Haft matematyczny – praca długoterminowa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WIELOKĄTY, KOŁA I OKRĘGI
Advertisements

Własnośći symetrii osiowej i przesunięcia.
W i e l o K ą t Y OPRACOWAŁA: Elżbieta Jasiak.
Alicja Prus Szkoła Podstawowa nr 5 W Nowym Dworze Mazowieckim
Temat: WIELOŚCIANY KLASA III P r.
Pola figur płaskich Autorka: Aleksandra Lisiecka.
Maria Pera Bożena Hołownia Agnieszka Skibińska
Geometria.
TRÓJKĄT RÓWNOBOCZNY, AS WŚRÓD TRÓJKĄTÓW
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
FIGURY GEOMETRYCZNE I ZASTOSOWANIE ICH W ARCHITEKTURZE
Opracował: Jakub K. kl. 4 b Czworokąty.
Czworokąty Wykonał: Tomek J. kl. 6a.
Karolinka Pachucy kl.6d.
Matematyka Wykonała Ewelina Kaszyńska.
Pola Figur Płaskich.
Przykłady Zastosowania Średnich W Geometrii
prowadząca Justyna Wolska
KSIĘGA SUKCESÓW UCZNIÓW KLAS I – III Prowadzący: mgr Teresa Moś.
Graniastosłupy i Ostrosłupy
Uczniowie Szkoły Podstawowej w Łopienniku Dolnym, którzy osiągnęli najlepsze wyniki w nauce I semestr rok szkolny 2011/2012.
GEOMETRIA PROJEKT WYKONALI: Wojciech Szmyd Tomasz Mucha.
Najważniejsze twierdzenia i zastosowania w geometrii
Uczniowie klas I oraz II którzy uczestniczą w zajęciach w ramach projektu,,Aktywny w szkole, aktywny w życiu. Jak widać projekt cieszy się ogromnym zainteresowaniem.
FIGURY GEOMETRYCZNE Materiały do nauki.
Prezentacja Matematyka – wzory na pola figur płaskich, pola powierzchni i objętości brył, twierdzenia.
Symetrie.
Jak zrobić ażurową gwiazdę z papieru?
Jaki kąt nazywamy kątem ostrym ?
Cele projektu: uświadomienie roli odkrycia liczby π w rozwoju cywilizacji i pokazanie jego wpływu na różne aspekty naszego życia; poszerzenie wiadomości.
Opracowała Joanna Hajor- Klimek
Absolwenci Publicznego Gimnazjum im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego
Pola figur płaskich Stanisława Kalita.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur. Temat: Pole trójkąta.
Przygotowała Patrycja Strzałka.
Temat: Równoległoboki i romby oraz ich własności.
KLASYFIKACJA TRÓJKĄTÓW
Przygotował Maciej Wiedeński Zapraszam!!!
Konstrukcje geometryczne
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Własności i klasyfikacja trójkątów
Trójkąty Co to jest? Jakie ma własności i wzory?
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Metody przygotowujące do nauki matematyki
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
FIGURY PŁASKIE Autorzy: Agata Kwiatkowska Olga Siewiorek kl. I a Gimnazjum Nr 2 w Trzebini.
SYMETRIE osiowa środkowa oś symetrii figury.
Konstrukcje z wykorzystaniem Twierdzenia Talesa
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole trapezu.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentację wykonał Daniel Klimczak kl V b
V Przegląd Talentów 12 października odbył się w naszej szkole V przegląd talentów, którego hasłem przewodnim był cytat Wyspiańskiego „Co się w duszy komu.
Konkurs pt. ”Matematyka wokół nas”. Własności figur płaskich- trójkąty
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy III gimnazjum
WIELOKĄTY Karolina Zielińska kl.v Aleksandra Michałek kl v
POLA FIGUR I RESZTA.
Zadanie z egzaminu gimnazjalnego 2015
Opiekunowie: Małgorzata Ceglarz-Chołody Leszek Iwaniak Uczniowie: Żaneta Wiśniewska IIb Karolina Juszczak IIb Brajan Bednarczyk IIb Magdalena Depta IIb.
Prezentacja multimedialna dla młodszych dzieci
FIGURY GEOMETRYCZNE Pracę wykonali : Adam Nikodem Maksym Wróbel Bartłomiej Kaleta Szata graficzna i efekty: Adam Nikodem Materiały: Maksym Wróbel Bartłomiej.
Figury płaskie.
Dziecko w świecie matematyki
Figury geometryczne.
Figury geometryczne płaskie
Oddział Przedszkolny Szkoła Podstawowa nr 221 im
Opracowała : Ewa Chachuła
„Milcz, albo powiedz coś takiego, co jest lepszym od milczenia.”
Szkoła Podstawowa w Krzynowłodze Małej rok szkolny 2017/2018
Zapis prezentacji:

Haft matematyczny – praca długoterminowa Katarzyna Sikora Doradca metodyczny matematyki ZSO-1 Chorzów

Wykonanie pracy – haftu matematycznego. Cele Wykonanie pracy – haftu matematycznego. Wdrażanie do wychwytywania prawidłowości (rytmy) w celu wykorzystania ich w nabywaniu umiejętności matematycznych. Wspomaganie uczniów w rozwijaniu intuicji geometrycznych: figury geometryczne i rytmiczne organizowanie przestrzeni płaskiej. Wdrażanie uczniów do dostrzegania regularności w otoczeniu i w swoim działaniu, kontynuowanie ich, a potem przekładanie z jednej reprezentacji na inną. Profesor Edyta Gruszczyk-Kolczyńska: „Program rozwijania uzdolnień matematycznych dzieci”.

Plan pracy Przedstawienie zadania. Nauka zasad haftu matematycznego. Samodzielne wykonanie własnej kompozycji – praca domowa (2 tygodnie). Ocena prac uczniów. Wykonanie wystawy prac uczniów na korytarzu szkolnym, w postaci fotoramy.

Zasady haftowania Podziel boki trójkąta na małe odcinki jednakowej długości: Jeden kąt został pokryty haftem. Możesz podobnie postąpić z drugim i trzecim kątem. Haftując kąty możesz stworzyć własną kompozycję. Narysuj dowolny trójkąt: Połącz nitką (odcinkiem) pierwszy dolny punkt na lewym ramieniu trójkąta z pierwszym górnym punktem na prawym ramieniu, potem drugi punkt z drugim, trzeci z trzecim itd.

Prace uczniów: Klaudia Brol, kl. IIA LO:

Prace uczniów: Karolina Sikora, kl. IIA LO: Marcin Serebrowski, kl. 2c G-3: Dawid Dzimiński, kl. IIA LO: Dorota Serebrowska, kl. 2c G-3:

Prace uczniów: Adam Slotosz, kl. IIA LO: Miriam Patyk, kl. IIA LO: Daniel Paluch, kl. IIA LO: Magdalena Szadura, kl. IIA LO:

Prace uczniów: Natalia Senkowska, kl. 2c G-3: Agnieszka Sierotnik, kl. IIA LO: Patryk Kozak, kl. IIA LO: Magdalena Witkowska, kl. IIA LO: