Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wnioski z ankiety dla rodziców przeprowadzonej 20 listopada 2012.
Advertisements

Analiza wyników ankiety
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Tak ! - dla lokalnych producentów. Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: ŚWIADOMOŚĆ MŁODYCH.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Sejm Dzieci i Młodzieży. Lokalne produkty dobrem dla Ciebie i Twojej rodziny Debata na temat promocji lokalnej żywności na rynku regionalnym.
Ankieta została przeprowadzona z mieszkańcami Gminy Nadarzyn w ramach Młodzieżowej Akcji Obywatelskiej- 20 lat wspólnie. Pytania na które odpowiadali ankietowani:
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
,, MŁODZI AKTYWNI? CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM? W RAMACH REKRUTACJI DO XX SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY, KTÓRA.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Szkoła Współpracy.
Dlaczego ten temat jest ważny?
M Ł ODZI G Ł OSUJ Ą – LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM. DEBATA Z UDZIA Ł EM POS Ł A KOZ Ł OWSKIEGO W M Ł ODZIE Ż OWYM O Ś RODKU WYCHOWAWCZYM W KWIDZYNIE.
Jak wykorzystać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej, w naszej gminie.
Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.
Temat :Czy uczniowie wiedz ą jak funkcjonuje samorz ą d szkolny i jaki maj ą wp ł yw na podejmowane decyzje ?
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
1. występy, akcje wolontariacie, wieczorki poezji, imprezy charytatywne, imprezy sportowe, reprezentowanie gminy na uroczystościach, konkursy, WOŚP.
„Młodzi a polityka” Statystyki z ankiet
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
ANKIETA Badała aktywność młodych ludzi oraz została przeprowadzona na potrzeby debaty na temat „Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Ankieta nt. wolontariatu
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
ELEKTROWNIE WIATROWE.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
Nie tylko wybory- Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
DEBATA: „MŁODZI AKTYWNI? – CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
SONDA ULICZNA. 1. DLACZEGO MŁODZI LUDZIE NIE CHCĄ BRAĆ UDZIAŁU W WYBORACH? BOJĄ SIĘ WYRAŻANIA SWOJEGO ZDANIA BOJĄ SIĘ KOSEKWENCJI ŻE JAK JUŻ RAZ ZAGŁOSUJĄ.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Ireneusz Piotr Wyszyński Stanisława Rucińska Anna Siemieniuk Olga Jurek Krzysztof Siemieniuk Maria Iwańska Sylwia Kamińska Monika Tymińska Maciej Bajdecki.
W ankiecie udział wzięli uczniowie klas III. Łącznie wzięło udział 30 osób, w tym 6 chłopców i 24 dziewczyny.
Władze samorządowe w naszej szkole
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Szymon Błaszczyński Sebastian Mączka. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród młodzieży z Zespołu Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w.
Młodzi aktywni. Czy to możliwe ?. Sondaż Czy interesujesz sie tym co sie wokół ciebie dzieje ?
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
" Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?".
Nie tylko wybory? Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
W ankiecie wzięło udział 72 uczniów z klas III Gimnazjum w Jedliczu.
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Wybory prezydenckie będą odbywały się w kilku terminach:  czerwca dla młodzieży, która nie ukończyła 18 lat,  20 czerwca dla osób dorosłych. W.
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
NIE TYLKO WYBORY JAK MŁODZIEŻ MOŻE WPŁYNĄĆ NA RZECZYWISTOŚĆ I AKTYWNIE UCZESTNICZYĆ W DEMOKRACJI?
Zaangażowanie młodzieży w życie społeczne
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
WYBORCZY PIERWSZY RAZ Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród licealistów z okazji Światowego Dnia Wyborów w 2010 roku prezentację przygotował mgr Paweł Raźny.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Zapis prezentacji:

Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE

Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?

ZASADY PANUJĄCE NA DEBACIE Wyciszamy telefony Nie przeszkadzamy sobie Nie przerywamy Nie wychodzimy z sali Nie wstajemy podczas wypowiedzi, oraz nie dodajemy zbędnych komentarzy

Swobodne wypowiedzi W tych pytaniach liczmy na wypowiedzi wszystkich chętnych. 1. Angażować się w życie społeczne – czy nie? 2. Czy młodzież interesuje się sprawami społecznymi? 3. Czy uczniowie wiedzą, gdzie znajdują się ważne informacje o Organizacjach Pożytku Publicznego? 4. Czy w naszej okolicy znajdują się stowarzyszenia?

Gdzie młodzież i inne osoby mogą znaleźć informacje na temat gminy?

Młodzi demokraci Jak młodzież szkolna angażuje się w życie szkoły? Na jakie sprawy mają wpływ? Czy uczniowie chętnie biorą udział w wyborach szkolnych i angażują się w sprawy szkolne ? Czy można zauważyć na przełomie lat jakieś zmiany w tym obszarze?

Ankieta Uczniom klas pierwszych i drugich gimnazjum zostały zadane 3 pytania : 1. Czy sądzisz, że Twój głos będzie miał znaczenie w zmianach, które będą odbywać się w kraju? 2. Czy potrafiłbyś/potrafiłabyś wymienić 6 partii politycznych? 3. Czy sądzisz, że w dzisiejszych czasach portale typu Facebook mają wpływ na zmiany w kraju?

Wnioski z ankiety Na pytanie pierwsze : Czy sądzisz, że Twój głos będzie miał znaczenie w zmianach, które będą odbywać się w kraju, aż 64% ankietowanych odpowiedziało, że nie. Wynika z tego, iż młodzież nie wierzy w to, że ich głos ma jakiekolwiek znaczenie w wyborach, powodując ich nieobecność w przyszłości w głosowaniu. Na pytanie drugie: Czy potrafiłbyś wymienić 6 partii politycznych? Większość ankietowanych, aż 57% z nich odpowiedziała, że nie wie. Wynika z tego, iż młodzi nie znają partii politycznych, więc nie będą wiedzieli na kogo głosować. Na trzecie pytanie: Czy sądzisz, że w dzisiejszych czasach portale typu Facebook mają wpływ na zmiany w kraju 50% ankietowanych stwierdziło, iż portale społecznościowe wpływają na zmiany w naszym państwie.. Wnioskując możemy powiedzieć, że portale społecznościowe mają w jakimś stopniu na pewno wpływ na zmiany w kraju.

Organizacje działające na naszym terenie

Szkolna demokracja dawniej Jak za czasów naszych rodziców wyglądała szkolna demokracja?

Skąd czerpać motywację?

Co nam daje angażowanie się w życie społeczne?

Jakie jest wasze zdanie? Czy życie społeczne może mieć ciemne strony?

Dziękujemy za uwagę. Debatę przygotowali: Radosław Kozłowski Konrad Kraska