Wiktoria Dobrowolska. Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Modele oświetlenia Punktowe źródła światła Inne
Advertisements

Postrzeganie koloru NAZWA MODUŁU NUMER MODUŁU GEN_CAR_121
Geometria obrazu Wykład 5
Efekt Dopplera i jego zastosowania.
ŚWIATŁO.
Przestrzenie barw.
Grafika komputerowa Wykład 8 Wstęp do wizualizacji 3D
Budowa oka Za percepcję światła odpowiedzialne są fotoreceptory, w skład których wchodzą pręciki i czopki Czopki (ok. 100 tys. czopków) - widzenie barwne.
Czy istnieje kolor różowy? Rafał Demkowicz-Dobrzański.
Pojęcia plastyczne czyli
Łukasz Piwowar Anna Kapecka 11.XI.2001
Wykonał Sebastian Szopa kl. IIa
Detektory promieniowania elektromagnetycznego
Prawo Bragga.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Rozpoznawanie obrazów
Budowa i własności oka Adler 1968, Judd, Wyszecki 1975, Durret 1987
Usuwanie zakłóceń Rysowanie w przestrzeni dyskretnej powoduje powstanie w obrazie zakłóceń (Aliasing) Metody odkłócania (Antyaliasing) zwiększenie rozdzielczości.
Przygotowanie materiału ilustracyjnego
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
Grafika wektorowa i bitmapa
Podstawy grafiki komputerowej
Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych.
EDYTOR GRAFIKI RODZAJE GRAFIKI
Czemu malarz krajobrazów nie używa czarnej barwy -
GRAFIKA KOMPUTEROWA Co mamy z reklamy?
GRAFIKA W REKLAMIE.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
You.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół im. Strażaków Polskich
KOLORY CorelDRAW Photoshop.
GRAFIKA WEKTOROWA I RASTROWA
Grafika komputerowa Jest to dziedzina rozwijająca się niezwykle dynamicznie, a jednocześnie wymagająca znacznej mocy obliczeniowej. Łatwo możemy to zaobserwować,
Grafika komputerowa Barwy.
O fotografiach i fotografowaniu nieba
Aleksandra Welik kl. II lic.
Kolory w kodzie RGB i HEX
Optyka Czyli nauka o świetle..
Temat: O promieniowaniu ciał.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Informatyka +.
Opad atmosferyczny mający zazwyczaj postać kryształków lodu, które w powiększeniu mają kształt gwiazdy 6- ramiennej, łącząc się ze sobą tworzą płatki.
Opracowywanie materiałów multimedialnych
DLACZEGO ŚNIEG JEST BIAŁY ?
PROMIENIOWANIE CIAŁ.
Grafika Komputerowa.
Modele barw.
Widmo fal elektromagnetycznych
Grafika komputerowa.
GRAFIKA RASTROWA DALEJ. Podział grafiki komputerowej ze względu na sposób powstawania obrazu: GRAFIKA WEKTOROWA GRAFIKA KOMPUTEROWA GRAFIKA RASTROWA.
Multimedia Wzrok i właściwości widzenia. Modele barw.
Wstęp do Multimediów Wzrok i właściwości widzenia. Modele barw.
Wzrok i właściwości widzenia
Zmysły wzrok.
LOG – iczność światła.
Promieniowanie ciał.
Dyspersja światła białego wyk. Agata Niezgoda Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Grafika komputerowa Wykonał: Grzegorz Małek. Rodzaje grafiki komputerowej: Grafika wektorowa – w tym przypadku nazwa może być nieco myląca, ponieważ obrazy.
Efekt fotoelektryczny
Zadania grafika komputerowego Wiedza ; z zakresu zagadnień informatycznych, z zakresu terminologii graficznej, dobra znajomość języka angielskiego.
prezentacja popularnonaukowa
MODELE BARW 7 V 2017.
MODELE BARW 7 V 2017.
Informatyka Zakres rozszerzony GRAFIKA KOMPUTEROWA
Grafika rastrowa i wektorowa
 jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur geometrycznych lub brył geometrycznych, umiejscowionych.
Grafika wektorowa Grafika wektorowa (obiektowa) – jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur.
KOLORY W GRAFICE.
Opracował Tomasz Durawa
Zapis prezentacji:

Wiktoria Dobrowolska

Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych danych. Grafika komputerowa jest obecnie narzędziem stosowanym powszechnie w nauce, technice, kulturze oraz rozrywce.

Grafika rastrowa - obraz jest budowany z prostokątnej siatki leżących blisko siebie punktów (tzw. pikseli). Głównym parametrem w przypadku grafiki rastrowej jest wielkość bitmapy, czyli liczba pikseli, podawana na ogół jako wymiary prostokąta.

Grafika wektorowa - obraz jest rysowany za pomocą kresek lub łuków.

Grafika dwuwymiarowa 2D - wszystkie obiekty s ą p łaskie (w szczególności każdy obraz rastrowy wpada do te j kategorii). Grafika trójwymiarowa 3D - obiekty są umieszczone w przestrzeni trójwymiarowej i celem programu komputerowego jest przede wszystkim przedstawienie trójwymiarowego świata na dwuwymiarowym obrazie.

Grafika nieinterakcyjna Grafika interakcyjna Grafika czasu rzeczywistego

Światło białe składa się ze wszystkich długości fal elektromagnetycznych z zakresu widzialnego (400nm ÷ 700nm), występujących w nim w równych ilościach.

1. Od źródła światła do człowieka Światło może dociera ć do oka bezpośrednio ze źródła światła lub po odbiciu od obiektu. Postrzegana barwa obiektu zależy od barwy świat ła i od tego, które długości fal potrafi odbijać.

2. Z oka do mózgu Na siatkówce oka tworzony jest pomniejszony i odwrócony obraz obserwowanego obiektu. Receptory siatkówki przekształcaj ą informację o natężeniu światła i długości fal świetlnych na impulsy, które przez nerw wzrokowy przesyłane s ą do mózgu. Mózg interpretuje te informacje jako jasność i barw ę. Rodzaje receptorów siatkówki: Pręciki (120 milionów) rozpoznaj ą poziomy jasności i odpowiadaj ą za widzenie o zmroku. Czopki (6,5 miliona) reaguj ą na kolor. Istniej ą trzy typy czopków, przy czym każdy osiąga wysoką czuł ość dla innego zakresu widma optycznego. Funkcja czułości czopków na kolor

Każdą dowolnie wybraną barwę można otrzymać za pomoc ą trzech liniowo niezależnych barw. Trzy barwy tworzą układ niezależnych liniowo barw, je żeli dowolne zsumowanie dwóch z nich nie może da ć trzeciej barwy układu.

Odcień barwy (kolor, ton, Hue) - różnica jakościowa barwy (np. czerwony, zielony), określana w fizyce przez dominującą długość fali.

Nasycenie (Saturation) - odstępstwo barwy od bieli (np. czerwień, róż, biel), określane w fizyce przez czystość pobudzenia (e2-e1)

Jasność (wartość, Value)- wskazuje czy barwa jest bliższa bieli czy czerni (np. czysta biel, szarości, czerń), w fizyce jest proporcjonalna do całki z widmowego rozkładu energii.