Dziwne pytania, czyli pytania Fermiego dotyczące naszej szkoły.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pole i obwód figury – przypomnienie i utrwalenie wiadomości
Advertisements

Rozmowy Kwalifikacyjne
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Cel lekcji: Utrwalę umiejętność obliczanie pola i obwodu prostokąta ( kwadratu), rozwiązywania zadań z jednostkami czasu, wagi i pieniędzy. .
Pytanie 1.     Co to za trójkąt, który ma jeden kąt prosty?
NASZA SZKOŁA W LICZBACH
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
Temat:Twierdzenie Pitagorasa Marcin Ziemkiewicz klasa IIIb
ANALIZA BADANIA STATYSTYCZNEGO
Dlaczego warto akurat w nim się uczyć?
CZWOROKĄTY ZADANIA.
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
Arkusz ankiety Cel ankiety Wyniki Wnioski
Do naszej szkoły w klasach IV-VI uczęszcza : 50 chłopców 62 dziewczęta Niewielką przewagę stanowią dziewczęta.
RÓŻNE WZORY NA POLA TRÓJKĄTÓW
Temat: Opis prostopadłościanu i sześcianu.
Ile wody zużywamy w ciągu tygodnia ?
Cel projektu Zbadanie ile osób w klasach I i III posiada cechy dominujące, a ile recesywne.
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Krótki fotograficzny przewodnik po Gimnazjum im
dla Młodzieży Niewidomej i Słabowidzącej w Chorzowie
Starożytni Matematycy
1.Pole kwadratu jest równe 50cm2. Oblicz długość jego przekątnej pkt
Pola figur.
Własności i klasyfikacja trójkątów
Wykonała Julia Światek
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
Pytania Fermiego i moje miasto
Kodeks klasy 1B.
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
Nasza szkoła w liczbach i procentach
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Ankieta „Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci?”. Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci? W badaniu ankietowym przeprowadzonym w kwietniu 2014 r. wzięło udział.
Wyniki Ankiety odnośnie zdrowego odżywiania
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
O tym, jak Ala pogodę obserwowała
MATEMATYKA.
Zadaliśmy sobie pytanie: Jak wykorzystać tablet do nauki liczenia i pisania? Okazało się, że jest wiele ciekawych programów edukacyjnych do wykorzystania.
„BIBLOTEKA SZKOLNA JAKO SKARBNICA WIEDZY”. Ankieta została przeprowadzona w ramach projektu „Zostać przedsiębiorczym” w dniach od 13 do 17 kwietnia 2015.
Komputery pod ręką! 1.W każdej sali powinien być jeden komputer z dostępem do Internetu 2.W niektórych salach powinny być projektory, a nawet tablice interaktywne.
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
 Matura 2011  Matura nasze oczekiwania? MATEMATYKA ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZYCH.
Stosowanie procentów w życiu codziennym. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Plan i skala- to jest proste!
Obliczanie jakim procentem jednej liczby jest druga liczba. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Do czego służą układy równań? Budowanie układów równań.
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
Analiza wyników ankiety na temat Internetu Opracowali D.Gliniak i B.Prus Zespół Szkół Budowlanych im. Generała Józefa Bema we Wrocławiu.
KONKURS ZADANIE 1 KONKURS ZADANIE 1 Długość średnicy Marsa wynosi około 6,8 ・ 103 km, a średnicy Merkurego —około 4,8 * 103 km. Mars ma średnicę dłuższą.
Projekt na lekcji matematyki „Od drzewa do makulatury w liczbach i wykresach”
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
TURNIEJ MATEMATYCZNY dla klas 4
WAŻENIE TORNISTRÓW 2016.
Fizyka Da Się Lubić-Ważę Pierze
Waga mierząca masę piórka:
Klasowy Zbiór Zadań Klasa IIIa Gim.
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
WAŻĘ PIERZĘ Gabriela Nowak.
Dziwne pytania, czyli pytania Fermiego dotyczące naszej szkoły
CZYLI PYTANIA FERMIEGO DOTYCZĄCE
Matematyka w życiu codziennym
Wykorzystujemy trójkąty prostokątne podobne
Liczba π ŚWIATOWY DZIEŃ LICZBY π marca.
Zapis prezentacji:

Dziwne pytania, czyli pytania Fermiego dotyczące naszej szkoły.

Pytanie nr 1 Ile waży żel do włosów zużyty przez wszystkich chłopaków w naszej szkole w ciągu jednego dnia ? Czy ta waga jest większa od wagi książki do matematyki, z której korzystają uczniowie klasy 2 BI?

Dane do zadania nr 1 Ilość żelu na głowie jednego chłopaka: 8 g Liczba chłopaków szkole: 194 Z tego 50% używa żel do włosów Waga podręcznika do matematyki: 400 g

Obliczenia Ilość chłopaków: 194*50%=97 Waga żelu zużytego przez chłopaków: 97*8g=776 g Porównanie wag: 776g > 400g

Odpowiedź Waga żelu zużywanego przez chłopców to waga prawie dwóch podręczników do matematyki.

Pytanie nr 2 Jaką długość mają sznurówki z butów „na zmianę” uczniów naszej szkoły? Ile razy uda się obwiązać nimi salę gimnastyczną?

Dane do zadania nr 2 Długość sznurówek  30 cm Ilość uczniów: 420 Wymiary sali: 16m x 7m

Obliczenia. długość sznurówek wszystkich uczniów: 420*30cm*2=25200cm Wymiary sali gimnastycznej: długość: 16m=1600cm szerokość: 7m=700cm obwód sali = 2*1600+2*700=4600cm Ile razy obwiążemy sznurówkami salę gimnastyczną ? 25200cm:4600cm  5,5

Odpowiedź Salą gimnastyczną obwiążemy 5,5 razy.

Literatura Do odpowiedzi na pytania wykorzystano informacje z internetu, własne pomiary oraz informacje z przeprowadzonych wywiadów. Przygotował: Konrad Niewiadomski Zadania przygotowali: Grzywacz Mariusz Marcin Kostro Łukasz Szcześniak