REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. NOWOCZESNE TECHNOLOGIE NA PODSTAWIE ZASTOSOWAŃ W REMONTOWA SHIPBUILDING S.A.
SKS 212, śruby z klasyczną linia wałów (rok 2003) ROZWÓJ RYNKU PROMOWEGO WG RSB SKS 212, śruby z klasyczną linia wałów (rok 2003) Statki dla armatora CalMac/Fiord1, pędniki azymutalne o napędzie mechanicznym (rok 2004-2007)
Sundbusserne, układ diesel-elektryk (rok 2007) ROZWÓJ RYNKU PROMOWEGO WG RSB Sundbusserne, układ diesel-elektryk (rok 2007)
ROZWÓJ RYNKU PROMOWEGO WG RSB SKS125, pierwszy napęd LNG (w kontenerach), silnik diesla z PTI jako Take Me Home (rok 2009) Schładzanie zbiornika azotem do pobrania LNG
SKS 165, silniki LNG w kontenerach, napęd awaryjny CNG (rok 2013) ZMIANY W RYNKU PROMOWYM WG RSB SKS 120, układ z klasyczną linia wałów, silnik LNG (siłownia bezpieczna) oraz funkcja Take Me Home z dieslem za pomocą PTI (rok 2011) SKS 165, silniki LNG w kontenerach, napęd awaryjny CNG (rok 2013)
SAMSO, Dual Fuel - LNG/Diesel/ 4 pędniki (rok 2014) ZMIANY W RYNKU PROMOWYM WG RSB SAMSO, Dual Fuel - LNG/Diesel/ 4 pędniki (rok 2014) BC Ferry, Dual Fueal - LNG/Diesel,4 pędniki, tankowanie z ładowni, (rok 2016)
ZMIANY W RYNKU PROMOWYM WG RSB BC Ferry, Dual Fueal - LNG/Diesel,4 pędniki, tankowanie z ładowni, (rok 2016)
Woolwich (London Area), Hybrid Ferry (Diesel-DPF/Battery) ZMIANY W RYNKU PROMOWYM WG RSB Woolwich (London Area), Hybrid Ferry (Diesel-DPF/Battery) w trakcie realizacji - System Baterii - Filtr Cząstek stałych (DPF) - SCR – Selective Catalytic Reduction (redukcja NOx)
Aktualnie oferowane jednostki to Hybrid Ferry (LNG/Battery). ZMIANY W RYNKU PROMOWYM WG RSB Aktualnie oferowane jednostki to Hybrid Ferry (LNG/Battery). Jednostki opracowywane tak, aby baterie starczały na 2-3 przeloty, a SG są wspomagające. Czas ładowania co przelot przez kilka minut, a pełne doładowanie w nocy gdy statek cumuje w porcie. Żywotność baterii 10 lat dla wymaganej mocy. Naładowanie/rozładowanie baterii koło 50%-70% SOC (State Of Charge)
Statki z klasyczną linią wałów – AHTS (rok 2010) ZMIANY W RYNKU OSV WG RSB Statki z klasyczną linią wałów – AHTS (rok 2010) Diesel elektryk – PSV (rok 2013)
Hybrid (rok 2012) (linia wałów wraz z PTO/PTI) PTO – Power Take Off ZMIANY W RYNKU OSV WG RSB Hybrid (rok 2012) (linia wałów wraz z PTO/PTI) PTO – Power Take Off PTI – Power Take In
Kablowiec – Diesel/elektryk (rok 2015) ZMIANY W RYNKU OSV WG RSB Kablowiec – Diesel/elektryk (rok 2015)
ZMIANY W RYNKU OSV WG RSB Dual Fuel – ROV/PSV (rok 2015)
Jednostki na Bałtyk / Morze Północne RIV / SAR (rok 2008) JEDNOSTKI Z KLASĄ LODOWĄ WG RSB Łodzie ratownicze (2006- 2009) Jednostki na Bałtyk / Morze Północne RIV / SAR (rok 2008) Kadłub z aluminium
Cargo Polar Class P5/P6 (2016) JEDNOSTKI Z KLASĄ POLARNĄ WG RSB Cargo Polar Class P5/P6 (2016) (źródło zdjęć: Internet)
Ekskluzywne wycieczkowce JEDNOSTKI Z KLASĄ POLARNĄ WG RSB Aktualnie oferowane – jednostki pasażerskie z klasą polarną (źródło poniższych zdjęć: Internet) Ekskluzywne wycieczkowce (źródło zdjęć: Internet)
Żaglowiec dla Algierii (2017) JEDNOSTKI SPECJALNE Żaglowiec dla Algierii (2017)
Nowoczesny niszczyciel min Kormoran II (2017) JEDNOSTKI SPECJALNE Nowoczesny niszczyciel min Kormoran II (2017) (źródło zdjęć: Internet)
ROZWÓJ SYSTEMÓW LNG DLA STATKÓW Systemy oparte na GRU (Gas Regulation Units) w wydzielonych pomieszczeniach lub silnikach w kontenerach Tolerancja utrzymania temp gazu na wtryskach do SG +/- 1deg C Wyparowniki oddzielne dla PBU, VAP, i podgrzewacza (czasem w jednej sekcji) Brak zaworów ręcznych to obsługi systemów – niebezpieczeństwo przy serwisie, Podwójne rury bunkrujące w kanałach kadłubowych Zbiornik próżniowo izolowany, ciśnienie robocze poniżej 10bar, temp -163degC, GRU&ME TCS LNG TANK TANK HOLD SPACE
ROZWÓJ SYSTEMÓW LNG DLA STATKÓW Systemy oparte na GVU (Gas Valve Unit) w postaci oddzielnych skrzynek do TCS (Tank Connection Space) Pomieszczenie Tank Holding Space wciąż EXowe, ze względu na pojedyncze włazy do TCS (ale już wymagana jedna śluza powietrzna), Zastosowanie silników bezpiecznych gazowo, rury podwójne, zmniejszenie ilości stacji monitoringowych do 4 Zwiększenie okna tolerancji wtrysku temperatury gazu do kilkunastu stopni, Usprawnienie układów wtryskowych i zmiany PMS na dedykowane dla silników gazowych Stworzenie wyparowników pozwalających na zamarzanie w przypadku postoju statku Pozbycie się bufora wodnego do utrzymywania prawidłowego ciśnienia gazu
ROZWÓJ SYSTEMÓW LNG DLA STATKÓW - Wciągniecie GVU do TCSu, - Zastosowanie szybko złączy do tankowania gazu, - Zastosowanie freonu do systemu odparowywania gazu, - Odzysk ciepła z systemu odparowywania gazu, - Wprowadzenie kotłów opalanych gazem, - Wprowadzenie śluzy powietrznej do TCS, co pozwoliło na traktowanie TCS wykonaniu „nieiskrobezpiecznym” - Tankowanie LNG z ładowni Ro-Ro (pierwszy taki projekt na świecie)
UKŁADY HYBRYDOWE AHTS, LEWEK AQUARIUS Napęd hybrydowy PTO-PTI (połączenie układu mechanicznego z elektrycznym)
UKŁADY HYBRYDOWE Pierwsze układy na sieci prądu zmiennego AC. Głównie stosowane układy na przebudowach, gdzie sieć energetyczna już istnieje Promy Woolwich - Sieć elektryczna DC Agregat prądotwórczy pracujący ze stałym obciążeniem, chwilowe zwiększenie zapotrzebowania energii regulowane przez zestaw baterii.
SYSTEMY AUTOMATYCZNEGO CUMOWANIA System magnetyczny stosowany obecnie (Woolwich) System podciśnieniowy stosowany do 2013 (Samso)
SYSTEMY AUTOMATYCZNEGO ŁADOWANIA System ładowania (wtyczki automatycznie wysuwane z lądu)
SYSTEMY AUTOMATYCZNEGO ŁADOWANIA System ładowania bezprzewodowego (indukcyjnego).
METODY BUDOWY I WODOWANIA KADŁUBÓW w RSB