Trudny czy łatwy labirynt?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Advertisements

Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Szczególna teoria względności
Logiki (nie)klasyczne
ZŁOŻONOŚĆ OBLICZENIOWA
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego LOGISTICS PACKAGING Imię i nazwisko: Alicja Małek Grupa.
Szczególna teoria względności Co jest a co nie jest względne?
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
Przykład włamania do aplikacji internetowej poprzez modyfikację zapytań SQL Skrypty ASP Serwer bazy danych MS SQL Server Piotr Kuźniacki BDi.
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
Licencjonowanie wirtualizacji
Records Management with SharePoint 2010
John LENNON IMAGINE (Jeśli chcesz, by tekst odpowiadał piosence pozwól, aby prezentacja przebiegała automatycznie)
European teens speak through the art. Europejscy nastolatkowie wypowiadają się poprzez sztukę.
Świetlica pełna legend- The school day room full of legends
wykresy, formatowanie warunkowe, analiza danych, Solver, komentarze
Music: Nightengale Serenade
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 English SOS.

How to make an application on Step by Step Instructions
Windows 8.1 dostarcza spójną platformę do tworzenia aplikacji, które potrafią dostosować się do wielu urządzeń Zaprojektowane raz, działają.
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Zagadnienia AI wykład 6.
HAIRDRESSING.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
Zagadnienia AI wykład 5.
ŚWIATOWY DZIEŃ BEZ PAPIEROSA
Much, many, a lot of, some,any
Polish language course – lesson 3 SERVICES 1. 1 jeden 2 dwa 3 trzy 4 cztery 5 pięć6 sześć 7 siedem 8 osiem 9 dziewięć 10 dziesieć 2.
Wstęp do Fizyki Środowiska - Podstawy mechaniki płynów Problems 1 Lecture 1 1)In a vertical capillary filled with water air bubbles are rising Sketch the.
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
Peace Day Slogans Poland. I, you… the first step to peace. Ja, ty… pierwszy krok do pokoju.
DEMO Jak założyć konto na Microsoft Virtual Academy?
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Did you know?. 1 in 8 people living in Britain live in London, 12 million people live in London - this is a major European city London is the world largest.
Assessment of the impact of regular pilates exercises on static balance in healthy adult women. Preliminary report. 1 Rehabilitation Department, Division.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
Which of the following two restaurants do you prefer? Któr ą z tych dwóch restauracji ty by ś wybrał ?
Dofinansowano ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz budżetu państwa w ramach Programu PL13 Ograniczanie społecznych nierówności.
Od Feynmana do Google’a Rafał Demkowicz-Dobrzański,, Wydział Fizyki UW.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Gini index measures the extent to which the distribution of income (or, in some cases, consumption expenditure) among individuals or.
It’s Christmas time!. Konkurs polega na wybraniu poprawnej odpowiedzi. Data zakończenia konkursu: 30 stycznia 2016 Odpowiedzi prosimy przesyłać na adres:
Ta prezentacja pomoże This presentation will wam w szukaniu: help tou in finding: Taniego i komfortowego hostelu w centrum miasta Poznania. Miejsca gdzie.
Marcin Gliński Instytut Języków Romańskich i Translatoryki UŚ Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach NOCNE POWTÓRKI MATURALNE 2016.
Etapy procesu sterowania rozmytego
Polish is a Slavic language spoken primarily in Poland, being the mother tongue of Poles. It belongs to the West Slavic languages. Polish is the official.
Co robisz jutro rano? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
C PRZEWODNIK PO NAJCIEKAWSZYCH MIEJSCACH WROCŁAWIA - GUIDE TO THE MOST INTERESTING PLACES OF WROCLAW Cześć jestem Krzysztof. Dziś będę pokazywał Ci Najciekawsze.
Co Pan robi? Kim Pani jest? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors,
Dzień dobry! Cześć! This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
Www,mojesilnedrzewo.pl. W dniach 15 marca – 30 kwietnia 2010.r.wytwórnia wody mineralnej Żywiec Zdrój SA wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia i Regionalną.
Opracowanie: Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
Najlepszy czas na działanie jest TERAZ!
Tworzenie własnego tekstu: zaproszenie
Przetestuj Usability Mateusz Kaczmarek
EXPRESSING FUTURE (Wyrażanie przyszłości)
A prototype of distributed modelling environment
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
Lesson 11 – Problem Solving & Applications of Functions
System rzymski Roman system
Układ Tytuł Podtytuł.
zl
1) What is Linux 2) Founder and mascot of linux 3) Why Torvalds created linux ? 4) System advantages and disadvantages 5) Linux distributions 6) Basic.
SatMapping Your map from space Cover page
Zapis prezentacji:

Trudny czy łatwy labirynt? Zdefiniujmy labirynt jako złożony system rozgałęzionych dróg, w którym rozwiązujący ma odnaleźć właściwą przejście wiodące od punktu początkowego do celu. Celem może być konkretny punkt wewnątrz labiryntu, może też być nim po prostu wyjście. Typowe zadania w labiryncie: przejdź przez labirynt, znajdź drogę wyjścia, dojdź do środka, pozbieraj wszystkie skarby, - znajdź najkrótszą drogę. During this studio, maze is defined as “a tour puzzle in the form of a complex branching passage through which the solver must find a route.” It means the design of maze should consider the actual movement of people within the maze. The “solution” of maze puzzle means the discovery of a passage to their “goal” or “center.” Here the center does not refer the geometrical center of the maze. It rather refers to the climax of the maze.

Po co określać stopień trudności labiryntu? Jeśli labirynt będzie zbyt łatwy , zwiedzający szybko się znudzą. Jeśli będzie zbyt trudny, mogą wpaść w nim w panikę. Jak określić stopień trudności labiryntu? Defining Problems: If maze is too easy, then a visitor will get bored. If it is too complex, then the visitor will panic How do I know if my maze is easy or difficult?

Od czego zależy trudność labiryntu? Na stopień trudności projektowanego labiryntu mają wpływ m.in.: czynniki strukturalne - długość drogi do celu, - liczba decyzji, które trafnie trzeba podjąć, aby dość do celu, liczba wejść do labiryntu, parametry fizyczne szerokość ścieżki i wysokość ścian, charakter ścian (murowane, roślinne, lustrzane itp.), liczba i wielkość wejść do labiryntu, wyposażenie/czynniki dodatkowe – ławeczki, mostki. Jeśli będziemy świadomie kontrolować te czynniki, to powinniśmy zbudować tak trudny lub łatwy labirynt, jak chcemy mieć. Constructing Hypothesis: Design factor(s) - The length of passage consumed for finding a maze solution - Supplementary items: roof, chair, and bench - The number of decisions made for the solution - The width of the passage and the height of the wall - The number & size of openings on the wall Controlling the factors, we will have the best maze design under a given situation.

Prosty sposób określania trudności labiryntu Wejście Rozgałęzienie (współczynnik trudności = 10) Zakręt ( współczynnik trudności = 2) Ścieżka ( współczynnik trudności = 1) Ślepy koniec Cel – może to być jakieś miejsce wewnątrz labiryntu, może to być wyjście

Prosty sposób określania trudności labiryntu Te trzy elementy sprowadzamy do jednej miary, przeliczając je na umowne sekundy potrzebne do osiągnięcia celu. 1) Liczba zakrętów x 2 2) Liczba rozgałęzień x 10 3) Całkowita długość drogi do celu x 1. Potem dodajemy wszystko i to jest stopień trudności labiryntu. Warto rozważyć najkrótszą i najdłuższą z możliwych dróg (w prezentacji dla jasności przekazu rozpatrujemy tylko najkrótszą z dróg). Bok kratki to 1 metr. Przeciętna prędkość spaceru w labiryncie to: 1 metr na sekundę, 60 metrów na minutę, 3,6 kilometra na godzinę.

Prosty sposób określania trudności labiryntu Wejście 2 Wejście 1 Wejście 2 Wejście 1 0 (współczynnik trudności =10) 1 (współczynnik trudności =10) 2 (współczynnik trudności = 2) 0 (współczynnik trudności = 2) 9 (współczynnik trudności = 1) 3 (współczynnik trudności =1) 1x 10 + 0 x 2 + 3x1 = 13 sekund 0x 10 + 2 x 2 + 9x1 = 13 sekund

Prosty sposób określania trudności labiryntu Wejście 1 Wejście 2 Wejście 2 Wejście 1 współczynnik trudności = 13 współczynnik trudności = 13 W ten sposób możemy określać stopień trudności zarówno dla każdego z wejść do labiryntu jak i dla całego labiryntu, obliczając średnią arytmetyczną z wszystkich wejść. A czy ten sposób szacowania trudności labiryntu ma wady?

Prosty sposób określania trudności labiryntu Wejście 1 Wejście 2 Wada tego modelu – słabo uwzględnia błąkanie się po ślepych odnogach. Nie uwzględnia pętli wewnątrz labiryntu, czyli takich miejsc, gdzie można chodzić w kółko. Dobre modele ewaluacji stopnia trudności labiryntów na pewno mają firmy projektujące labirynty (i te prawdziwe, i te dla czasopism), ale niechętnie się nimi dzielą.

Jeśli już zaprojektowaliśmy labirynt, to warto wykonać jego model z kartonu, próbując go modyfikować After you select your two-dimensional design solution, generate its geometric variations with changing parametric values of the design. The parametric values include the angle of the corners, the width of the passage, the length of the wall, the height of the wall and the distance between the grids. In addition, you may change the shape of the wall & the template, and delete/add a component from/to your maze design. Through your design trials and errors, you will make the physical models of three variations of the selected maze. Mamy zaprojektowany labirynt o określone skali trudności i teraz musimy nadać mu fizyczną postać.

liczb pierwszych. Możesz zacząć i skończyć w dowolnym miejscu. Znajdź drogę przez labirynt, tak żeby przejść kolejno przez 8 dwucyfrowych liczb pierwszych. Możesz zacząć i skończyć w dowolnym miejscu. Przez każdą z cyfr musisz przejść dokładnie raz, a droga przejścia nie może się ze sobą ani stykać, ani krzyżować After you select your two-dimensional design solution, generate its geometric variations with changing parametric values of the design. The parametric values include the angle of the corners, the width of the passage, the length of the wall, the height of the wall and the distance between the grids. In addition, you may change the shape of the wall & the template, and delete/add a component from/to your maze design. Through your design trials and errors, you will make the physical models of three variations of the selected maze.

After you select your two-dimensional design solution, generate its geometric variations with changing parametric values of the design. The parametric values include the angle of the corners, the width of the passage, the length of the wall, the height of the wall and the distance between the grids. In addition, you may change the shape of the wall & the template, and delete/add a component from/to your maze design. Through your design trials and errors, you will make the physical models of three variations of the selected maze.