Ułamki zwykłe.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
UŁAMKI ZWYKŁE ?.
Advertisements

MATEMATYKA Ułamki zwykłe.
Wyrażenia Algebraiczne Bibliografia Znak 1Znak 2 Znak 3 Znak 4 Znak 5 Znak 6 Znak 7 Znak 8 Znak 9 Znak 10 Znak 11.
Mam prawo do ochrony swoich danych osobowych Twoje dane – Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych. Inicjatywa edukacyjna skierowana do nauczycieli.
OBLICZANIE PROCENTU Z LICZBY. Co to jest procent? 1 % z liczby to liczby.
Rozwiązywanie równań I-go stopnia z jedną niewiadomą
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
SZTUCZKA PSYCHOLOGICZNA Wykonuj kolejne instrukcje. Rób to powoli i wykonuj polecenia w myśli, jak najszybciej możesz. Jeśli Ci to pomaga, możesz mówić.
ULAMKI ZWYKLE KLASA IV. 2 3 kreska ułamkowa licznik ułamka mianownik ułamka ULamek zwykLy.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
Filozofia na lata jesieni
Menu Jednomiany Wyrażenia algebraiczne -definicja Mnożenie i dzielenie sum algebraicznych przez jednomian Mnożenie sum algebraicznych Wzory skróconego.
SZTUCZKA PSYCHOLOGICZNA Wykonuj kolejne instrukcje.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Joanna Celuch W ż yciu codziennym cz ę sto znajdujemy si ę w sytuacji, gdy musimy jak ąś cało ść podzieli ć na cz ęś ci.
Katarzyna Rychlicka Wielomiany. Katarzyna Rychlicka Wielomiany Przykłady Wykresy funkcji wielomianowych Równania wielomianowe Działania na wielomianach.
BURZA MÓZGÓW  Pierwszym etapem w pracy nad filmem były długie godziny rozmyślań nad doświadczeniem, które by nas naprawdę zaciekawiło i spełniało wymogi.
Ćwiczenia interaktywne dla uczniów w klasie II. INSTRUKCJA 1.By móc zaznaczać lub wpisywać odpowiedzi wybierz ikonkę wskaźnika i wybierz pióro lub naciśnij.
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Obliczanie procentu danej wielkości Radosław Hołówko.
U MAD BRO?. Nie wiesz w jaki sposób znalazłeś się w tym pokoju. Nie znasz osób które znajdują się tu z Tobą. Wiesz natomiast, że musicie się stąd wydostać.
ZASTOSOWANIE  Programowanie  Ułatwianie pracy  Szybkie obliczanie  Spisywanie kosztów  Tworzenie tabel i wykresów  Obliczanie średniej, sumy,
Mechanizmy kierowania. I. Budowa układu kierowniczego.
Test analizy wariancji dla wielu średnich – klasyfikacja pojedyncza
Kodowanie liczb w systemach
PODZIELNOŚĆ WIELOMIANÓW
PROCENTY Powtórzenie wiadomości o procentach.
DEFINICJA I ZASTOSOWANIE W JĘZYKU HASKELL
ILE WAŻY PIÓRKO ?.
Internet to nie tylko gry
terminologia, skale pomiarowe, przykłady
Zastosowania programu MS Excel 2013 w matematyce
Wyniki projektu naukowego
Matematyka w Muzyce.
MATEMATYCZNE MODELOWANIE PROCESÓW BIOTECHNOLOGICZNYCH
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
JAK OBLICZYĆ DATĘ WIELKANOCY?
Liczby pierwsze.
OCALMY DZIECI Z SYRII UNICEF „Pomoc dzieciom w Syrii”
Przybliżenia dziesiętne liczb rzeczywistych
Matematyka w życiu codziennym
Octave Instalacja i konfiguracja środowiska. Wektory i macierze.
Warsztaty: „Jak zostać swoim własnym rzecznikiem”
Co się zdarzyło w Manko? Adam Kilijański IIe.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Elementy fizyki kwantowej i budowy materii
Dodawanie liczb całkowitych
JEDNOSTKI MIARY System metryczny
Rzuty prostokątne – testy
Zakładanie darmowego konta pocztowego Marcin „LEWY” LEWANDOWSKI Klasa : IV i XIII LO M E N U.
Tabela w Excell.
Pisemne dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych
To naprawdę bardzo proste!
NAJLEPSZE ŻYCZENIA URODZINOWE!
Implementacja rekurencji w języku Haskell
Znajdowanie liczb pierwszych w zbiorze
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Wyniki projektu naukowego
Doskonalenie rachunku pamięciowego u uczniów
Jak zgłosić do programu
Język C++ Operatory Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła.
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
NA UŁAMKACH DZIESIĘTNYCH.
Duchowa adopcja Dzieci dzieciom
Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000…
To naprawdę bardzo proste!
SPOTKANIE Z UŁAMKAMI WEB QUEST PRZEZNACZONY DLA KLAS GIMNAZJALNYCH JAKO POMOC W NAUCE MATEMATYKI ( utrwalaniu działań na ułamkach zwykłych) AUTOR: SABINA.
pracę programu Outlook
Zapis prezentacji:

Ułamki zwykłe

Dodawanie ułamków o tym samym mianowniku

By dodać ułamki o różnych mianownikach najpierw sprowadź ułamki do wspólnego mianownika. Mnożymy licznik i mianownik przez tą samą liczbę, czyli rozszerzamy ułamek. Tutaj widzisz, że jak pomnoży się mianowniki, to otrzymuje się wspólny mianownik 6.

Rozszerzamy ułamki i otrzymujemy wspólny mianownik. Liczby mieszane składają się z liczby całkowitej i ułamka. Najlepiej jest najpierw popracować nad całościami, a potem nad ułamkami. Aby dodać liczby mieszane z ułamkami o różnych mianownikach, sprowadź ułamki do wspólnego mianownika. Rozszerzamy ułamki i otrzymujemy wspólny mianownik. Najmniejszy wspólny mianownik jest najmniejszą liczbą, która jest podzielna zarówno przez 3 jak i 5, czyli 15. Na koniec dodajemy do siebie liczby całkowite oraz liczniki i otrzymujemy odpowiedź.

Dodaj albo odejmij liczniki. Zauważ, że mianownik pozostaje ten sam.  Czasem musisz pożyczyć od całości. Sposób nr 1. Czasami można pożyczyć od całości i zapisać w postaci ułamka. Dodaj albo odejmij liczniki.  Zauważ, że mianownik pozostaje ten sam. Wiesz, że 1 = 4/4  

Sposób nr 2. Jeśli chcesz uniknąć pożyczania, możesz zamienić liczbę mieszaną w ułamek.

Liczba mieszana i ułamek   Kiedy zamieniasz liczbę mieszaną w ułamek, to mnożysz całość przez mianownik i dodajesz licznik. Otrzymujesz liczbę 11, która będzie nowym licznikiem. Jeśli licznik jest większy od mianownika to taki ułamek nazywamy niewłaściwym (bo ułamek jest większy od całości).

Odpowiedzi (wyniki) powinny być przedstawiane w możliwie skróconej postaci Jeśli odejmuje się większą liczbę od mniejszej to w wyniku otrzymuje się liczbę ujemną.

GRATULUJĘ! TERAZ JUŻ ZNASZ PODSTAWOWE WIADOMOŚCI O DODAWANIU I ODEJMOWANIU UŁAMKÓW ZWYKŁYCH  OPRACOWAŁA: KATARZYNA ZAWADZKA