Myślenie wizualne - skuteczność i obszary zastosowań

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak utkać swoją własną sieć? Dominika Miernik i Dorota Szczerbak
Advertisements

WYKORZYSTANIE B-LEARNING’U W NAUCZANIU JĘZYKA SPECJALISTYCZNEGO (ANGIELSKI W TURYSTYCE) Joanna Jercha - Malinowska.
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3
Logiki (nie)klasyczne
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 w Rybniku jako przykład wykorzystania Multimedialnego Centrum Informacji mgr Ewa Łopatka.
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Wyobraź Sobie… NAJNOWSZY PRODUKT! Broadcasting do nielimitowanej ilości odbiorców Najnowsza i JEDYNA tego typu Technologia Streamingu.
Author: Welcome to London's history and culture.
European teens speak through the art. Europejscy nastolatkowie wypowiadają się poprzez sztukę.
Watch and how we learned on German lessons. Rodzaje uczenia się kind of learning Piosenki ( songs ) Zadania pisemne ( written works ) Oglądanie filmu.
Projekt Szkolny Socrates - Comenius NAUCZANIE TOLERANCJI
Present continuous tense
Music: Nightengale Serenade
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 English SOS.
POLISH FOR BEGINNERS.
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
The most interesting places in Poland
Much, many, a lot of, some,any
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
COMENIUS REGIO Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Łodzi 1Analiza ankiety przeprowadzonej wśród czytelników Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Łodzi.
Pierwszy dzień w collegu St. Augustin w Angers. Czwartek, 20 maja To był nasz pierwszy dzień w collegu St. Augustina w Angers, który rozpoczął się o 8:00.
… there was someone in the past who said: „To earn million you need billion”. In my opinion, it’s true.
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Did you know?. 1 in 8 people living in Britain live in London, 12 million people live in London - this is a major European city London is the world largest.
Assessment of the impact of regular pilates exercises on static balance in healthy adult women. Preliminary report. 1 Rehabilitation Department, Division.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
PLANET TIMES Czasy: -„be” Present Simple - Present Simple
Dofinansowano ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz budżetu państwa w ramach Programu PL13 Ograniczanie społecznych nierówności.
Short presentation of the new Museum of PRL in Ruda Śląska. 1. Quick reminder or information about Polish history. 2. What is PRL and the most typical.
S: Present Simple vs Present Continuous.
Assessment of influence of short-lasting whole-body vibration on joint position sense and body balance – a randomised masked study Rehabilitation Department,
1 Summary of the survey on dedicated bus lanes EMTA GM, , Budapest Tamás Dombi, ZTM Warsaw.
JOB SEARCH IS A JOB Career planning is building bridges from one’s current job/career.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Foundation for Promotion of Entrepreneurship – Continuing Education and Lifelong Learning NGO that responds to the training needs Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Shakespeare's legacy 400th anniversary. Shakespeare's legacy Konkurs polega na wybraniu poprawnej odpowiedzi. Data zakończenia konkursu: 12 kwietnia 2016.
Marcin Gliński Instytut Języków Romańskich i Translatoryki UŚ Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach NOCNE POWTÓRKI MATURALNE 2016.
C PRZEWODNIK PO NAJCIEKAWSZYCH MIEJSCACH WROCŁAWIA - GUIDE TO THE MOST INTERESTING PLACES OF WROCLAW Cześć jestem Krzysztof. Dziś będę pokazywał Ci Najciekawsze.
Important holidays and festivals in Poland. The first of January New Year’s Day New Year’s Day the day of Mary the Holy Mother of God – for Catholics.
CIECHANÓW My town Author: Irena Ulinska. MÓJ CEL nauczę się prezentować i uzyskiwać w języku angielskim najważniejsze informacje o swoim mieście powiatowym;
Struktura egzaminu ustnego z języków obcych (bez określania poziomu) ZadanieCzasPunktacja Rozmowa wstępnaok. 2 minut Zadanie.
Opracowanie: Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
Najlepszy czas na działanie jest TERAZ!
introduction to tenses in English
Przetestuj Usability Mateusz Kaczmarek
SafeSurfing Moduł 1 Jak bezpiecznie korzystać z internetu i jak chronić swoje dane osobowe?
Czasy: Present continuous
Czasy: Present Simple vs present continuous
MOWA ZALEŻNA Mowę zależną stosujemy, kiedy przekazujemy czyjąś wypowiedź pośrednio, nie cytując jej wprost.
Tworzenie zdań i zastosowanie
Czasy: Past continuous
A prototype of distributed modelling environment
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
Internationalisation at the University of Warsaw
Computing situation in Poland
Mariusz Dybał - Portfel akcyjny PTEbnmbnmbn mbn,bm,b
Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego
Polish L3 Learning Pack Saying your name
zl
1) What is Linux 2) Founder and mascot of linux 3) Why Torvalds created linux ? 4) System advantages and disadvantages 5) Linux distributions 6) Basic.
Beata Charkiewicz. Table of Contents  Introduction To Android  History Of Android  What is OHA?  Devices with android  Android Features  Android.
Zapis prezentacji:

Myślenie wizualne - skuteczność i obszary zastosowań Research and Analysis Department Centre for Innovation and Technology Transfer Management of Warsaw University of Technology - DBA CZIiTT PW, Poland

INTRODUCTION This presentation contains only a short resume of the study. Detailed report is available at the following addresses: Full report in polish: bit.ly/PublikacjaMyslenieWizualne Short summary in english: bit.ly/SummaryVisualThinking This presentation in polish: bit.ly/PrezentacjaMyslenieWizualne

WHO is WHO in the RESEARCH? Author: Research and Analysis Department Centre for Innovation and Technology Transfer Management of Warsaw University of Technology - DBA CZIiTT PW. Warsaw, Poland Partner: A creative co-operative represented by: Gabriela Borowczyk flipowanie.pl Klaudia Tolman explainvisually.co Natalia Jadźka Mikołajek jadzkarysuje.pl Ola Krawczyk sketchmovie.eu Source: Research by DBA CZIiTT PW, Poland

to compare effectiveness VT application diagnose Goals VT diagnose to compare effectiveness VT application diagnose Cele badania: diagnoza wpływu myślenia wizualnego na proces przyswajania informacji. Cele szczegółowe: CS1. Porównanie skuteczności przyswajania informacji w dwóch sposobach przekazywania informacji: z wykorzystaniem myślenia wizualnego i bez wykorzystania myślenia wizualnego. CS2. Diagnoza obszarów zastosowania myślenia wizualnego. Source: Research by DBA CZIiTT PW, Poland

DatA and Respondents Quantity part Quality part Research and Analysis Department Centre for Innovation and Technology Transfer Management of Warsaw University of Technology Quantity part Quality part Badanie zostało zrealizowane w okresie czerwiec - październik 2018 przez Dział Badań i Analiz Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej W systemie ankietowym odnotowano 2189 wejść na stronę badania, z czego 1348 zakończyło się ukończeniem go w całości. Po przeanalizowaniu danych pod względem ich jakości, poprawności i spójności do analizy włączono 1046 ankiet. Source: Research by DBA CZIiTT PW, Poland

Social media moderation Computer-Assisted Web Interview data collection techniques Social media moderation Focus Group Interview Computer-Assisted Web Interview Telephone In-Depth Interview W ramach badania wykorzystano 4 techniki gromadzenia danych: · CAWI (Computer-Assisted Web Interview), badanie ilościowe, ankieta elektroniczna · FGI (Focus Group Interview) – badanie jakościowe, zogniskowany wywiad grupowy jest moderowaną dyskusją, z respondentami i 2 grupami: 1. heavy users, 2. sceptycy · TDI (Telephone In-Depth Interview) - badanie jakościowe, telefoniczna ustrukturyzowana rozmowa z respondentem, · moderowanie komentarzy w mediach społecznościowych. Source: Research by DBA CZIiTT PW, Poland

ExplainerVideo frame Źródło: badanie DBA CZIiTT PW Zakres merytoryczny materiałów był tożsamy – oba przedstawiały fakty na temat zwierząt: niedźwiedzia himalajskiego i lamparta amurskiego. Po każdym z materiałów respondenci zostali poproszeni o udzielenie odpowiedzi na merytoryczne pytania do zaprezentowanych informacji. W kolejnym kroku zadano pytania umożliwiające poznanie profilu respondentów. Kluczowym wynikiem badania ilościowego jest analiza rozkładów odpowiedzi na merytoryczne pytania do prezentowanych materiałów, czyli merytoryczny test wiedzy. Źródło: badanie DBA CZIiTT PW

RANDOMISATION  cross-over trial 1.Film + 2.Text 1.Text + 2.Film Participants of the study became acquainted with the substantively comparable content concerning two animals: the Himalayan bear as a spoken text enriched with visualization – explainer video (film) and the Amur leopard as a continuous written text. Each person participating in the study was randomly assigned to one of the two above sequences. Source: Research by DBA CZIiTT PW, Poland

Respondents were more WOMEN or MEN? How do you think? Respondents were more WOMEN or MEN?

DIVISION DEPENDING ON SEX men women (n = 1027) Source: Research by DBA CZIiTT PW, Poland Research and Analysis Department Centre for Innovation and Technology Transfer Management of Warsaw University of Technology

What was the AGE of the youngest and the oldest respondent? How do you think? What was the AGE of the youngest and the oldest respondent?

AGE The youngest respondent was 11 years old Average age The oldest 69 Source: Research by DBA CZIiTT PW, Poland

WHO PROFESSION School / university student Representative of business Teacher / academic lecturer Trainer / coach Representative of the research institution Agile / scrum etc. Administrative worker WHO Freelancer Therapist Unempoloyed Others NGO Source: Research by DBA CZIiTT PW, Poland

of communication did they PREFERE? How do you think? What kind of communication did they PREFERE?

DECLARED PREFERENCES Used methods did not influence the difficulity of my reception I prefer spoken text with visualization (explainer video) I prefer continuous text written Hard to say Zbadano także skuteczność wykorzystania myślenia wizualnego w procesie przyswajania informacji z perspektywy osób, które mają doświadczenie w stosowaniu takiego sposobu przekazywania treści: przede wszystkim trenerów i szkoleniowców oraz nauczycieli (w tym akademickich). Ich doświadczenia pokazują, że zasadniczo wykorzystanie ręcznie wykonanych wizualizacji w procesie przekazywania wiedzy umożliwia szybsze i łatwiejsze zapamiętywanie wśród odbiorców – zdaniem praktyków grafiki pełnią funkcję kotwicy w pamięci. Na skuteczność przekazywania wiedzy wpływa także fakt, że dzięki wykorzystaniu elementów ręcznych grafik przekaz jest bardziej atrakcyjny dla odbiorców, a równocześnie skraca dystans między odbiorcami a nadawcą. Source: Research by DBA CZIiTT PW, Poland

How many respondents scored min. 4/7? How do you think? How many respondents scored min. 4/7? In the study, you could receive a maximum of 7 points for correct answers.

THE RESULTS of the ABSOBING TEST People scoring at least 4 out of 7 points accounted for 89% for the explainer video and 77% for the text Sprawdzono ile osób zdobyło poszczególną liczbę punktów. Osoby uzyskujące co najmniej 4 na 7 punktów stanowiły 89% w przypadku filmu oraz 77% w przypadku tekstu. Wyniki pokazywały przewagę filmu nad tekstem. Ale z uwagi na fakt, że każda osoba otrzymała punkty za film oraz tekst, bardziej precyzyjne było porównanie różnic punktowych pomiędzy wykorzystanymi sposobami prezentacji. Źródło: badanie DBA CZIiTT PW

No. of POINTS depending on the METHOD Continous Text Written Explainer Video The respondents watching the visualization/ video responded correctly to at least two questions. The largest numer of correct answers in the range of 5-7 for possible max.7 were given by people watching the visualization/ video. People Among those who answered the questions after reading only the text were those that did not answer correctly to any question or did answer correctly to only one. Points scored Source: Research by DBA CZIiTT PW, Poland

Results Regardless of the order of presentation, EXPLAINER VIDEO allowed to remember MORE than continuous text. (n=1046) niezależnie od kolejności prezentowania, tekst mówiony wzbogacony o wizualizację (film) pozwalał na zapamiętanie więcej niż ciągły tekst. Source: Research by DBA CZIiTT PW, Poland

Which factor: SEX, AGE, PROFESSION influenced the results the most? How do you think? Which factor: SEX, AGE, PROFESSION influenced the results the most?

What`s interesting…     Source: Research by DBA CZIiTT PW, Poland

RESULTS vs PREFERENCES So, for example, 50.6% of those respondents who obtained more points for the text never the less declared that the visualization allowed for better reception and was more attractive. We asked the respondents which method allows better reception of the content? Text Same E. Video 20,8 % 18,4 % 50,6 % 12,1 % 15,0 % 65,7 % 2,6 % 9,5 % 83,7 % Difficult to say 4,2 % 7,2 % 10,2 % Regardless of the results (above the gray line), most respondents declared that the visualization allowed for better reception and was more attractive. Source: Research by DBA CZIiTT PW, Poland

I know, I use, I prefere Źródło: badanie DBA CZIiTT PW Zbadano także skuteczność wykorzystania myślenia wizualnego w procesie przyswajania informacji z perspektywy osób, które mają doświadczenie w stosowaniu takiego sposobu przekazywania treści: przede wszystkim trenerów i szkoleniowców oraz nauczycieli (w tym akademickich). Ich doświadczenia pokazują, że zasadniczo wykorzystanie ręcznie wykonanych wizualizacji w procesie przekazywania wiedzy umożliwia szybsze i łatwiejsze zapamiętywanie wśród odbiorców – zdaniem praktyków grafiki pełnią funkcję kotwicy w pamięci. Na skuteczność przekazywania wiedzy wpływa także fakt, że dzięki wykorzystaniu elementów ręcznych grafik przekaz jest bardziej atrakcyjny dla odbiorców, a równocześnie skraca dystans między odbiorcami a nadawcą. Źródło: badanie DBA CZIiTT PW

Insights "They make for the greater long-term effectiveness than linear notes. After a few weeks, the picture helps to remind the location of items more easily than a written note. " "It was authentic and people liked it. It stayed in their memory." "People are curious about what will happen next - it is much easier to focus their attention with that rather than with a traditional PowerPoint or even a written flip." Source: Research by DBA CZIiTT PW, Poland

Challenges „The more complex the previously prepared flipcharts, the less chance people can remember. If I draw live, they remember what I say.” „Drawing sometimes can serve as a camouflage - no one knows what I mean.” „Some time ago I prepared graphic recording for one of doctors lecturing about sexuality. Although she spoke very interestingly, instead o f listening to her, most of the participants looked at the GR and me. They were very curious how I would draw what she described.” Source: Research by DBA CZIiTT PW, Poland

SUMMARY Explainer Video Source: Research by DBA CZIiTT PW, Poland

SUMMARY Source: Research by DBA CZIiTT PW, Poland

SUMMARY text film film text Source: Research by DBA CZIiTT PW, Poland

SUMMARY Source: Research by DBA CZIiTT PW, Poland

Please Notice  Sketchnoting by