Ochrona konsumenta usług telekomunikacyjnych i świadczonych drogą elektroniczną Barbara Trybulińska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 TREŚĆ UMOWY O PRACĘ : Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności: 1) rodzaj pracy,
Advertisements

Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Projekt jest finansowany ze środków Komisji Europejskiej i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów 1 "Zakupy w sklepie za rogiem czy przez Internet -
DOMY OPIEKI Badanie wzorców umownych stosowanych w placówkach świadczących usługi w zakresie zapewnienia opieki osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Odpowiedzialność porządkowa pracowników Za nieprzestrzeganie przez pracownika: ustalonego porządku, regulaminu pracy, przepisów bezpieczeństwa i higieny.
Dr Małgorzata Ganczar. Relacje zachodzące w społeczeństwie informacyjnym: 1) B2B – stronami są przedsiębiorstwa (e-aukcje, e-giełdy); 2) B2C – stroną.
URLOP WYPOCZYNKOWY mgr Małgorzata Grześków. URLOP WYPOCZYNKOWY Art §1. Pracownikowi przysługuje prawo do corocznego, nieprzerwanego, płatnego urlopu.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Uwarunkowania prawne telepracy – praktyczne rozwiązania dla pracodawców dr Jacek Męcina.
Sandra Król Zakład Prawa Handlowego i Gospodarczego Instytut Prawa Cywilnego Konsument a informacja i reklama. Nieuczciwe praktyki rynkowe.
UŻYTKOWANIE WIECZYSTE Literatura: red. E. Gniewek, P. Machnikowski, Zarys prawa cywilnego, Warszawa 2014 red. E Gniewek, Kodeks Cywilny. Komentarz, Wydanie.
Model Przejść Międzyoperatorskich (na podstawie uwag i rekomendacji izb oraz operatorów) Warszawa, 16 czerwca 2008 r.
Sandra Król Zakład Prawa Handlowego i Gospodarczego Instytut Prawa Cywilnego Klauzule niedozwolone.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Dr Agata Michalska-Olek Adwokat Poznań. Art [Umowa spedycji]  § 1.Przez umowę spedycji spedytor zobowiązuje się za wynagrodzeniem w zakresie działalności.
WNIOSKI Z KONTROLI I NADZORU NAD REALIZACJĄ ZADAŃ POMOCY SPOŁECZNEJ
Portal Ogłoszeń ARiMR 10 maja 2017 r. Warszawa.
Pojęcie działalności gospodarczej w prawie polskim
Ulgi i preferencje dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w oparciu o posiadane zezwolenie.
Ochrona konsumenta usług telekomunikacyjnych i świadczonych drogą elektroniczną Barbara Trybulińska.
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ.
Ochrona konsumenta usług zawieranych na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa Barbara Denisiuk.
Umowa o dzieło kazusy.
KREDYT KONSUMENCKI OCHRONA KONSUMENTA Barbara Denisiuk.
Fotowoltaika w systemie wsparcia
Rachunkowość finansowa – część 8 Wynik finansowy – rachunek zysków i strat Karolina Bondarowska.
O ochronie danych osobowych
kapitałem intelektualnym w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym
Wygaśnięcie decyzji art. 162 § 1 kpa
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
Podstawy prawne rynku ubezpieczeń w Polsce
E- SKARGA Formalne wymogi wniesienia skargi do WSA w kontekście informatyzacji postępowania sądowoadministracyjnego- wybrane zagadnienia.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Środki ochrony praw i wolności w Konstytucji RP
Umowa darowizny Mgr Aleksandra Pasek Instytut Prawa Cywilnego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
Udostępnianie pojazdów wojskowych
Karnoprawna ochrona tajemnicy zawodowej dotyczącej działalności funduszy emerytalnych II Międzynarodowa Konferencja Naukowa pt. ZABEZPIECZENIE EMERYTALNE.
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Odpowiedzialność cywilna
Ustawa o zawodach lekarza i lekarza dentysty
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Zamawiam szkolenie z obowiązkiem zapłaty
Pojęcie i skład spadku.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
dr Ariel Przybyłowicz rok akademicki 2017/2018
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Zmiany w zakresie procedury
FINANSOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Zamawiam szkolenie z obowiązkiem zapłaty
Formy czynności prawnych
Umowa factoringu Dorota Wieczorkowska
Portal Ogłoszeń ARiMR 10 maja 2017 r. Warszawa.
„Most do sukcesu” Prowadzący: Agnieszka Moroń 19 lipca 2012r.
Podstawy prawa pracy i Zabezpieczenia społecznego
INSTRUMENTY RYNKU PRACY SZANSĄ NA NOWE MIEJSCA PRACY
Ustawa z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników (tzw. zwolnienia.
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
Odsetki naliczane za czas postępowania 30 marca 2017
UMK w Toruniu Katedra Prawa Administracyjnego
Nowe podejście do zamówień publicznych
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Zakres obejmujący prawo polskie oraz prawo Unii Europejskiej
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Treść umowy o pracę wymiar czasu pracy termin rozpoczęcia pracy
Konkursy nr RPKP IZ /19 Zmiany w zakresie procedur
Podstawowe informacje o programie WiFi4EU
Zapis prezentacji:

Ochrona konsumenta usług telekomunikacyjnych i świadczonych drogą elektroniczną Barbara Trybulińska

USŁUGI TELEKOMUNIKACYJNE

Definicja usług telekomunikacyjnych Usługa telekomunikacyjna to usługa, która polega przede wszystkim na przekazywaniu sygnałów w sieci telekomunikacyjnej. Siecią telekomunikacyjną są systemy transmisyjne oraz różnego rodzaju urządzenia m.in. przekierowujące, a także inne zasoby, które umożliwiają nadawanie, odbiór lub transmisję sygnałów za pomocą przewodów, fal radiowych, optycznych lub innych środków wykorzystujących energię elektromagnetyczną, niezależnie od ich rodzaju.

Definicja KONSUMENTA W PRAWIE TELEKOMUNIKACYJNYM Art. 2 pkt 18 Pr. Tel. KONSUMENT - osoba fizyczna wnioskująca o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych lub korzystająca z takich usług dla celów niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub wykonywaniem zawodu.

Sposoby zawierania umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych osobiście na odległość poza lokalem przedsiębiorstwa

Zawarcie umowy w lokalu dostawcy usług Usługodawca powinien powiadomić konsumenta o: głównych cechach świadczenia usług, swoich danych identyfikujących, łącznej cenie lub wynagrodzeniu za świadczenie wraz z podatkami, sposobie i terminie spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę oraz stosowanej przez przedsiębiorcę procedurze rozpatrywania reklamacji przewidzianej przez prawo odpowiedzialności przedsiębiorcy treści usług posprzedażnych i gwarancji czasie trwania umowy

Zawarcie umowy poza lokalem dostawcy usług lub na odległość Usługodawca powinien powiadomić konsumenta o: adresie, adresie, pod którym możemy składać reklamacje, kosztach korzystania ze środka porozumiewania się na odległość sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy, obowiązku zapłaty poniesionych przez przedsiębiorcę uzasadnionych kosztów, braku prawa odstąpienia od umowy, minimalnym czasie trwania zobowiązań

ZMIANA Warunków umowy W przypadku dokonywania zmiany warunków umowy za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w szczególności telefonicznie dostawca usług zobowiązany jest utrwalić oświadczenie złożone przez nas telefonicznie i przechowywać je oraz poświadczyć nam na piśmie zmianę warunków umowy.

Umowy zawierane na odległość i poza lokalem Umowy zawierane w lokalu ODSTĄPIENIE OD UMOWY Umowy zawierane na odległość i poza lokalem Umowy zawierane w lokalu PRAWO ODSTĄPIENIA PRZYSŁUGUJE TYLKO W PRZYPADKU UMÓW ZAWIERANYCH NA ODLEGŁOŚĆ I POZA LOKALEM PRZEDSIĘBIORCY

Skutki odstąpienia od umowy umowa niezawarta konsument zwolniony od wszelkich zobowiązań odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy spoczywa na konsumencie bezpośrednie koszty zwrotów pokrywa konsument, chyba, że przedsiębiorca o nich nie poinformował bądź zgodził się je ponieść zwrot wszystkich dokonanych przez konsumenta płatności w terminie 14 dni

Usługi o podwyższonej opłacie – SMS Premium Rate usługa telekomunikacyjna z dodatkowym świadczeniem, która może być realizowana przez inny podmiot niż dostawca usługi telekomunikacyjnej Mobile Orginated opłata za każdą wiadomość wychodzącą Mobile Terminated wysyłamy wiadomość SMS w celu uruchomienia usługi następnie w ramach aktywowanej usługi na nasz telefon przychodzą wiadomości SMS, za które pobierana jest opłata

Obowiązki dostawcy usług Telekomunikacyjnych cena netto i brutto, nazwa przedsiębiorstwa przejrzystość informacji przekazanie informacji Prezesowi UKE o świadczonych usługach o podwyższonej opłacie Premium Rate nieodpłatne blokowanie numerów blokowanie połączeń wychodzących i przychodzących określenie maksymalnej ceny usług i blokowanie tych przekraczających wskazaną cenę

Reklamacja usługi telekomunikacyjnej zawiadomienie dostawcy usług o powstałych nieprawidłowościach pisemnie, ustnie, elektronicznie w terminie 12 miesięcy

Reklamacja usługi telekomunikacyjnej Termin 12 miesięcy liczony jest: od ostatniego dnia okresu rozliczeniowego, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu usługi, od dnia, w którym usługa została nienależycie wykonana lub miała być wykonana, od dnia doręczenia faktury zawierającej nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczenia usługi telekomunikacyjnej.

Przypadki wniesienia reklamacji niedotrzymanie z winy przedsiębiorcy wyznaczonego terminu zawarcia umowy o świadczenie usługi powszechnej lub usługi przyłączenia do sieci w celu zapewnienia korzystania z usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu, niedotrzymanie z winy dostawcy usług określonego w umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych terminu rozpoczęcia świadczenia tych usług, niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi, nieprawidłowego obliczenia należności z tytułu świadczenia usługi telekomunikacyjnej

Termin rozpatrzenia reklamacji 30 dni, aby udzielić odpowiedzi na reklamację brak odpowiedzi  reklamacja została uznana odpowiedź  przedsiębiorca telekomunikacyjny może żądać uzupełnienia; termin biegnie na nowo

Usługa powszechna zestaw usług telekomunikacyjnych, jakie powinny być dostępne dla wszystkich użytkowników końcowych stacjonarnych publicznych sieci telefonicznych na terytorium danego kraju, z zachowaniem wymaganej jakości i po przystępnej cenie decyzja o wyborze przedsiębiorcy zobowiązanego do świadczenia usług składających się na usługę powszechną należy do Prezesa UKE i jest podejmowana na podstawie oceny, czy występuje zapotrzebowanie

USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2000/31/WE z dnia 8 czerwca 2000 r. Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną wdrożyła dyrektywę główny akt prawny odnoszący się do sfery prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem Internetu

Definicja Świadczenia usługi drogą elektroniczną wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne

Co nie jest usługą elektroniczną? przekaz telewizyjny przekaz radiowy używanie poczty elektronicznej w celach prywatnych usługi telekomunikacyjne usługi bankomatowe działania, które ze swej natury nie mogą być dokonane na odległość

Obowiązki usługodawcy informacja o przedsiębiorcy informacja handlowa informacja o regulaminie zapewnienie poufności

Ochrona danych osobowych Dotyczy: ochrony danych osobowych usługobiorców oraz stosunków pomiędzy nimi a usługodawcami przetwarzania danych w związku ze świadczeniem i korzystaniem z usług świadczonych drogą elektroniczną

Ochrona danych osobowych uniemożliwienie dostępu do danych osobom nieuprawnionym zapewnienie anonimowości korzystania z usług, obowiązek informacji o rodzaju i zakresie zbieranych danych prawo do wglądu w gromadzone dane

Miłej nauki!