REMONTOWA SHIPBUILDING S.A.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POJAZDY Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM I ELEKTRYCZNYM
Advertisements

Dariusz Nowak kl.4aE 2009/2010 FALOWNIKI.
I ich znaczenie dla naszego środowiska
Jarosław Bąk Specjalista ds. PR i CSR Toyota Motor Poland
DZIAŁANIA PRZECIWPOWODZIOWE ORAZ RATOWNICTWA NA WODACH
KLIMAT A ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII.
Odnawialne źródła energii
ALGORYTMY STEROWANIA KILKOMA RUCHOMYMI WZBUDNIKAMI W NAGRZEWANIU INDUKCYJNYM OBRACAJĄCEGO SIĘ WALCA Piotr URBANEK, Andrzej FRĄCZYK, Jacek KUCHARSKI.
Klasyfikacja paliw.
Instytut Tele- i Radiotechniczny Instytut Elektrotechniki
Czysty transport miejski
Środowiskowe aspekty wykorzystania paliw metanowych w transporcie
JET CLEAN TRONIC Rozwiąże problemy z silnikiem
Rewolucyjna metoda regeneracji akumulatorów
EKONOMIA Koszty transportu Cena Diesla w latach
Ogniwa fotowoltaiczne (PV)
ENERGETYKA ODNAWIALNA NA MORZU - OFFSHORE SZANSĄ DLA POMORZA Gdynia 2013.
XIII MIĘDZYNARODOWE FORUM GOSPODARCZE GDYNIA 2013
Nowa Opalia W-wa, grudzień 2003 Folie 1.
UKŁAD HYDRAULICZNY SPYCHARKI BAT- M
ENERGETYKA ROZPROSZONA Kierunek ENERGETYKA
prof. dr hab. inż. Piotr Kacejko Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Mariusz Postół Przemysław Małek
Ekoprojekt Tak jak każda z trzecich klas mieliśmy za zadanie wziąć udział w projekcie edukacyjnym. Za dziedzine obraliśmy sobie ekologię, a naszym tematem.
EKO - JAZDA.
KRĘTE DROGI DO EKOLOGII
Odnawialne źródła energii
Twoja szansa na oszczędzanie!
Solarne podgrzewanie wody Wstęp
Nie tylko cena wrzesień 2005.
Kierunki rozwoju nowoczesnych technologii urządzeń grzewczych w Polsce
Energia słoneczna.
II zasad termodynamiki
STATKI DAWNIEJ I OBECNIE.
INFRASTRUKTURA TRANSPORTU LOTNICZEGO
OCENA PRACY UKŁADÓW ENERGETYCZNYCH ZBIORNIKOWCÓW LNG PRZY ZASILANIU
Sprężarki. Podział, budowa i zastosowanie.
COMPAIR POLSKA Stacje CNG dla floty wózków widłowych Compair Polska Sp. z o.o. ul. Pachońskiego Kraków.
MOTOROWER – to pojazd wyposażony w silnik spalinowy o pojemności skokowej do 50 cm3 (pojemność skokowa silnika to objętość tej części cylindra lub cylindrów,
Elektrownia - to zespół urządzeń produkujący energię elektryczną wykorzystując do tego celu szereg przemian energetycznych, wśród których istotne znaczenie.
SILNIKI GAZOWE GE PRZYKŁADY ZASTOSOWAŃ.
Budowa i działanie mechanizmów osprzętu roboczego
Opatentowana technologia do kontroli napięcia i efektywności energetycznej. Zbudowane na własnych projektach transformatorów kontrolowanych przez mikroprocesor.
NOWOCZESNE TECHNOLOGIE DLA GAZOWNICTWA
Opatentowana technologia do kontroli napięcia i efektywności energetycznej. Zbudowane na własnych projektach transformatorów kontrolowanych przez mikroprocesor.
Nowe narzędzia dla badania jakości węgla i koksu
Zastosowanie nowoczesnych systemów transportu pyłu na przykładzie
Elektrownia Hybrydowa ENERTRAG to wysoko wyspecjalizowana firma z branży energetycznej Projektowanie i eksploatacja farm wiatrowych.
Rozwiązania hybrydowe w transporcie miejskim
Bezemisyjny transport publiczny przyszłości
Forum OZE energiawgminie.pl © Viessmann Sp. z o.o. III Forum OZE energiawgminie.pl 2012 Zamek Królewski, Niepołomice 17/05/2012.
GreenPoweri 2016 Sjl © Viessmann PL Karol Szejn Viessmann Sp z o.o. Oddz. Komorniki kom; mail; 2016 Możliwości instalacji.
Przemysław Kulej i Krystian Mzyk Ogniwa paliwowe-napędy wodorowe.
SILNIK CZTEROSUWOWY.
Domowe magazyny energii – informacje rynkowe dla kupującego Barbara Adamska ADM Poland / Polskie Towarzystwo Fotowoltaiki IV Forum Fotowoltaika dla każdego.
510.n moli gazu o  =c p /c v, ogrzano izochorycznie od temperatury T 1 do T 2. Ile ciepła pobrał gaz, jeśli stała gazowa jest R?
TEMAT 21: Taktyka zwalczania pożarów w transporcie drogowym autor: Szymon Kokot-Góra SZKOLENIE PODSTAWOWE OSP.
Efektywność energetyczna na przykładzie inwestycji zrealizowanych i planowanych w  Oczyszczalni Ścieków „WARTA” S.A. w Częstochowie  Częstochowa, 09.
34. Działania ratownicze i zabezpieczające podczas powodzi, cz.3
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
Włodzimierz Balicki Paweł Głowacki
Zarządzanie energią w rozproszonej strukturze WYTWARZANIA

Strategia rozwoju TerminalU LNG w Świnoujściu
Wkład gaz-system w dalszy rozwój rynku – promocja lng i cng
HYDROCYKLONY KLASYFIKUJĄCE
DZIAŁANIA PRZECIWPOWODZIOWE ORAZ RATOWNICTWA NA WODACH
POPRAWA EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ W OBSZARZE EKSPLOATACJI I ROZWOJU SIECI .
DZIAŁANIA PRZECIWPOWODZIOWE ORAZ RATOWNICTWA NA WODACH
Zapis prezentacji:

REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. NOWOCZESNE TECHNOLOGIE NA PODSTAWIE ZASTOSOWAŃ W REMONTOWA SHIPBUILDING S.A.

SKS 212, śruby z klasyczną linia wałów (rok 2003) ROZWÓJ RYNKU PROMOWEGO WG RSB SKS 212, śruby z klasyczną linia wałów (rok 2003) Statki dla armatora CalMac/Fiord1, pędniki azymutalne o napędzie mechanicznym (rok 2004-2007)

Sundbusserne, układ diesel-elektryk (rok 2007) ROZWÓJ RYNKU PROMOWEGO WG RSB Sundbusserne, układ diesel-elektryk (rok 2007)

ROZWÓJ RYNKU PROMOWEGO WG RSB SKS125, pierwszy napęd LNG (w kontenerach), silnik diesla z PTI jako Take Me Home (rok 2009) Schładzanie zbiornika azotem do pobrania LNG

SKS 165, silniki LNG w kontenerach, napęd awaryjny CNG (rok 2013) ZMIANY W RYNKU PROMOWYM WG RSB SKS 120, układ z klasyczną linia wałów, silnik LNG (siłownia bezpieczna) oraz funkcja Take Me Home z dieslem za pomocą PTI (rok 2011) SKS 165, silniki LNG w kontenerach, napęd awaryjny CNG (rok 2013)

SAMSO, Dual Fuel - LNG/Diesel/ 4 pędniki (rok 2014) ZMIANY W RYNKU PROMOWYM WG RSB SAMSO, Dual Fuel - LNG/Diesel/ 4 pędniki (rok 2014) BC Ferry, Dual Fueal - LNG/Diesel,4 pędniki, tankowanie z ładowni, (rok 2016)

ZMIANY W RYNKU PROMOWYM WG RSB BC Ferry, Dual Fueal - LNG/Diesel,4 pędniki, tankowanie z ładowni, (rok 2016)

Woolwich (London Area), Hybrid Ferry (Diesel-DPF/Battery) ZMIANY W RYNKU PROMOWYM WG RSB Woolwich (London Area), Hybrid Ferry (Diesel-DPF/Battery) w trakcie realizacji - System Baterii - Filtr Cząstek stałych (DPF) - SCR – Selective Catalytic Reduction (redukcja NOx)

Aktualnie oferowane jednostki to Hybrid Ferry (LNG/Battery). ZMIANY W RYNKU PROMOWYM WG RSB Aktualnie oferowane jednostki to Hybrid Ferry (LNG/Battery). Jednostki opracowywane tak, aby baterie starczały na 2-3 przeloty, a SG są wspomagające. Czas ładowania co przelot przez kilka minut, a pełne doładowanie w nocy gdy statek cumuje w porcie. Żywotność baterii 10 lat dla wymaganej mocy. Naładowanie/rozładowanie baterii koło 50%-70% SOC (State Of Charge)

Statki z klasyczną linią wałów – AHTS (rok 2010) ZMIANY W RYNKU OSV WG RSB Statki z klasyczną linią wałów – AHTS (rok 2010) Diesel elektryk – PSV (rok 2013)

Hybrid (rok 2012) (linia wałów wraz z PTO/PTI) PTO – Power Take Off ZMIANY W RYNKU OSV WG RSB Hybrid (rok 2012) (linia wałów wraz z PTO/PTI) PTO – Power Take Off PTI – Power Take In

Kablowiec – Diesel/elektryk (rok 2015) ZMIANY W RYNKU OSV WG RSB Kablowiec – Diesel/elektryk (rok 2015)

ZMIANY W RYNKU OSV WG RSB Dual Fuel – ROV/PSV (rok 2015)

Jednostki na Bałtyk / Morze Północne RIV / SAR (rok 2008) JEDNOSTKI Z KLASĄ LODOWĄ WG RSB Łodzie ratownicze (2006- 2009) Jednostki na Bałtyk / Morze Północne RIV / SAR (rok 2008) Kadłub z aluminium

Cargo Polar Class P5/P6 (2016) JEDNOSTKI Z KLASĄ POLARNĄ WG RSB Cargo Polar Class P5/P6 (2016) (źródło zdjęć: Internet)

Ekskluzywne wycieczkowce JEDNOSTKI Z KLASĄ POLARNĄ WG RSB Aktualnie oferowane – jednostki pasażerskie z klasą polarną (źródło poniższych zdjęć: Internet) Ekskluzywne wycieczkowce (źródło zdjęć: Internet)

Żaglowiec dla Algierii (2017) JEDNOSTKI SPECJALNE Żaglowiec dla Algierii (2017)

Nowoczesny niszczyciel min Kormoran II (2017) JEDNOSTKI SPECJALNE Nowoczesny niszczyciel min Kormoran II (2017) (źródło zdjęć: Internet)

ROZWÓJ SYSTEMÓW LNG DLA STATKÓW Systemy oparte na GRU (Gas Regulation Units) w wydzielonych pomieszczeniach lub silnikach w kontenerach Tolerancja utrzymania temp gazu na wtryskach do SG +/- 1deg C Wyparowniki oddzielne dla PBU, VAP, i podgrzewacza (czasem w jednej sekcji) Brak zaworów ręcznych to obsługi systemów – niebezpieczeństwo przy serwisie, Podwójne rury bunkrujące w kanałach kadłubowych Zbiornik próżniowo izolowany, ciśnienie robocze poniżej 10bar, temp -163degC, GRU&ME TCS LNG TANK TANK HOLD SPACE

ROZWÓJ SYSTEMÓW LNG DLA STATKÓW Systemy oparte na GVU (Gas Valve Unit) w postaci oddzielnych skrzynek do TCS (Tank Connection Space) Pomieszczenie Tank Holding Space wciąż EXowe, ze względu na pojedyncze włazy do TCS (ale już wymagana jedna śluza powietrzna), Zastosowanie silników bezpiecznych gazowo, rury podwójne, zmniejszenie ilości stacji monitoringowych do 4 Zwiększenie okna tolerancji wtrysku temperatury gazu do kilkunastu stopni, Usprawnienie układów wtryskowych i zmiany PMS na dedykowane dla silników gazowych Stworzenie wyparowników pozwalających na zamarzanie w przypadku postoju statku Pozbycie się bufora wodnego do utrzymywania prawidłowego ciśnienia gazu

ROZWÓJ SYSTEMÓW LNG DLA STATKÓW - Wciągniecie GVU do TCSu, - Zastosowanie szybko złączy do tankowania gazu, - Zastosowanie freonu do systemu odparowywania gazu, - Odzysk ciepła z systemu odparowywania gazu, - Wprowadzenie kotłów opalanych gazem, - Wprowadzenie śluzy powietrznej do TCS, co pozwoliło na traktowanie TCS wykonaniu „nieiskrobezpiecznym” - Tankowanie LNG z ładowni Ro-Ro (pierwszy taki projekt na świecie)

UKŁADY HYBRYDOWE AHTS, LEWEK AQUARIUS Napęd hybrydowy PTO-PTI (połączenie układu mechanicznego z elektrycznym)

UKŁADY HYBRYDOWE Pierwsze układy na sieci prądu zmiennego AC. Głównie stosowane układy na przebudowach, gdzie sieć energetyczna już istnieje Promy Woolwich - Sieć elektryczna DC Agregat prądotwórczy pracujący ze stałym obciążeniem, chwilowe zwiększenie zapotrzebowania energii regulowane przez zestaw baterii.

SYSTEMY AUTOMATYCZNEGO CUMOWANIA System magnetyczny stosowany obecnie (Woolwich) System podciśnieniowy stosowany do 2013 (Samso)

SYSTEMY AUTOMATYCZNEGO ŁADOWANIA System ładowania (wtyczki automatycznie wysuwane z lądu)

SYSTEMY AUTOMATYCZNEGO ŁADOWANIA System ładowania bezprzewodowego (indukcyjnego).

METODY BUDOWY I WODOWANIA KADŁUBÓW w RSB