Założenia projektowe Javy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Programowanie w Java.
Advertisements

C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
C++ wykład 4 ( ) Przeciążanie operatorów.
Język C/C++ Funkcje.
Java dla studentów II roku Wydziału Fizyki PW Przemysław Duda, 2012
Deklaracje i definicje klas w C++ Składowe, pola, metody Konstruktory
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Wzorce.
Static, const, volatile.
Generics w .NET 2.0 Łukasz Rzeszot.
Tworzenie i obsługa programów – przykład 3 uwagi cd. Wykorzystując różne klasy biblioteki języka Java należy pamiętać w jakim pakiecie się znajdują. Wszystkie.
Informatyka Stosowana
Programowanie obiektowe w Javie
Podstawy języka Java Nguyen Hung Son Uniwersytet Warszawski.
OBJECT PASCAL Marzena Szałas.
Jędrzej Jajor Marcin Zienkowicz
ODE Triggery. Wstęp n Triggery są trójką zdarzenie-warunek-akcja (event-condition- action). n Zdarzenia mogą być proste lub złożone, co zostanie omówione.
ODE Informacje wstępne. Pojęcia podstawowe n Obiektowa baza danych u język komunikacji u ziarnistość obiektów u identyfikacja obiektów n Transakcja -
C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
Zasady zaliczenia Warunki uzyskania zaliczenia:
Wykład 2 struktura programu elementy języka typy zmienne
Czytanie, pisanie i rysowanie – cd.. Jeszcze jeden strumyk PrintStream działa jak PrintWriter, ale: Używa domyślnego (systemowego) kodowania Nie wyrzuca.
dr Anna Kwiatkowska Instytut Informatyki
Programowanie obiektowe W1 Wprowadzenie
Podstawy C# Grupa .NET PO.
Klasy w C++. Deklaracja klasy class NazwaTwojejKlasy { //w tym miejscu piszemy definicje typów, //zmienne i funkcje jakie mają należeć do klasy. }; //tutaj.
Pakiety w Javie Łukasz Smyczyński (132834). Czym są pakiety? Klasy w Javie są grupowane w pewne zbiory zwane pakietami. Pakiety są więc pewnym podzbiorem.
Podstawy programowania II
Programowanie obiektowe III rok EiT
Jerzy F. Kotowski1 Informatyka I Wykład 9 TABLICE PREPROCESOR OPERATORY c.d. (nie tylko binarne)
JAVA – wstęp.
Programowanie obiektowe III rok EiT
Programowanie Windows na przykładzie C# część 1
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Programowanie obiektowe III rok EiT
Programowanie obiektowe III rok EiT
Andrzej Repak Nr albumu
Java – coś na temat Klas Piotr Rosik
Inicjalizacja i sprzątanie
JAVA.
Jerzy Kotowski Politechnika Wrocławska
Wykonał: Michał Nikołajuk
Programowanie obiektowe Wykład 3 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/21 Dariusz Wardowski.
Programowanie obiektowe Wykład 6 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/14 Dariusz Wardowski.
Podstawy informatyki 2013/2014
  ELEMENTY JĘZYKA JAVA komentarze w Javie, słowa kluczowe i operatory, proste typy danych, tablice, podstawowy zestaw instrukcji.
Kurs języka C++ – wykład 3 ( )
Podstawy programowania
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Zmienne i typy danych w C#
Kurs języka C++ – wykład 4 ( )
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 2 ( ) Klasy i obiekty.
Technologie internetowe Wykład 5 Wprowadzenie do skrytpów serwerowych.
Waldemar Bartyna 1 Programowanie zaawansowane LINQ to XML.
Dziedziczenie Wykład 7 Dziedziczenie sekwencyjne
Wstęp do programowania Wykład 2 Dane, instrukcje, program.
Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego Matuszyka Podstawy.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 3 ( ) Przenoszenie Składowe statyczne Funkcje wbudowane Argumenty domyślne.
Podstawowe konstrukcje języka Java Bartosz Walter InMoST Wielkopolska sieć współpracy w zakresie innowacyjnych metod wytwarzania oprogramowania Termin.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Wątki, programowanie współbieżne
Programowanie Obiektowe – Wykład 2
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Podstawy programowania
Język C++ Typy Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego.
PGO Dziedziczenie Michail Mokkas.
Programowanie w Javie 1 Dr Robert Kowalczyk
Zapis prezentacji:

Założenia projektowe Javy Wstęp do Javy Założenia projektowe Javy prostota, proste podstawowe pojęcia, programowanie w Javie nie powinno wymagać długiego szkolenia obiektowość, język zaprojektowany od początku z myślą o obiektowości, znajomy wygląd, podobieństwo do C/C++, odporność i bezpieczeństwo, kontrola w czasie kompilacji i wykonania, brak wskaźników, stworzona do pracy w rozproszonym środowisku, neutralność architektury i przenaszalność bajtkod i JVM, ścisła definicja wbudowanych typów danych, wysoka wydajność, język interpretowany, z wątkami i dynamicznym łączeniem 2/17/2019

Główne cechy typy wbudowane byte (8), short(16), int (32), long(64), float (32), double (64), char (16, unicode), boolean, operatory takie jak w C/C++ (dodany >>> do bezznakowego przesuwania w prawo, + do łączenia napisów), tablice naprawdę są, są tworzone dynamicznie, jest sprawdzanie poprawności odwołań, napisy obiekty Javy, String i StringBuffer, nie ma goto, są wielopoziomowe instrukcje break i continue, zarządzanie pamięcią z odśmiecaniem jest new ale nie ma delete, wbudowana obsługa współbieżności synchronized, model monitorów. 2/17/2019

Co usunięto z C/C++ nie ma typedef (są klasy), nie ma preprocesora (np. #define (są stałe)), nie ma plików nagłówkowych (kompilator generuje z plików źródłowych pliki binarne z niezbędnymi informacjami), nie ma struktur i unii (są klasy), nie ma funkcji (są metody), nie ma wielodziedziczenia klas (jest wielodziedziczenie interfejsów), nie ma instrukcji goto (choć słowo goto jest zastrzeżone), nie ma przeciążania operatorów (ale jest dociążanie metod), nie ma niejawnych przekształceń (koercji) typów (można je zapisywać jawnie), nie ma wskaźników (są klasy, zmienne których wartościami sa obiekty albo null, tablice, obiekty reprezentujące napisy), nie ma delete (jest automatyczne odśmiecanie). 2/17/2019

Co jest z C/C++ klasy, konstruktory, new (konieczne do tworzenia obiektów, sama deklaracja zmiennych nie wystarcza), this, metody metody finalize (zamiast destruktorów), podklasy, sterowanie dostępęm do składowych: public, protected, private, bez nazwy (przyjacielski) zmienne klasowe i instancyjne, abstrakcyjne klasy i metody, większość składni (i semantyki) instrukcji i wyrażeń. 2/17/2019

Łyżka dziegciu Java jest prosta: „The Java language specification” (wyd. 1) Goosling, Joy, Steele, 1996, 821 str. „The Java language specification” (wyd. 2) Goosling, Joy, Steele, Bracha 2000, ok.. 450 str. (wyrzucono opis standardowych pakietów), „Język C++” (2-ga wesja, 91/93), Stroustrup, 700 str. (wydanie polskie) „Język C++” (3-cia wesja, 97+), Stroustrup, 976 str. (wydanie polskie) (dodano opis standardowych bibliotek), do Javy jest świetna dokumentacja: To prawda, ale (dane o jdk 1.3): tutorial (b. dobry zresztą) 16,7 M spec. języka (p. wyżej) 1,6 M pozostała dokumentacja 112,5 M (w tym opis API 97,3 M) Java jest szybka i wydajna: bez komentarza 2/17/2019