Prof. nadzw. dr Edward Wiktor Radecki Zakład Problemów Społecznych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Znaki informacyjne.
Wzór w notacji nawiasowej: a*(d*i*(k*o-l*n)-e*h*(k*o-l*n))+f*i*j*n
Joanna Sawicka Wydział Nauk Ekonomicznych, Uniwersytet Warszawski
Project management w procesie budowy grona
Filtracja obrazów cd. Filtracja obrazów w dziedzinie częstotliwości
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
TEORIA REDUKOWANIA NIEPEWNOŚCI Charlesa Bergera
Wstęp do geofizycznej dynamiki płynów. Semestr VI. Wykład
Wstęp do geofizycznej dynamiki płynów. Semestr VI. Wykład
UKŁADY SZEREGOWO-RÓWNOLEGŁE
Jaki jest następny wyraz ciągu: 1, 2, 4, 8, 16, …?
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Klasyfikacja systemów
Dyskretny szereg Fouriera
Transformacja Z (13.6).
PLAN EWAKUACJI II piętro lewe skrzydło
Jak wypadliśmy na maturze z matematyki w 2010 roku?
Tytuł prezentacji Warszawa, r..
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
PŁEĆ MÓZGU W SPRZEDAŻY I ZARZĄDZANIU CZYLI ORGAZM W BIZNESIE
o granicy funkcji przy obliczaniu granic Twierdzenia
Doświadczenia eksploatacyjne z pomiarów obciążeń lin nośnych górniczych wyciągów szybowych oraz stosowania praktycznej metody ich wyrównywania. Tadeusz.
Wyrażenia algebraiczne
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
PŁEĆ MÓZGU W SPRZEDAŻY I ZARZĄDZANIU CZYLI ORGAZM W BIZNESIE
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Rozwój mieszkańców województwa opolskiego poprzez wsparcie z Europejskiego Funduszu Społecznego Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu r.
Kalendarz 2011 Real Madryt Autor: Bartosz Trzciński.
Kalendarz 2011 Oto ciekawy kalendarz, który zaprojektował
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
Anna Nowak Przedszkole publiczne im. Kubusia puchatka w zabełkowie
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Plan prezentacji Zarys projektu Geneza tematu
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
Adriana Otawa Przedszkole Bieńkowice
Analiza wpływu regulatora na jakość regulacji (1)
Analiza wpływu regulatora na jakość regulacji
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
Tanzania: między tradycją a nowoczesnością
Wykład 22 Modele dyskretne obiektów.
Lekcja 13 Strona 15. Lekcja 13 Strona 16 Lekcja 13 Strona 17 Vertical primary and secondary Tesla coil Jacobs ladder.
Koło emocji wg Plutchika (1980)
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
1.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Kierownik Zakładu Problemów Społecznych WSIE
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Gimnazjum Nr 1 w Konstantynowie.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
(C) Jarosław Jabłonka, ATH, 5 kwietnia kwietnia 2017
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
6 CZERWIEC 2014 r PIECZĘĆ z 1236 r. 10.
W2 Modelowanie fenomenologiczne I
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Kalendarz 2020.
Elementy geometryczne i relacje
Dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW 1. 2 Koszty produkcji.
Kompetencje kluczowe?! Czym jest kompetencja i dlaczego kluczowa?
Kompetencje kluczowe?! Czym jest kompetencja i dlaczego kluczowa?
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Zapis prezentacji:

Prof. nadzw. dr Edward Wiktor Radecki Zakład Problemów Społecznych

Komunikacja międzykulturowa NIEPOKÓJ I NIEPEWNOŚĆ SKUTKIEM ZRÓŻNICOWANIA KULTUROWEGO

Obcy- to kategoria inności, pozwalająca nam wytłumaczyć trudności w: akceptacji, zrozumieniu, zbliżeniu.

Komunikacja międzykulturowa jest utrudniona przez nieprzewidywalność reakcji „innego”

Kontakt z „obcymi” wywołuje dwa rodzaje niepewności: - niepewność postaw, uczuć, poglądów, wartości i zachowań; - niepewność i możliwość niewłaściwej interpretacji i oceny reakcji (naszej i obcego).

Kontakt z obcym.

Obcy doświadczają niepokoju, niepewności, nie wiedzą, nie są pewni jak się zachować – vide Guliwer w krainie liliputów czy olbrzymów.

Swoi nie rozumieją obcego, wymagają od niego stosowania podobnych „skryptów”, schematów zachowań i reakcji, bacznie go obserwują i krytycznie oceniają pod kątem własnych kryteriów.

Obie strony stosują uwarunkowane własnym doświadczeniem kulturowym stereotypy postrzegania „innych”.

Poziomy kompetencji komunikacyjnej z „innymi” (wg Williama Howella z Minnesoty)

Nieświadoma niekompetencja (błędnie interpretujemy zachowanie innych, niewłaściwie rozumiemy wysyłane przez nich komunikaty, ale nie jesteśmy tego w ogóle świadomi. Stan błogosławionej ignorancji!! Jego rezultaty? Uciśniona i zaskoczona nieuchronnym konfliktem niewinność!

Świadoma niekompetencja (wiemy wprawdzie o własnych błędach i ich skali, ale się nimi nie przejmujemy. W końcu to my z definicji zawsze mamy rację!) Rezultaty? Świadome pakowanie się w nieuchronne kłopoty!

Świadoma kompetencja (doskonalimy naszą kompetencję komunikacyjną systematycznie i konsekwentnie, uwzględniając pojawiające się nowe potrzeby kolejnych „innych”) Rezultaty? Coraz doskonalsza komunikacja!

Nieświadoma kompetencja (posiadamy wrodzoną inteligencją interpersonalną albo osiągnęliśmy mistrzostwo komunikacyjną w wyniku wieloletniej pracy zawodowej, doświadczeń międzykulturowych czyli uczenia się praktycznego, choć nie zdajemy sobie do końca sprawy z własnych możliwości komunikacyjnych) Rezultaty? Doskonałe porozumiewanie się komunikacyjne!  

Wybrane aksjomaty (pewniki, oczywistości) komunikacyjne w relacjach z „obcymi”:

Wzrost potrzeby przynależności: - potęguje lęki i niepokoje.

Im większa atrakcyjność obcych, tym większa ich akceptacja i wzrost poczucia pewności, że możemy przewidywać ich zachowanie.

Im większa nasza wiedza o obcych, tym trafniej przewidujemy ich reakcje i zachowania.

Świadomość przewagi „innych” wywołuje większy niepokój i obniża zdolność prawidłowej oceny.

Znajomości języka, dialektu czy żargonu zmniejsza niepokój, daje możliwość przewidywania i oceny sytuacji

Podobieństwa kulturowe obniżają niepewność i ułatwiają utożsamienie się.

Im więcej powiązań interpersonalnych, społecznych czy zawodowych, tym mniej niepokoju.

Im większa nasza tolerancja, tym mniejszy nasz niepokój, a łatwiejsze rozumienie „innych”.

Im wyższa empatia, tym mniejszy stres komunikacyjny z „innymi”!!!.

Wzrost naszych własnych zdolności do działań zespołowych poprawia jakość oceny innych.

Wysoka zdolność autokontroli i autokreacji poprawia komunikację międzykulturową. Ujęcie diachroniczne

Komunikacja niskokontekstowa (np. tylko werbalna) jest łatwiejsza i bezpieczniejsza od wysokokontekstowej (ze znakami, gestami i symbolami).  

WYJAŚNIAMY I UDOWADNIAMY?!!! Oczywiście, tak. W zespołach, z przykładami i mądrze.

.