Akademia C# - Lab2 Zmienne, instrukcje warunkowe, pętle, debugger,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Programowanie w Java.
Advertisements

Jarosław Kuchta Monitory.
Mgr inż.Marcin Borkowski Podstawy Java Krótkie wprowadzenie dla studentów Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania
Algorytmy – zapis struktur programowania
Programowanie w środowisku sieciowym
Języki programowania C++
Tworzenie i obsługa programów – przykład 3 uwagi cd. Wykorzystując różne klasy biblioteki języka Java należy pamiętać w jakim pakiecie się znajdują. Wszystkie.
Podstawy języka Java Nguyen Hung Son Uniwersytet Warszawski.
Nowa wersja C# Autor: Piotr Sobczak
Instrukcje warunkowe Zajęcia 5.
Instrukcje Instrukcja : definicja obliczenia i określenie sposobu wykonania tego obliczenia. Program : ciąg instrukcji wykonywanych kolejno od pierwszej.
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Wykład 2 struktura programu elementy języka typy zmienne
Czytanie, pisanie i rysowanie – cd.. Jeszcze jeden strumyk PrintStream działa jak PrintWriter, ale: Używa domyślnego (systemowego) kodowania Nie wyrzuca.
dr Anna Kwiatkowska Instytut Informatyki
Podstawy C# Grupa .NET PO.
Informatyka I Wykład 10 WSKAŹNIKI I ADRESY Jerzy F. Kotowski.
Pierwsze programy.
PHP: warunki, pętle, switch, break, continue
Programowanie Windows na przykładzie C# część 1
Programowanie strukturalne i obiektowe
JAVA c.d.. Instrukcji wyboru SWITCH używamy, jeśli chcemy w zależności od wartości pewnego wyrażenia wykonać jeden z kilku fragmentów kodu. Jest to w.
STEROWANIE Ale nie tylko
Andrzej Repak Nr albumu
Java – coś na temat Klas Piotr Rosik
Seminarium problemowe
Jerzy Kotowski Politechnika Wrocławska
Programowanie strukturalne i obiektowe
C# Platforma .NET CZ.3 Kuba Ostrowski.
Podstawy informatyki 2013/2014
PWSZ Gniezno // codefly 2009 Łukasz Tomczak
  ELEMENTY JĘZYKA JAVA komentarze w Javie, słowa kluczowe i operatory, proste typy danych, tablice, podstawowy zestaw instrukcji.
Podstawy języka Instrukcje - wprowadzenie
Zmienne i typy danych w C#
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 1 ( ) Łagodne wprowadzenie do języka C++
Technologie internetowe Wykład 5 Wprowadzenie do skrytpów serwerowych.
1 Zagadnienia na egzamin. 2 Język C podsumowanie Struktura programu w języku C Zmienne, Stałe Operacje arytmetyczne Operatory logiczne Priorytety operatorów.
Wstęp do programowania Wykład 2 Dane, instrukcje, program.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
ELEMENTY ZESTAWU KOMPUTEROWEGO
Podstawowe konstrukcje języka Java Bartosz Walter InMoST Wielkopolska sieć współpracy w zakresie innowacyjnych metod wytwarzania oprogramowania Termin.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Menu Jednomiany Wyrażenia algebraiczne -definicja Mnożenie i dzielenie sum algebraicznych przez jednomian Mnożenie sum algebraicznych Wzory skróconego.
Python. Języki Programistyczne Microcode Machine code Assembly Language (symboliczna reprezentacja machine code) Low-level Programming Language (FORTRAN,
Język Java Paweł Rajba
Dziedziczenie, polimorfizm, Interfejsy
PHP (wstęp) Personal Home Page Tools (PHP Tools)
Programowanie Obiektowe – Wykład 1
Schematy blokowe.
Typy i typy klas.
Delegaty Delegat to obiekt „wiedzący”, jak wywołać metodę.
Akademia C# lab. 9 Zdarzenia i delegaty.
Programowanie obiektowe Wykład 10
Programowanie Obiektowe – Wykład 2
Programowanie obiektowe
Lekcja 1 – Hello World! Visual Studio, coś łatwego na początek 
Programowanie obiektowe
Kurs języka C++ – wykład 13 ( )
Obliczenia w Matlabie Operatory, instrukcje sterujące, operacje bitowe
Instrukcje wyboru.
Dane, zmienne, instrukcje
Podstawy informatyki Zygfryd Głowacz.
Programowanie obiektowe Wykład 11
Zmienne i typy danych w C#
Zdarzenia (eventy) Zdarzenia służą do powiadomienia użytkownika, gdy w używanej klasie dojdzie do pewnych wydarzeń zdefiniowanych przez twórcę klasy.
Implementacja rekurencji w języku Haskell
Język C++ Typy Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego.
Język C++ Operatory Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła.
Asynchroniczne operacje I/O za pomocą IOCP
Python 3 Wprowadzenie.
Zapis prezentacji:

Akademia C# - Lab2 Zmienne, instrukcje warunkowe, pętle, debugger, Typy i referencje, rzutowanie, tablice

Co to jest zmienna i jakie są rodzaje? Zmienne rezerwują dla nas wystarczającą ilość pamięci do przechowywania danych np. int to 32 bity w pamięci Nazwa musi zaczynać się od litery bądź podkreślenia Nazwa może składać się tylko z litery, cyfry i znaku podkreślenia. Nazwa nie może być taka sama jak nazwy kluczowych elementów w języku C#

Typy danych C# udostępnia kilkanaście wbudowanych typów danych Najczęściej będziemy używać: - int – liczba całkowita np. 0 , 1 , 10000, -145353 , Zakres od -2 147 483 648 do 2 147 483 647 string – łańcuch znakowy np. string napis= „czesc”; a także łańcuch pusty: string pusty= „”; bool – wartość logiczna true lub false double – liczby rzeczywiste np. 1.5 , 0.001, -4.345

Pozostałe typy danych byte – liczba całkowita, zakres 0 d0 255 sbyte – liczba calkowita, zakres -127 d0 128 short – liczba calkowita, zakres -32768 do 32767 long- liczba całkowita, zakres -9 mld do 9 mld float – zmiennoprzecinkowe, mniejsze niż double decimal – zmiennoprzecinkowe -char – pojedynczy znak, char znak=’a’;

Typ object

Instrukcje warunkowe czyli if, if else, switch

Tak ogólnie Warunek jest prawdziwy gdy wartość wyrażenie przyjmie „true” Możemy prównywać wartości tylko tych samych typów, np. int if(x==2) { // instrukcje; } if(x!=0) //instrukcje;

if(){} else{} if(warunek){ //warunek if(warunek) } { else if(warunek){ //instrukcje else if(warunek) { instrukcje …. else{ if(warunek) { //instrukcje } else { instrukcje

switch switch(wartość){ case x: // instrukcje; break; case y: case z: default: }

Zasady zastosowania switch są następujące: Możesz przełączać się tylko pomiędzy typami jak int i string. Typy takie jak double i float nie są akceptowane. Nie mogą występować dwa takie same przypadki “case” z tą samą wartością Wartość zadeklarowana w case muszą być stała. Nie można w case wykonywać operacji arytmetycznych

Pętle for, while , do while, foreach

for class ForLoopTest { static void Main() for (int i = 1; i <= 5; i++) Console.WriteLine(i); } /* Output: 1 2 3 4 5 */

while class WhileTest { static void Main() int n = 1; while (n < 6) Console.WriteLine("Current value of n is {0}", n); n++; } /* Output: Current value of n is 1 Current value of n is 2 Current value of n is 3 Current value of n is 4 Current value of n is 5 */

do while public class TestDoWhile { public static void Main () int x = 0; do { Console.WriteLine(x); x++; } while (x < 5); } /* Output: 0 1 2 3 4 */

foreach class ForEachTest { static void Main(string[] args) int[] fibarray = new int[] { 0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13 }; foreach (int element in fibarray) System.Console.WriteLine(element); } } } // Output: 0 1 1 2 3 5 8 13

Debugger

My code doesn’t work.  Help me, Visual Studio 2015! Getting Started with Debugging in Visual Studio 2015 https://msdn.microsoft.com/en-us/library/dn986851.aspx

Referencja do obiektu – parametr ref Argument, który jest przekazywany do ref parametru musi zostać zainicjowany przed jego przekazaniem. Tym różni się od parametrów out, których argumenty nie muszą być jawnie zainicjowane, zanim zostaną one przekazane.

Referencja do obiektu – parametr out Chociaż zmienne przekazywane jako argumenty out nie muszą być zainicjowane przed przesłaniem, wymagane jest przypisanie wartości, zanim metoda zakończy działanie i zwróci wartość.

Tablice [] SomeType[] array4 = new SomeType[10];

Rzutowanie