Haft matematyczny – praca długoterminowa Katarzyna Sikora Doradca metodyczny matematyki ZSO-1 Chorzów
Wykonanie pracy – haftu matematycznego. Cele Wykonanie pracy – haftu matematycznego. Wdrażanie do wychwytywania prawidłowości (rytmy) w celu wykorzystania ich w nabywaniu umiejętności matematycznych. Wspomaganie uczniów w rozwijaniu intuicji geometrycznych: figury geometryczne i rytmiczne organizowanie przestrzeni płaskiej. Wdrażanie uczniów do dostrzegania regularności w otoczeniu i w swoim działaniu, kontynuowanie ich, a potem przekładanie z jednej reprezentacji na inną. Profesor Edyta Gruszczyk-Kolczyńska: „Program rozwijania uzdolnień matematycznych dzieci”.
Plan pracy Przedstawienie zadania. Nauka zasad haftu matematycznego. Samodzielne wykonanie własnej kompozycji – praca domowa (2 tygodnie). Ocena prac uczniów. Wykonanie wystawy prac uczniów na korytarzu szkolnym, w postaci fotoramy.
Zasady haftowania Podziel boki trójkąta na małe odcinki jednakowej długości: Jeden kąt został pokryty haftem. Możesz podobnie postąpić z drugim i trzecim kątem. Haftując kąty możesz stworzyć własną kompozycję. Narysuj dowolny trójkąt: Połącz nitką (odcinkiem) pierwszy dolny punkt na lewym ramieniu trójkąta z pierwszym górnym punktem na prawym ramieniu, potem drugi punkt z drugim, trzeci z trzecim itd.
Prace uczniów: Klaudia Brol, kl. IIA LO:
Prace uczniów: Karolina Sikora, kl. IIA LO: Marcin Serebrowski, kl. 2c G-3: Dawid Dzimiński, kl. IIA LO: Dorota Serebrowska, kl. 2c G-3:
Prace uczniów: Adam Slotosz, kl. IIA LO: Miriam Patyk, kl. IIA LO: Daniel Paluch, kl. IIA LO: Magdalena Szadura, kl. IIA LO:
Prace uczniów: Natalia Senkowska, kl. 2c G-3: Agnieszka Sierotnik, kl. IIA LO: Patryk Kozak, kl. IIA LO: Magdalena Witkowska, kl. IIA LO: