DB Schenker Rail Polska -

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Priorytety infrastruktury transportowej w budżecie Unii Europejskiej na lata Bartłomiej Telejko doradca delegacji PiS w Parlamencie Europejskim.
Advertisements

Zarządzanie logistyczne
Warsztat z pomysłem, cz. III
Gospodarka morska jako sektor innowacyjny Gdańsk, 6 listopada 2009 r.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
PKP CARGO kreatorem rynku towarowych przewozów kolejowych
3. Systemy transportowe – transport globalny
Real PRO in logistics. Jesteśmy dynamicznie rozwijającą się firmą transportowo- spedycyjną. Doświadczony zespół tworzy grupa profesjonalistów, związana.
O FIRMIE Firma PST OST SPED jest przedsiębiorstwem rodzinnym, założonym w Kaliszu w 1992 roku. Aktualnie zatrudniamy ponad 200 pracowników i jesteśmy jednym.
Przedsiębiorstwo Spedycyjne trade trans sp. z o.o.
DB Schenker Rail Polska dobry Partner w biznesie
Connecting Business since 1992!
TECHNIK LOGISTYK "Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
Konkurencjaw przewozach kolejowych Katowice, r. Krzysztof Niemiec.
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Forwarding – spedycja.
ZAKRES ŚWIADCZENIA USŁUG PRZEWOZU KRAJOWEGO TOWARÓW
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Polityka transportowa
INFRASTRUKTURA TRANSPORTU LOTNICZEGO
Gdański Terminal Kontenerowy SA
Polish Forwarding Company
Wood Group – przegląd możliwości Lider na rynkach światowych: - usług dla przemysłu przetwórstwa ropy i gazu i energetycznego - inżynierii dna morskiego.
Elastyczne rozwiązania transportowe
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
Transport kolejowy w Polsce W ostatnich latach rośnie ilość towarów przewożonych koleją. Według GUS w roku 2004 koleją przewieziono 282,9 mln ton towarów.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Infrastruktura i inwestycje rozwojowe w sektorze energetycznym
Znaczenie komunikacji w łańcuchach dostaw
Dominik Landa, Dyrektor Handlowy
Zarządzanie portfelem i ryzykiem Optymalizacja kosztów energii i zabezpieczanie ryzyk Ralf Höper, Senior Portfolio Manager Vattenfall Europe Power Management.
Rynek stali, koksu i węgla - wyzwania 1
Transgraniczne Centrum Logistyczne, cele i bariery Słubice TTOC Świecko Frankfurt Oder Rzepin Eisenhuttenstadt.
1 Katowice, 24 marca 2010 r. Katowice, 24 marca 2010 r.strona.
Ekonomika Transportu Prezentacja firm: 1. EXTRAIL Spółka z o. o. 2. CTL Logistics Spółka z o.o. Adam Giza, Juliusz Kublik.
DHL EXPRESS – sprawdzony partner w biznesie. DHL Express – sprawdzony partner w biznesiePage2 Międzynarodowe przesyłki lotnicze Deutsche Post DHL DHL.
Fizyczna dystrybucja.
1 RYNEK TSL 2009/ Informacje ogólne. 2. Determinanty rozwoju rynku TSL. 3. Syntetyczna analiza rynkowych zależności na rynku TSL. 4. Syntetyczna.
Usługi logistyczne Rynek usług TSL w Polsce
Kjnjnjnlkjnéíáýžřčšě. 0 o 2009 Lorenc Logistic Polska rozpoczyna działalność o 2012 Otwarcie własnego Serwisu dla Pojazdów Ciężarowych o 2014 Certyfikacja.
1 Zmienność popytu – wyzwania dla procesu dystrybucji w spółce handlowo - produkcyjnej Nowoczesny Magazyn Listopad 2012.
Anna Wiraszka Łukasz Kubiś grupa SRL. Nazwa: Solid Logistics Sp. z o.o. Siedziba firmy: ul. Pokorna 2 lok. 1044, Warszawa posiada oddziały w Gdyni,
CTL EXPRESS SP Z O.O.. O firmie Współcześnie Grupa CTL Logistics to międzynarodowy koncern, oferujący kompleksową obsługę logistyczną w zakresie transportu.
Kjnjnjnlkjnéíáýžřčšě. 0 o 2009 Lorenc Logistic Polska rozpoczyna działalność o 2012 Otwarcie własnego Serwisu dla Pojazdów Ciężarowych o 2014 Certyfikacja.
tel PL Włocławek Transport międzynarodowy i spedycjaTransport międzynarodowy i spedycja Logistyka i.
PROBLEM WYBORU GAŁĘZI TRANSPORTU
Transport na miarę Twoich potrzeb. Transport na miarę Twoich potrzeb.
Perspektywy rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce
PEŁEN ZAKRES USŁUG KOLEJOWYCH
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
dr inż. Krystian Liszka Dyrektor Oddziału GAZ-SYSTEM w Tarnowie
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Ciągi transportowe do przewozu ładunków Terminale intermodalne
Zespół telematyczny ERA Warszawa,
NOWOCZESNA INFRASTRUKTURA - KLUCZ DLA ROZWOJU GOSPODARCZEGO ŚLĄSKA
Możliwości rozwoju działalności przeładunkowej portu morskiego w Darłowie Dr Piotr Nowaczyk Wydział Ekonomiczny Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny.
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
Konkurencyjność czasowa i kosztowa transportu wodnego – śródlądowego w stosunku do alternatywnych form obsługi zaplecza portów morskich w Szczecinie.
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
OFERTA USŁUG Wagony Lokomotywy spalinowe i elektryczne Podzespoły
PKS CARGO Prezentacja firmy.
Strategia rozwoju TerminalU LNG w Świnoujściu
TWÓJ PARTNER W LOGISTYCE BADANIA KLINICZNE
Porty w Szczecinie i Świnoujściu – w aspekcie przewozów towarowych
Przegląd infrastruktury transportowej województwa podlaskiego
SPEDYCJA LOGISTYKA.
LOTOS Kolej sp. z o.o. Prezentacja Spółki 19 kwietnia 2019.
Zapis prezentacji:

DB Schenker Rail Polska - Niezawodny partner sektora energetycznego i górniczego Deutsche Bahn Toralf Müller Katowice, 20.11.2009 DB Schenker, November 2009

DB AG jest wiodącą firmą logistyczną i przewozową 1) DB Bahn Long Distance DB Schenker Rail DB Netze Track Nr 1 transport publiczny w Europie Nr 2 przewozy pasażer-skie w Europie Nr 1 fracht kolejowy w Europie Nr 1 transport lądowy Nr 1 największa infrastruktura kolejowa w Europie obroty (EUR mln) 3.523 EBIT (EUR mln) 306 zatrudnieni(‘000) 15 obroty (EUR mln) 4.654 EBIT (EUR mln) 307 zatrudnieni (‘000) 29 obroty (EUR mln) 725 EBIT (EUR mln) 670 zatrudnieni (‘000) 41 DB Bahn Regional DB Schenker Logistics DB Netze Stations obroty (EUR mln) 6.687 EBIT (EUR mln) 857 zatrudnieni (‘000) 25 obroty (EUR mln) 14.680 EBIT (EUR mln) 381 zatrudnieni (‘000) 62 obroty (EUR mln) 344 EBIT (EUR mln) 210 zatrudnieni (‘000) 5 DB Bahn Stadtverkehr DB Bahn Urban DB Services DB Netze Energy obroty (EUR bln) 33,5 EBIT (EUR bln) 2.483 obroty (EUR mln) 1.962 EBIT (EUR mln) 205 zatrudnieni (‘000) 12 obroty (EUR mln) 112 EBIT (EUR mln) 131 zatrudnieni (‘000) 25 obroty (EUR mln) 554 EBIT (EUR mln) 74 zatrudnieni (‘000) 2 zatrudnieni (‘000) 240 As of 31.12.2008 1) Difference between the sum of the departments and DB concern result of other activities/consolidation DB Schenker, November 2009

DB Schenker Rail systematycznie rozbudowywuje swoją sieć w obrębie głównych korytarzy Główne filary sieci europejskiej Przewozy międzynarodowe we własnym imieniu lub we współpracy z liniami krajowymi Ścisła współpraca z naszymi sieciami spedycyjnymi na lądzie, oceanie i w powietrzu 2) Przedsiębiorstwa przejęte Narodowa dytrybucja wagonów Kooperacja z partnerami korytarze DB Schenker, November 2009

DB Schenker Rail w Europie DB Schenker Rail inwestuje w rynek polski by móc zaoferować zintegrowane rozwiązania logistyczne w Polsce i Europie Wschodniej Poszerzanie wysokiej jakości oferowanego serwisu dla klientów DB Schenker w Europie Wschodniej Pozycja DB Schenker Rail w Europie Przedsiębiorstwo znajdujące się w czołówce w Europie Polska jest rynkiem o znaczeniu strategicznym Korytarz wsch-zach ma kluczowe znaczenie Polski rynek jest konkurencyjny Mapa strategiczna DB SR I 1 Jednostka DB Schenker Rail Polska tworzy podstawę dla transportów w Europie Wschodniej Zajmuje się rozbudową sieci w Polsce Przyczynia się do rozwoju międzynarodowych korytarzy transportowych Podjęła działalność w obszarach strategicznych takich jak np.: bocznice i infrastruktura, porty, ruch międzynarodowy 2 II 3 III 4 IV V Będziemy na pierwszym miejscu w dziedzinie usług logistycznych w Polsce DB Schenker, November 2009

DB AG ciągle rozszerza swoją działalność koncentrując się na ruchu międzynarodowym z uwzględnieniem potrzeb swoich klientów Railporty/ terminale Europa Wschodnia Ruch międzygraniczny Włączyć Polskę do europejskiej sieci terminali Inwestycja w DB Port Sczcecin- budowa nowego terminalu kontenerowego Partnerstwo w nowych railportach na Śląsku i w Warszawie Budowa łańcucha logistycznego w Europie Konkurencyjne rozwiązania logistyczne z/do Białorusi i z/na Ukrainę Zawarto kontrakty dla wszystkich kluczowych przejść granicznych Realizacja przeładunków i obsługa klientów przez własnych partnerów Uproszczone rozwiązania transportowe Nowe rozwiązania transportowe na trasach międzynarodowych Bezpośrednie połączenie rynków transportowego i logistycznego wzdłóż osi wsch-zach i pn-pd Ruch transgraniczny do Rosji i Chin jak i transporty z portów polskich do adriatyckich DB Schenker, November 2009 5

DB Schenker Rail Polska Po przejęciu PCC Rail i PTK Holding, DBSR Polska stała się największym prywatnym operatorem przewozów towarowych w Polsce DB Schenker Rail Polska DBSR Polska powstała z połączenia dwóch firm logistycznych PCC Rail PTK Holding Obroty w 2008 wyniosły 1.400 mln PLN (300 mln EUR) DBSR Polska składa się z 30+ jednostek Korzenie PCC Rail wywodzą się z kopalni piasku i sięgają roku 1954 PTK Holding również ma długą tradycję sięgającą roku 1953 W oferowanym portfolio znajdują się: Utrzymanie wagonów i lokomotyw Utrzymanie i budowa bocznic i torowisk Terminale i porty Transport drogowy tirami Fakty & liczby Transport 4,3 bln tkm Lokomotywy 360 Wagony towarowe 7.700 7.600 Zatrudnieni DB Schenker, November 2009 6 6

Główne szlaki transportowe Po przejęciu PCC Rail i PTK Holding, DBSR Polska oferuje kompleksowe rozwiązania logistyczne w ruchu granicznym na terenie Polski Działalność Główne szlaki transportowe Transport i logistyka Kompleksowa obsługa transportowa różnego rodzaju towarów Obsługa terminali portowych i lądowych Serwis spedycyjny Obsługa bocznic Prace manewrowe Planowanie tras Obsługa serwisowa Naprawa i konserwacja wagonów i lokomotyw Budowa i konserwacja lini kolejowych, włącznie z systemami kontrolnymi Transport kruszyw Węgiel Ropa Piasek Kontenery Klinkier Ruda żelaza Liczba pociągów w miesiącu DB Schenker, November 2009

Highlights Lokalizacja w Polsce Fakty DB Schenker Rail Polska realizuje przewozy na terenie najważniej- szych centr przemysłowych Polski, koncentrując się głównie na południowej Polsce Highlights Lokalizacja w Polsce Przemysł: węgiel, chemia, materiały produkcyjne i konstrukcyjne Średnia liczba pociągów dziennie: PKP Cargo 1.240 Wcześniejsze PCC Logistics i PTK 174 CTL 80 Fakty Lokomotywy > 360 Wagony > 7.700 Bocznice > 32 Terminale 7 Bocznice 3) węgiel chemia inne siedziba główna przejęte terminale warsztaty naprawcze taboru warsztaTy działające wg. niemieckich standardów porty Ports DB Schenker, November 2009

DB Schenker Rail Polska jest ekspertem w dziedzinie łączenia górnictwa z branżą energetyczną DBSR Polska Montan Doskonałość Początki wywodzące się z górnictwa Silne więzi z branżą energetyczną wynikające z tradycji Specjalizacja w zakresie obsługi bocznicy Wszystkie aspekty przewozu węgla, w tym obsługa bocznic po obu stronach relacji: Przewozy ze Śląska (bocznice kolejowe obsługiwane przez Rybnik i Zabrze) do VHP (DBSR Coaltran) Łącząc obsługę bocznic z przewozem, jesteśmy w stanie dodać wyjątkową wartość łańcuchowi logistycznemu dostawy węgla Industries Share % Energy Steel Chemical Cement x X 81,1 0,1 7,3 2,7 3,9 2,0 2,9 Przemysł Udział % Energia Hutnictwo Chemia Przewozy Węgiel Węgiel brunatny Węgiel koksujący Koks Ruda żelaza Popioły Fosfory DB Schenker, November 2009

Przyszła rola (perspektywa DB) 21 DB Port Szczecin/ Świnoujście znacząco przyczynia się do uatrakcyjnienia oferty zintegrowanej DB Schenker Rail Przegląd portów DB Port Szczecin Szczecin/ Świnouj. Lübeck Wismar Rostock Sassnitz Gdynia/ Gdańsk Turnover (Mio. t) 26,1 33,3 23,8 19,2 5,8 4,8 Przyszła rola (perspektywa DB) DB a port Maschen Seddin Towary stałe, węgiel, ładunki masowe kontenery Obsługa kolejowa Obsługa terminali (węgiel) Kooperacja (armatorzy/ spedytorzy) Poznan Seelze Warszawa Engels- dorf Pruszkow D PL Wroclaw Połączenia kolejowe z portami bałtyckimi zyskują na znaczeniu Duże zapotrzebowanie dla relacji pd-wsch Europy i Włochy DB razem z Schenker Logistics posiadają własną infrastrukturę Tarnowskie Praha Wien Bratislava Source: GSL 2, Project team GSC, DIUM DB Schenker, November 2009

DB Schenker Rail Polska łączy polskich i niemieckich ekspertów RBH Logistics GmbH 100% elastyczność. Planowanie zgodne z krótkim okresem popytu. 40% planowania odbywa się jedynie z wyprzedzeniem 24h. Prawie 100 letnie doświadczenie bocznicowe. (Pełny łańcuch przewozowy – od załadunku do rozładunku). Przejście koncentracji modelu biznesowego z usług bocznicowych do importu węgla. Doświadczenie w kolejowych przewozach towarowych, frachcie morskim, śródlądowym transporcie wodnym i przeładunkach. Doświadczenie w transporcie międzynarodowym; doświadczenie we współpracy z europejskimi przewoźnikami. Redukcja kosztów bocznicowych przez optymalne wykorzystanie zasobów, takich jak zautomatyzowane lokomotywy, umożliwające pełną obsłygę pociagu przez jednego maszynistę. Bliska współpraca z kopalniami węgla w celu zapewnienia wysokich standardów jakości. Kompetencje 1913 1993 2005 2005: pomimo integracji z Grupą DB, spółka zachowuje wysoki poziom elastyczności. RBH działa jako wewnętrzny konsultant dla DB w zakresie logistyki węgla kamiennego DB Schenker, November 2009 11 11

Pociąg wahadłowy “Silesia” “Silesia” pociąg kursujący wahadłowo: planowana budowa sieci dla ruchu pojedyńczych wagonów- pociąg wahadłowy na Śląsk od 2010 Pociąg wahadłowy “Silesia” Opis oferty Łączenie pojedyńczych wagonów i grup wagonów jadących na Śląsk Formowanie pociągu przez Seddin do Senftenbergu Połączenie z Niemcami, sieć pojedyńczych wagonów, specjalistyczne rozwiązania Cztery główne bazy w Polsce, stamtąd dystrybucja lokalna (Wroclaw, Kędzierzyn-Koźle, Gliwice, Jaworzno) Gdansk Szczecin Warszawa Korzyści dla klientów Znaczące korzyści, skrócenie czasu rotacji wagonów o 50% (z 14 do 7 dni) Dostawy do klientów odbywają się w oparciu o stały rozkład i na zasadzie end-to-end tracking&tracing Ceny konkurencyjne, możliwe do przewidzenia w długim okresie czasu Serwis dodatkowy: naprawa wagonów, myjnie Katowice Ostrava Pociąg wahadłowy przyszłe możliwości Shuttletrain Silesia Further possibilities DB Schenker, November 2009

DB Schenker Rail nieustannie powiększa swoje portfolio- współpraca z przedsiębiorstwami kolejowymi WNP odgrywa w tym znaczącą rolę Ruch w Polsce w kierunku WNP – pierwsze projekty (stan z 9 października) Status Quo: stosunki z kolejami ukraińskimi i białoruskimi Zawarto porozumienie/ kontrakty z Białorusią i Ukrainą odnośnie gł. przejść granicznych Realizacja przeładunków przez własnych partnerów/ agentów po obu stronach granicy Planowane przewozy na ten rok: Korzyści dla klienta: konkurencyjna oferta transportowa z jednej ręki z/do WNP Kuznica Bialystocka Gr./Lososna Gr. Semianowka Gr./Swislotsch Gr. Terespol/Brest Gr Drewno z BY i UA do PL (ok. 10,000 t w 2009, 200,000 t w 2010) Diesel z BY do GER (cok 9,000 t w 2009) Węgiel kamienny z RF do PL (ok. 2 mln t w 2010) Dorohusk Gr./Jagodin Gr. Hrubieszow Gr/Isow Gr. Hrebenne Gr/Rawa Ruska Gr. Medyka Gr./Mostiska Gr. DB Schenker, November 2009

Międzynarodowy zespół ekspertów zaspokaja wszelkie potrzeby klientów w Polsce DB Schenker Rail Polska Management (Sprzedaż) Toralf Müller (L.R+PL-S) toralf.mueller @dbschenker.eu +49 30 297 54204 Dyrektor Przedstawicielstwa Generalnego w Polsce Katarzyna Marciniak (L.RIG-PL) katarzyna.marciniak @dbcargo.com.pl +48 22 696 66 51 Dyrektor sprzedaży Jaroslaw Chęciński jaroslaw.checinski @dbschenker.pl +48 32 785 9103 DB Schenker, November 2009

DB Schenker, November 2009 Customer Presentation I Managementberatung (GSC) 15 15