Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce !

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Znaki drogowe informacyjne i nakazu
Advertisements

GAMBIT DROGI KRAJOWE STRATEGIA BRD.
KOBIETA W RUCHU DROGOWYM
Autorzy: Karolina Kopka, Sabina Napierała, Patryk Dutkowski.
FOTORADARY POWIAT BOLESŁAWIECKI
Szansa na uratowanie ludzkiego życia
Adam Rapacki – Podsekretarz Stanu w MSWiA Warszawa, 24 marca 2010 r. MINISTERSTWO SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI Prędkość – główna przyczyną wypadków.
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATU MYŚLENICKIEGO W 2006 ROKU.
Murowana Goślina Czy jeździmy bezpiecznie? Na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród mieszkańców gminy podczas MTB Maraton Murowana Goślina (117 ankiet)
Prędkość i hamowanie.
Tytuł: Na drodze Temat: Rozpoznajemy znaki drogowe
INFORMACJA O STANIE BEZPIECZEŃSTWA ORAZ WYBRANYCH EFEKTACH PRACY PIONU RUCHU DROGOWEGO GARNIZONU LUBELSKIEGO POLICJI Lublin, 28 stycznia 2009 roku.
Znaki Drogowe Test.
WPROWADZENIE DO SYSTEMU TACHOGRAFÓW CYFROWYCH
Konferencja prasowa inaugurująca ogólnopolską kampanię społeczną Piłeś? Nie jedź! Warszawa, 12 kwietnia 2011r.
Jeżdżę z głową. Ubiór pieszego i rowerzysty Na co jesteśmy narażeni??? Wyposażenie roweru Wyposażenie motoroweru Uprawnienia Wykonali.
Seminarium Zarządzanie Prędkością Speed Management 17 –
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
Stan bezpieczeństwa za okres 10 m-cy roku 2013 w KPP Bielsku Podlaskim.
Jak moje miasto jeździ z głową !
Znaki i sygnały drogowe
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Kodeks ruchu drogowego - test
„Wypadki na drogach – porozmawiajmy”
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Warszawa, 27 lutego 2008 r. Anna Zielińska
Informator dla kierowców podróżujących w czasie Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku.
Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie
CZY ZNASZ ZNAKI DROGOWE ?
Ruch graniczny osób i pojazdów w 2005 roku Odcinek podlaskiOdcinek litewski 2005r. Średnio na dobę Wzrost %2005r. Średnio na dobę Wzrost % Obywatele.
KONFERENCJA PRASOWA INAUGURUJĄCA KAMPANIĘ SPOŁECZNĄ BĄDZMY RAZEM BEZPIECZNI MAJ – WRZESIEŃ 2009r. Zakład R-1 Wola 6 maja 2009r, ul. Młynarska 2.
Podczas wykonywania manewrów na drodze
„WYPADEK TO NIE PRZYPADEK”
Zasady pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniach
Rowerem do szkoły ! Autor: Julia Łąkas.
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Prędkość jest kluczowym czynnikiem, od którego zależy prawdopodobieństwo, a przede wszystkim skutki wypadków drogowych. Prawie.
Główne grzechy kierowców
Poprawa bezpieczeństwa na drogach. Sieradz ul. Henryka Sienkiewicza.
Wypadki drogowe.
Nadrzędnym celem jest kształtowanie zachowań i utrwalanie postaw społecznie pożądanych, podnoszenie świadomości o zagrożeniach wynikających z niezachowania.
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
Wypadek Drogowy.
Wydział Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Sejnach.
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
PRZYCZYNY WYPADKÓW ŚMIERTELNYCH ZAISTNIAŁYCH NA TERENIE WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIEGO W OKRESIE OD STYCZNIA DO WRZEŚNIA 2014 r.
Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie
Ruch uliczny.
ZNAKI DROGOWE Z ZAKRESU KARTY ROWEROWEJ
ZNAKI DROGOWE DOTYCZĄCE PIESZYCH.
Zakaz ruchu w obu kierunkach.
Analiza wypadków drogowych i ich skutków powstałych w wyniku najechania na drzewo na drogach województwa kujawsko-pomorskiego w latach 2006 – 2014 Runowo.
TEMAT: Zasady ruchu drogowego. Znaki drogowe.
WRD KWP w Rzeszowie. Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w okresie styczeń-maj 2011 Polska +700 (5,3%)+227 (20%)+438 (2,6%) Wypadki Zabici Ranni.
Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Małopolsce w okresie do 31 sierpnia 2011 roku. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.
BPH Główne znaki drogowe ostrzegawcze zakazu nakazu.
Bezpieczne wakacje autokarem mł. insp. Jacek Zalewski Dyrektor Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
DEFINICJA WYPADKU DROGOWEGO WYPADKIEM DROGOWYM JEST KAŻDE ZDARZENIE NA DRODZE PUBLICZNEJ DOTYKAJĄCE UCZESTNIKA RUCHU DROGOWEGO, Z KTÓREGO TO ZDARZENIA.
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika.
Gmina Malanów Obszar-107,17 km2 Mieszkańcy-6545 Sołectwa-17 Gmina wiejska Jednostka Policji Zespół Prewencji w Malanowie KPP Turek.
BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Warszawa, 22 marca 2017 r.. Prawo w praktyce. Wnioski z kontroli autokarów i innych pojazdów pasażerskich.
NA DROGACH WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM – KIK 76
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE
MŁODZI LUDZIE NA DRODZE BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
Pierwsze „Prawo Jazdy”
Zapis prezentacji:

Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce ! MINISTERSTWO SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce ! Adam Rapacki – Podsekretarz Stanu w MSWiA Warszawa, 24 marca 2010 r. 1

Główne przyczyny wypadków spowodowanych przez kierujących – liczba wypadków oraz liczba osób zabitych - 2009 31,2 % 25,2 % Niedostosowanie prędkości jazdy, a mówiąc wprost nadmierna szybkość, była główną przyczyna wypadków drogowych, spowodowanych przez kierujących pojazdami w roku 2009. Należy jednak podkreślić, że w pozostałych przyczynach wypadków, czy to z nieudzielenia pierwszeństwa przejazdu, nieprawidłowego wyprzedzania czy też niewłaściwego zachowania wobec pieszych, to prędkość była czynnikiem dominującym jeżeli chodzi o skutki tych zdarzeń. 7,3 % 6,6 % 6,4 % 6,2 % 3 % 2 2

Nadmierna prędkość Jak widać nadmierna prędkość już od należy do głównych przyczyn wypadków powodowanych przez kierujących pojazdami. Co bardzo istotne w wypadkach tych ginie co raz więcej osób. W roku 2009 było to 45,8% wszystkich ofiar wypadków spowodowanych przez tą grupę uczestników ruchu drogowego.

Główna przyczyna wypadków drogowych Nadmierna prędkość Główna przyczyna wypadków drogowych 1975 – 20,2% wypadków 2009 - 31,2 % wypadków Na przestrzeni ponad 30 lat aż o 11% wzrosła liczba wypadków, których przyczyną była nadmierna prędkość.

z powodu prędkości giną Skutki wypadków drogowych Codziennie, na polskich drogach z powodu prędkości giną 4 osoby !!! Skutki wypadków drogowych Średnio, każdego dnia na polskich drogach, w wyniku nadmiernej prędkości jazdy, giną 4 osoby. W 2009r tylko prędkość była główną przyczyną blisko 11 tysięcy wypadków drogowych tj. 31,2 % spośród wszystkich wypadków spowodowanych przez kierujących pojazdami w których zginęło aż 1438 osób tj. 45,8% !

Pokazane zdjęcia jednoznacznie pokazują brak wyobraźni kierowców poruszających się po polskich drogach. Przekroczenie prędkości o ponad 110 km/h tuż przed przejściem dla pieszych mówi samo9 za siebie.

Niestety nadmierna jazda często kończy się na stałych przeszkodach znajdujących się przy drodze, takich jak słup

Czy drzewo.

Bardzo niebezpieczna i społecznie nieakceptowana jest agresywna jazda z dużą szybkością motocykli, która niestety nierzadko kończy się właśnie w taki sposób.

Te zdjęcia szybkościomierzy i obrotomierzy samochodów i motocykli pochodzą z wypadków drogowych w obszarach zabudowanych. W każdym z tych przypadków były ofiary śmiertelne.

Działania Policji ukierunkowane na kontrolę prędkości Ewaluacja metod dokonywania pomiaru prędkości Postęp technologiczny urządzeń służących do pomiaru prędkości Aby poprawić bezpieczeństwo na polskich drogach, policja od lat zmienia swoje oblicze. Tradycyjne radary zastępowane są przez laserowe mierniki prędkości, będące w stanie precyzyjnie zmierzyć prędkość pojazdu już z odległości 2-3 km.

Działania Policji ukierunkowane na kontrolę prędkości Wideorejestratory zainstalowane w nieoznakowanych / oznakowanych radiowozach Dynamiczny nadzór nad ruchem drogowym Jednym z najbardziej skutecznych narzędzi w walce z piratami drogowymi są wideorejestratory, w które wyposażane są radiowozy nieoznakowano oraz, już co raz częściej, również oznakowane.

Działania Policji ukierunkowane na kontrolę prędkości Rozwój systemu automatycznej kontroli prędkości („fotoradary”) 2006 – 292 maszty; 2009 – 1230 masztów w miejscach lokalizacji masztów spadek liczby wypadków o 20% Jednak najbardziej skutecznym narzędziem do walki z kierującymi przekraczającymi dopuszczalne prędkości jazdy są fotoradary. Włączenie ich w system automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym musi przyczynić się do dalszej poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach.

Należy podkreślić, że zarówno działania podejmowane przez Policję w obszarze poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym, jak również budowa systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym, nie mają na celu nękania kierowców. Ich cel jest jeden, ograniczenie wypadków takich, jak te na przedstawionych zdjęciach, które miały najbardziej tragiczny finał.

w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Jestem przekonany, że nasz wspólny wysiłek i nasze wspólne działania, przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach. Adam RAPACKI Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji 15