ODCZYTYWANIE DIAGRAMÓW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BADANIE ANKIETOWE Wyniki ankiety dotyczącej mediów,
Advertisements

MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
WYNIKI ANKIETY PT. JAK SIĘ PORUSZASZ ?. DNIA 11 MARCA W NASZEJ SZKOLE PRZEPROWADZIŁYŚMY ANKIETĘ PT. JAK SIĘ PORUSZASZ ? W ANKIECIE WZIĘŁO UDZIAŁ 199 UCZNIÓW.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Grupa III – Dziennik pokładowy
A ZDROWIE i jego ochrona a nasze zdrowie Zad W rejonie Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego tylko niewielki procent ścieków przemysłowych i komunalnych.
Procenty.
ANALIZA BADANIA STATYSTYCZNEGO
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
POLSKA PREZYDENCJA W RADZIE UNII EUROPEJSKIEJ na matematyce
„PO SZKOLE…”.
Prędkość, droga, czas.
STATYSTYKA ZBIERANIE DANYCH Odczytywanie i sporządzanie diagramów słupkowych i kołowych.
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
Społeczeństwo informacyjne – wpływ Internetu na uczniów Gimnazjum nr 3 im. Janusza Kusocińskiego w Szczecinie i ich rodziców uczniowie.
Ile wody zużywamy w ciągu tygodnia ?
W klasach gimnazj alnych przeprowadziliśmy ankietę związaną z telefonem komórkowym. Ankieta zawierała 15 różnych pytań dotyczących użytku telefonu w życiu.
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
Konferencja regionalna projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” TIK w szkole podstawowej arkusze kalkulacyjne.
TYPY WYKRESÓW Najczęściej używane
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Lekcja r. Temat: Zbieranie danych
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 w Poznaniu
Przygotowała: mgr Jolanta Brzozowska-Kłys
SPOSOBY PREZENTOWANIA DANYCH
PROCENTY Kacper Magiera.
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
Ankieta pt.: „Życie gimnazjalisty w Zespole Szkół nr 1 w Lubiczu Górnym” – projekt szkolny autorstwa Kacpra Klabana, Sylwii Bąk, Pawła Szczęśniaka i Roksany.
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
„Zbieranie i opracowywanie danych statystycznych”
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
Analiza wyników ankiety o hałasie.
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH
Badania statystyczne.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Projekt edukacyjny pt. „Moje gimnazjum w liczbach i procentach’’
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
Zespół Szkół Ekonomicznych i III Liceum Ogólnokształcące im. gen. Władysława Andersa w Chełmie Sonda „Co się zmieniło w ciągu ostatnich 20 lat” przeprowadzona.
Wyniki Ankiety odnośnie zdrowego odżywiania
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
Polska Prezydencja w Oleśnicy! Czyli co Oleśniczanie wiedzą na temat polskiej Prezydencji w Radzie UE?
Analiza ankiet „SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE” Ankieta przeprowadzona wśród 19 nauczycieli i pracowników szkoły.
Heurystyki Wersja studencka. Heurystyki Opisane i nazwane w latach 70. XX wieku Daniel KahnemanAmos Tversky.
Radio Track ■ standard rynkowy ■ zarządzanie badaniem: KBR ■ realizacja Millward Brown.
Omówienie i poprawa sprawdzianu
1© GfK 2016 | Reasons for trying to look good and time spent on personal grooming Polaków dbałość o dobry wygląd styczeń 2016.
290.Ile wody wydobędzie pompa ze studni o głębokości h=10m w ciągu jednej godziny, jeśli ma moc P=75W i wydajność  =0,6?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Jak wyznaczyć masę przedmiotu codziennego użytku bez użycia.
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
ODCZYTYWANIE WYKRESÓW Opracowała: Monika Grudzińska-Czerniecka.
PROJEKT EDUKACYJNY „WIEM CO JEM” WYCHOWANIE FIZYCZNE r.
Widz idealny. Telewizja w liczbach Przeciętnie żyjemy 80 lat. 8 godzin śpimy, czyli przesypiamy 26 lat. 8 godzin uczymy się w szkole i w domu, 8 godzin,
Stosowanie procentów w życiu codziennym. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
ShowMi ShowMi – Wyniki pilotażu Projekt realizowany w ramach programu Gruntvig Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
Średnia arytmetyczna, mediana, modalna. Opracowanie: Beata Szabat.
Analiza wyników ankiety na temat Internetu Opracowali D.Gliniak i B.Prus Zespół Szkół Budowlanych im. Generała Józefa Bema we Wrocławiu.
Zwierzęta w naszej szkole Podsumowanie ankiet przeprowadzonych wśród uczniów i nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 4 im. H. Sienkiewicza w Zelowie ZELÓW.
Temat: " Statystyka Komunikacji Miejskiej KZK GOP w Sosnowcu " Uczniowie wykonujący: Nauczyciele prowadzący: Natalia Pasternak p.mgr Teresa Stochel Mateusz.
Projekt na lekcji matematyki „Od drzewa do makulatury w liczbach i wykresach”
Przed świętami Bożego Narodzenia, przeprowadziliśmy w szkole ankietę świąteczną. Zapytalismy 128 uczniów naszej szkoły jak spędzaja świętą, co lubia robić.
Dane statystyczne -odczytywanie informacji z diagramów.
Zamiana jednostek objętości
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Procenty.
Przykładowa ankieta nt. telefonów komórkowych
DIAGRAMY PROCENTOWE SŁUPKOWE PROSTOKĄTNE KOŁOWE. Diagramy procentowe słupkowe Diagramy te są bardzo proste do narysowania oraz do odczytu, przy założeniu,
Zapis prezentacji:

ODCZYTYWANIE DIAGRAMÓW Opracowała: Monika Grudzińska - Czerniecka

DIAGRAMY Z diagramów możemy odczytywać różne dane statystyczne omawiane już w poprzednim temacie. Wyróżniamy różne diagramy, ale najczęściej używamy diagramów: słupkowych kołowych punktowych

PRZYKŁAD 1 (DIAGRAM KOŁOWY) WIELE PYTAŃ MOŻNA ZADAĆ DO TEGO DIAGRAMU?

PRZYKŁAD 1 (DIAGRAM KOŁOWY) Ile godzin Kuba poświęca na odpoczynek w ciągu dnia? Kuba poświęca na odpoczynek 37% czasu w ciągu jednego dnia, a doba ma 24 godziny. Należy obliczyć 37% z 24 godzin. Dokładny wynik to 8h 52min 48s. Odpowiedz możemy zaokrąglić do pełnych godzin. Odp. Kuba odpoczywa około 9 godzin dziennie.

PRZYKŁAD 1 (DIAGRAM KOŁOWY) 2. Czy Kuba więcej czasu spędza w szkole i na odrabianie lekcji niż na odpoczynek? W szkole spędza 25% w ciągu dnia, a na odrabianie lekcji 13%, razem 38%. Na odpoczynek poświęca 37% czasu. Odp. Kuba więcej czasu poświęca na naukę niż na odpoczynek.

PRZYKŁAD 2 (DIAGRAM SŁUPKOWY)

PRZYKŁAD 2 (DIAGRAM SŁUPKOWY) W którym kraju używanych jest najwięcej pomp, a w którym najmniej? Odp. Najwięcej pomp używanych jest w Szwecji, a najmniej w Polsce? 2. W których państwach w 2006roku było używanych mniej niż 20 tysięcy pomp? Odp. Były to następujące kraje: Austria, Czechy, Dania, Włochy, Polska, Szwajcaria.

PRZYKŁAD 3 (DIAGRAM SŁUPKOWY) Diagram przedstawiana ankietę przeprowadzoną na temat spędzania czasu wieczorami

PRZYKŁAD 3 (DIAGRAM SŁUPKOWY) 1. Jakie czynności najczęściej są wymieniane przez mężczyzn? Odp. Mężczyźni najczęściej wymieniają: telewizję, gazety codzienne, spotkania ze znajomymi. 2. A przez kobiety? Odp. Kobiety wymieniają: telewizję, krzyżówki, czasopisma kolorowe.