Python 3 Wprowadzenie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRAM.
Advertisements

C++ wykład 9 ( ) Szablony.
1 Dzisiejszy wykład Wzorce funkcji Wzorce klas. 2 Wzorce Często pojawia się konieczność pisania podobnych funkcji lub klas operujących na argumentach.
1 Dzisiejszy wykład Wzorce funkcji Wzorce klas Tablica asocjacyjna Składowe statyczne.
Języki programowania C++
typy całkowite (całkowitoliczbowe)
Tworzenie i obsługa programów – przykład 3 uwagi cd. Wykorzystując różne klasy biblioteki języka Java należy pamiętać w jakim pakiecie się znajdują. Wszystkie.
Podstawy języka Java Nguyen Hung Son Uniwersytet Warszawski.
Instrukcje Instrukcja : definicja obliczenia i określenie sposobu wykonania tego obliczenia. Program : ciąg instrukcji wykonywanych kolejno od pierwszej.
Programowanie imperatywne i język C
PODSTAWY JĘZYKA PHP 1. czym jest 2. składnia 3. wersje 4. bazy danych
Wykład 2 struktura programu elementy języka typy zmienne
Czytanie, pisanie i rysowanie – cd.. Jeszcze jeden strumyk PrintStream działa jak PrintWriter, ale: Używa domyślnego (systemowego) kodowania Nie wyrzuca.
Java – programowanie obiektowe
Skrypty w powłoce Ryszard Haraszczuk. Pierwszy skrypt Stworzenie pliku touch skrypt Wpisanie specjalnej linii dla powłoki #!/bin/bash Napisanie skryptu.
Metody Matematyczne w Inżynierii Chemicznej Wprowadzenie do laboratorium.
Pierwsze programy.
Wyrażenia w Turbo Pascalu.
Algorytmy i struktury danych
PHP: warunki, pętle, switch, break, continue
Programowanie Windows na przykładzie C# część 1
Programowanie strukturalne i obiektowe
Warsztaty programowania w języku Python
C# Platforma .NET CZ.3 Kuba Ostrowski.
Instrukcja warunkowa i wyboru
Podstawy informatyki 2013/2014
Edytor tesktu i skrypty
Podstawy informatyki 2013/2014 Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
INSTRUKCJE Umożliwiają zapis algorytmu, służą do sterowania przebiegiem programu. warunkowe (podejmowanie decyzji) 1. if-else „jeżeli”, 2. switch-case.
Programowanie baz danych
PWSZ Gniezno // codefly 2009 Łukasz Tomczak
Składnia instrukcji warunkowej if…
  ELEMENTY JĘZYKA JAVA komentarze w Javie, słowa kluczowe i operatory, proste typy danych, tablice, podstawowy zestaw instrukcji.
Podstawy języka Instrukcje - wprowadzenie
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Iteracje w C# Informatyka Cele lekcji: Wiadomości: Uczeń potrafi:
Technologie internetowe Wykład 5 Wprowadzenie do skrytpów serwerowych.
1 Zagadnienia na egzamin. 2 Język C podsumowanie Struktura programu w języku C Zmienne, Stałe Operacje arytmetyczne Operatory logiczne Priorytety operatorów.
Instrukcje wyboru.
Wykład 11 Aplikacje SDI PO11-1 / 22 Single Document Interface 1.Klasy aplikacji SDI 2.Menu systemowe aplikacji SDI 3.Serializacja 4.Tworzenie widoku 5.Tworzenie.
Instrukcje warunkowe w php. Pętla FOR Czasem zachodzi potrzeba wykonania jakiejś czynności określoną ilość razy. Z pomocą przychodzi jedna z najczęściej.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Algorytm Newtona - Raphsona
Wstęp do metod numerycznych Wykład 1 Język Python dr inż. Wojciech Bieniecki Instytut Nauk Ekonomicznych i Informatyki
Python. Języki Programistyczne Microcode Machine code Assembly Language (symboliczna reprezentacja machine code) Low-level Programming Language (FORTRAN,
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Projektowanie systemów cyfrowych z wykorzystaniem języka VHDL Układy sekwencyjne.
Lua - wprowadzenie ● lua.org – źródła, dokumentacja, podręcznik itp ● Interpreter - Lua.org->Downloads->Binaries->get a binary-> Windows->Wersja >Executables->
Język Java Paweł Rajba
Hoopl Higher-order optimization library
PHP (wstęp) Personal Home Page Tools (PHP Tools)
Patryk Jasik pok. 415 GB Języki programowania Patryk Jasik pok. 415 GB
Programowanie Obiektowe – Wykład 1
Przeglądarka stron WWW
Realizacja aplikacji internetowych
Akademia C# - Lab2 Zmienne, instrukcje warunkowe, pętle, debugger,
Akademia C# lab. 9 Zdarzenia i delegaty.
Podstawy tworzenia skryptów
Pobieranie plików wget -m -nd -r -l1 --no-parent -A.csv wget -m -nd -r -l1 --no-parent.
Obliczenia w Matlabie Operatory, instrukcje sterujące, operacje bitowe
Visual Basic w programie Microsoft Excel
Języki programowania.
Dynamics 365 CE i język TypeScript
Przetwarzanie tekstów i AWK
Instrukcje wyboru.
Dane, zmienne, instrukcje
Podstawy informatyki Zygfryd Głowacz.
Programowanie obiektowe Wykład 11
Język C++ Preprocesor Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła.
Język C++ Operatory Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła.
Zapis prezentacji:

Python 3 Wprowadzenie

Python 3 Język skryptowy Interpretowany, nie kompilowany Brak silnego typowania, ale typy zmiennych mają znaczenie Brak narzuconej struktury kodu

Python 3 - biblioteki Dostępnych jest bardzo dużo bibliotek o różnym przeznaczeniu: Naukowe Sztuczna inteligencja Tworzenie gier Tworzenie aplikacji mobilnych I wiele innych

Python 3 – zarządzanie zależnościami Do zarządzania zależnościami i automatycznego instalowania i aktualizowania bibliotek służy polecenie pip Za pomocą jednego polecenia możemy zainstalować potrzebną bibliotekę: pip install [nazwa biblioteki] Wymagane biblioteki dla projektu zazwyczaj umieszczamy w pliku requirements.txt

Python 3 Konstrukcje języka

Komentarze # komentarz zwykły """ komentarz dokumentacyjny """

Zmienne liczba = 34 tekst = "Hello World" liczba_rzeczywista = 3.4

Operatory arytmetyczne a = 10 b = 3 suma = a + b # 13 iloczyn = a * b # 30 iloraz = a / b # 3.3333... modulo = a % b # 1 potega = a ** b # 1000

Operatory przypisania a = 10 # 10 a += 1 # 11 a -= 1 # 10 a *= 2 # 20 a /= 2 # 10.0 a %= 4 # 2.0 a **= 3 # 8.0

Operatory porównania a = 10 b = 5 a == b # False a != b # True a < b # False a <= b # False a > b # True a >= b # True

Wejście tekst = input("Podaj tekst") liczba = int(input("Podaj liczbę"))

Wyjście print("Hello World!") a = 10 print("a = " + str(a)) print(f"a = {a}")

Instrukcja warunkowa temperatura = 25 if temperatura < 10: print("Zimno!") elif temperatura < 20: print("Cieplo!") else: print("Goraco!")

Pętla warunkowa while x = 0 while x < 10: print(f"x = {x}") x += 1

Pętla licząca for for i in range(0, 10): print(f"i = {i}")

Pętla licząca for z ujemnym krokiem for i in range(10, 0, -1): print(f"i = {i}")

Listy pusta_lista = [] print(len(pusta_lista)) # 0 wypelniona_lista = [1, 2, 3, 4, 5] print(len(wypelniona_lista)) # 5

Listy c.d. lista = [] print(len(lista)) # 0 lista.append(10) print(len(lista)) # 1 lista.append(20) lista.append(30) print(len(lista)) # 3 print(lista) # [10, 20, 30] print(lista[0]) # 10 print(lista[1]) # 20 print(lista[2]) # 30 print(lista[-1]) # 30 print(lista[-2]) # 20

Funkcje def suma(a, b): return a + b print(suma(2, 5)) # 7

Funkcje c.d. def punkt(a): x = a y = a * 2 return x, y print(punkt(5)) # (5, 10)

Funkcje - typowanie def iloczyn(a: int, b: int) -> int: return a * b

Klasy class Prostokat: def __init__(self, wysokosc, szerokosc): self.wys = wysokosc self.szer = szerokosc def pole(self): return self.wys * self.szer def czy_kwadrat(self): return self.wys == self.szer prostokat = Prostokat(5, 10) print(prostokat.pole()) print(prostokat.czy_kwadrat()) prostokat.wys = 10 print(prostokat.czy_kwadrat())