Co zrobić, żeby niepełnosprawni czuli się z nami Dobrze?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
10 grudnia minęło 60 lat od uchwalenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. Dziecko to mały człowiek. Jednak nie wszyscy dorośli o tym pamiętali. W.
Advertisements

Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
Projekt edukacyjny „ŻYCIE NA MEDAL” realizowany przez klasę VI SP w ramach programu "Szkoła z klasą 2.0„
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Przygotowała Dominika Karpińska - psycholog. Nie każdy ból dorastania jest depresją, ale też nie każdy można zbyć wzruszeniem ramion i stwierdzeniem;
Łatwowierność i naiwność dzieci często może doprowadzić do nieszczęśliwych wydarzeń. Osoba obca, nawet jeżeli wygląda miło i sympatycznie może stanowić.
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
PRAWA DZIECKA. Nikt nie może mnie poniżać, Krzywdzić, bić, wyzywać. I każdego mogę zawsze Na ratunek wzywać.
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
Jak rozmawiać z nastolatkiem?. SŁUCHANIE SŁUCHANIE Cierpliwie słuchaj – nie krytykuj, nie przerywaj dziecku w trakcie, nie komentuj każdego zdania, nie.
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
WYCHOWANIE DO WARTOŚCI
Bezpieczny Internet.
Umiemy powiedzieć NIE ! Czyli wskazówki dla każdego z Was.
Narodzie pomóż przyrodzie!
Ankieta „Jestem odważny” dla uczniów klas I -III
Innowacyjne wykorzystanie mediów drukowanych.
Internet to nie tylko gry .
Komunikacja z dzieckiem
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
Internet to nie tylko gry
Spotkanie ze Słowem Mk 8, Z Ewangelii według świętego Marka:
Spotkanie ze Słowem Łk 9, Z Ewangelii według świętego Łukasza:
„NAUCZ SIĘ MÓWIĆ NIE” ASERTYWNOŚĆ.
Bezpieczny Internet 12 października 2017.
Please click through slides at your leisure
ZASADY PRAWIDŁOWEGO TWORZENIA PISM
Ogólnopolski Głos Profilaktyki czerwca 2017
      Najpierw było tak……. "Mamo, Tato - idę do przedszkola" – czyli krótko o tym, jak zmieniało się nasze.
Spotkanie ze Słowem Mt 5, Z Ewangelii według świętego Mateusza:
CYBERPRZEMOCY MÓWIMY NIE!!!
Moje szczęście.
Coś co przeszkadza? Masz jakiś problem…?
LEKCJA BEZPIECZEŃSTWA
Należymy do szkolnego radiowęzła ZSZ nr4 w Opolu od kiedy tylko przyszliśmy do tej szkoły zajmujemy się tym ponieważ nie tylko kochamy muzykę, ale także.
Jedyną niepełnosprawnością w życiu jest złe nastawienie.
Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka 20 listopada 2017
Projekt biblioteczny klasy 4A, Pod przewodnictwem Katarzyny Latarnik
Zabawa w słowa Notatki z miłe spędzonego przez grupę filozofów czasu.
ZAWODNIK, INSTRUKTOR, BIZNESMEN – JAK ODNALEŹĆ SIĘ W NARCIARSKIEJ PASJI.
Test.
Cieszę się bo dwoje zakochanych ludzi jest wspaniałym dowodem na to,  że całość może być doskonalsza, niż jej poszczególne części. Sam człowiek.
Bezpieczeństwo w sieci
Prawa Dziecka Wykonały: Sylwia Łaguniak, Lidia Kukieła, Beata Florczak.
Jeśli miałbyś umrzeć przede pierwszy...
Spotkanie ze Słowem Łk 9, Z Ewangelii według świętego Łukasza:
Powiedzmy, ze jest i wracasz do domu samochodem (oczywiście sam) po niezwykle ciężkim dniu pracy. Jesteś naprawdę zmęczony i sfrustrowany.
Szkoła Podstawowa Nr 225.
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW
Anna Dyjak 16 listopada Międzynarodowy Dzień Tolerancji
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
Jeśli miałbyś umrzeć przede pierwszy...
Słyszeć = słuchać = rozumieć = akceptować …czyli o aktywnym słuchaniu
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zaangażowanie społeczne
Jednego dnia, mały motyl zaczął wykluwać się z kokonu; mężczyzna usiadł i przyglądał się jak motyl przeciska swoje ciało przez ten malutki otwór.
Jak lider radzi sobie z krytyką?.
Zawsze słyszymy o „zasadach” ze strony kobiet
Powiedzmy, ze jest i wracasz do domu samochodem (oczywiście sam) po niezwykle ciężkim dniu pracy. Jesteś naprawdę zmęczony i sfrustrowany.
Bezpieczeństwo w szkole
BEZPIECZNY INTERNET Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.
„Jak rozmawiać z dziećmi”
pracę programu Outlook
Zapis prezentacji:

Co zrobić, żeby niepełnosprawni czuli się z nami Dobrze?

Etykieta postępowania wobec osób niepełnosprawnych: Rozmawiając z osobą niepełnosprawną na wózku inwalidzkim należy utrzymywać oczy na tej samej wysokości. Zachowuj się w sposób naturalny. Nie dotykaj psa przewodnika bez pozwolenia osoby, do której pies należy. Pomyśl zanim coś powiesz-nie wypytuj co się stało danej osobie tylko traktuj ją normalnie. Reaguj uprzejmie na prośby osób niepełnosprawnych. Zwracaj się bezpośrednio do osoby niepełnosprawnej, nie do jej przewodnika. Jeżeli osoba niewidząca wymaga prowadzenia – zaproponuj jej swoje ramie. Kiedy rozmawiasz z osobą mającą problemy ze słuchem nie zasłaniaj twarzy. Jeżeli ktoś dostaje ataku padaczki, upewnij się, że głowa tej osoby jest bezpiecznie ułożona i czekaj aż atak minie. Nie decyduj za osoby niepełnosprawne, co mogą a czego nie mogą robić.

Akcja tolerancja

Warto przypomnieć: Niepełnosprawni są wśród nas – czy tego chcemy, czy nie. Niepełnosprawni mają takie same prawa i obowiązki jak osoby pełnosprawne, czasami tylko potrzebują więcej pomocy i zro-zumienia niż inni. Każdy z nas w dowolnym momencie swojego życia może stać się osobą niepełnosprawną.

czuli się dobrze w towarzystwie Co zrobić, żeby niepełnosprawni czuli się dobrze w towarzystwie osób pełnosprawnych? Bardzo często intuicyjnie potrafimy bezbłędnie odpowiedzieć na to pytanie, niestety niektórym trzeba ciągle jeszcze przypominać, jaka jest odpowiedź...

jakby byli niewidzialni! Nie traktuj niepełnosprawnych, jakby byli niewidzialni!

Traktuj osoby niepełnosprawne, jak normalnych ludzi

niepełnosprawnym litości! Nie okazuj niepełnosprawnym litości! Nikt jej nie lubi.

Reaguj na prośby osób niepełnosprawnych

Naucz się rozmawiać z osobą niepełnosprawną

Pomagaj osobom niewidomym

Zapytaj czy możesz pogłaskać psa przewodnika

Co konkretnie możemy jeszcze robić, a czego nie robić, by nasi niepełnosprawni koledzy i koleżanki czuli się z nami dobrze?

Zaproponuj poniesienie plecaka lub chociaż spakowanie go. Stań w obronie wyśmiewanego niepełnosprawnego kolegi lub obrażanej niepełnosprawnej koleżanki! Daj im poczuć, że nie są sami. Zaproponuj pomoc w zejściu po schodach, gdy widzisz, że osoba niepełnosprawna się boi. Zaproponuj poniesienie plecaka lub chociaż spakowanie go. Spytaj czasem po lekcji, czy kolega lub koleżanka nie potrzebuje wyjaśnienia czegoś lub pomocy w odrobieniu lekcji. Staraj się poznać kolegów i koleżanki niepełnosprawne wokół Ciebie – dowiedz się, co lubią, a czego nie i spędź z nimi trochę czasu. Zobaczysz, że mogą Cię zaskoczyć.

Gdy widzisz osobę niepełnosprawną stojącą z boku ze smutną miną – podejdź, porozmawiaj, uśmiechnij się. Zaoferuj osobie niepełnosprawnej swoją przyjaźń. Zapraszaj do inicjowanych przez siebie zabaw, gier czy projektów. Wyjaśnij – nawet po raz 23 – zasady gry lub zabawy! Zbieraj plastikowe nakrętki, dzięki którym możliwy jest zakup sprzętu rehabilitacyjnego. Zauważaj sukcesy osoby niepełnosprawnej i ciesz się razem z nią.

Nie blokuj windy, nie jeździj nią dla zabawy – ktoś może jej naprawdę potrzebować! Nie wytykaj palcami osoby niepełnosprawnej, nie śmiej się z tego, że czasami jest nieporadna! Nie bój się inności osób niepełnosprawnych – to nie jest zaraźliwe! Nie krzywdź świadomie osoby niepełnosprawnej! Ma mniej możliwości, by się bronić niż osoba pełnosprawna. Jeśli na co dzień wyśmiewasz się z wszystkich, wyzywasz i krytykujesz wszystko wokoło – powstrzymaj się przed robieniem tego osobie niepełnosprawnej! Jest ona często bardziej wrażliwa niż inni i możesz ją skrzywdzić dwa razy bardziej niż innych. Nie przypominaj osobie niepełnosprawnej o jej niepełnosprawności! Uwierz – ona o niej nigdy nie zapomina.

Dziękuję za uwagę.