MemoriesFactory Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi im. Mieszka I Świnoujście
Liczba 8 może mieć moc nieskończoności, w końcu wszyscy jesteśmy klasą 1a – matematyczno-fizyczną.
Reprezentacja w konkursie Dyrektor ds. marketingu Laura Giese Dyrektor naczelny Anna Łukowska Wspólnik Zofia Hochór Wspólnik Paulina Tomaszewska
Opiekun Lidia Sokołowska „Zajęcia i udział w konkursie to wielka przygoda dla młodych ludzi, praca i nauka. Pasja wpływa na wyobraźnię i tworzy wizję w naszym umyśle, a to dodaje bodźca do skutecznego działania, które w Waszym przypadku oznacza udział w finale konkursu. Pieniądze, choć ważne, nie są jedynym celem, najważniejsze są: pomysł, odwaga oraz współpraca z innymi. Zdobyte doświadczenia na pewno zaowocują w niedalekiej przyszłości.”
Konsultant Krzysztof Ufniarz - pracownik firmy ogólnobudowlanej. Dzięki pomocy Pana Krzysztofa firma miała zapewniony stały dostęp do materiałów, z których wykonaliśmy nasz produkt.
W każdy spinacz wkładamy mnóstwo pracy i serca. Przedmiotem działalności naszej firmy są SPINACZE DEKORACYJNE w całości wykonane ręcznie. W każdy spinacz wkładamy mnóstwo pracy i serca. Mają wiele zastosowań, są szykowne i praktyczne. Nadają się dla każdego, ponieważ elementy ozdobne wykonane z modeliny mogą przybrać najróżniejsze kształty.
Funkcjonowanie miniprzedsiębiorstwa Każdy z nas chciał wnieść coś nowego, nie tylko do swojego życia, ale również do życia innych ludzi. Pragnęliśmy poznać, jak założyć firmę, jak ona działa od wewnątrz, zebrać trochę doświadczenia i usamodzielnić się, dlatego spotkaliśmy się z nauczycielką uczącą podstaw przedsiębiorczości, by poinformować Panią o naszych pomysłach. I tak wszystko się zaczęło……… Zrobiliśmy burzę mózgów, przeprowadziliśmy żywiołowe dyskusje, stworzyliśmy liczne prototypy, aż w końcu doszliśmy do porozumienia – jako produkt działalności wybraliśmy spinacz dekoracyjny. Pozostało ulepszyć prototyp, zbadać rynek, dotrzeć do klientów oraz budować dobre relacje z nimi. Chcąc osiągnąć cel biznesowy dużo uwagi poświęciliśmy na działania marketingowe jak: ciekawe stoiska sprzedaży w szkole, sprzedaż promocyjna, założenie strony internetowej.
Najbardziej dumni jesteśmy z tego, że nasz produkt bardzo spodobał się konsumentom, a zamówień cały czas przybywało. Świadczą o tym liczne zamówienia. Największym sukcesem naszej firmy jest dostanie się do finału ogólnopolskiego konkursu Produkcik 2014. Realizowany projekt przyniósł nam wiele korzyści. Nauczyliśmy się pracy w grupie oraz reguł funkcjonowania rynku. Poznaliśmy zasady ekonomiczno-finansowe. Skutecznie rozwiązywaliśmy problemy związane z naszym produktem, dzięki czemu stał się on lepszy od pierwotnej wersji. Połączyliśmy prostotę, praktyczność z estetycznym wyglądem.
Stopa zwrotu na kapitale własnym Finanse Przychody netto 598.33 Koszt netto 70.84 Zysk netto 408.7 Stopa zwrotu na kapitale własnym 510.88%
Zyski pozafinansowe Największe korzyści osiągnęliśmy my sami, wzbogacając się o nowe doświadczenia. Zyskali również nasi klienci, których życie, dzięki naszym produktom, w końcu jest poukładane.