowana jest produkcja i dystrybucja: Plakatów Plakatów Ulotek Ulotek Kalendarzy Kalendarzy Pakietów edukacyjnych z prezerwatywami Pakietów edukacyjnych z prezerwatywami Spotu radiowego i telewizyjnego Spotu radiowego i telewizyjnego
PATRONATY Minister Zdrowia Minister Zdrowia Główny Inspektor Sanitarny Główny Inspektor Sanitarny
Gdzie szukać informacji? Całodobowy Telefon Zaufania AIDS Całodobowy Telefon Zaufania AIDS (0-22) (0-22) Zielona Linia AIDS (0-22) Zielona Linia AIDS (0-22) Poradnia Internetowa Poradnia Internetowa Ośrodek informacji o AIDS Ośrodek informacji o AIDS PKD Olsztyn (0-89) wt. i czw. od PKD Olsztyn (0-89) wt. i czw. od
Strony internetowe