Nic Nac’s Mixer Innowacyjne wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych
WYZWANIE Pokazać młodym imprezowiczom, że Nic Nac’s to świetna przekąska na imprezę Konkurencja ogromna: wszelkie słone przekąski, w chipsy Kim są młodzi imprezowicze? 16-29 lat, z miast Przekąski kupują, gdy robią imprezy w domu… …a impreza w domu nie obejdzie się bez muzyki =
WYZWANIE 1b NicNac’s to orzeszki w chrupiącej otoczce. Musieliśmy pokazać młodym imprezowiczom, że jest to świetna przekąska na imprezę. Oznaczało to, że zmierzyć trzeba się z całą kategorią przekąsek tego typu, z silną grupą marek chipsów na czele. Młodzi ludzie z miast, którzy stanowili grupę docelową, kupują przekąski samodzielnie gdy organizują imprezę w domu lub idą na imprezę domową do znajomego. Impreza dla nich to obowiązkowo dobra muzyka, która towarzyszy zabawie.
SPOSTRZEŻENIE I POMYSŁ Na naprawdę „profesjonalnych” imprezach ludzie bawią się przy muzyce przez DJ’ów… …i wielu z nich marzy, by samemu tworzyć takie miksy Dla nich wymyślamy mikser muzyczny Nic Nac’s Umożliwia tworzyć muzykę Pozwala dzielić się nią z innymi
SPOSTRZEŻENIE I POMYSŁ 2b Młodzi ludzie znają się na muzyce, gdyż na profesjonalnie zorganizowanych imprezach słyszą jak muzykę miksują DJe. Wielu młodych ludzi marzy o tym, by móc takie miksy tworzyć samemu. Dla nich wymyśliliśmy muzyczny mikser Nic Nac’s, który pozwalał nawet zupełnym laikom stworzyć muzykę na imprezę i podzielić się nią z innymi.
WYKONANIE Projekt ze społecznością MojaGeneracja.pl – ważną witryną grupy celowej 2 mln użytkowników miesięcznie Konkurs na tworzenie muzyki Mixer muzyczny dla każdego Komponowanie utworów z gotowych dźwięków Link do mix’u stworzonego przez użytkownika pojawia się na jego profilu w społeczności Ścieżki muzyczne Efekty specjalne
WYKONANIE 3b Projekt umieściliśmy na MojaGeneracja.pl, w której korzysta 2 mln młodych ludzi miesięcznie. Mikser online pozwalał na tworzenie muzyki z gotowych elementów, jak rytmy, melodie, dźwięki dodatkowe. Po stworzeniu miksu, na profilu jego autora w MojaGeneracja.pl od razu pojawiała się informacja o tym fakcie i link umożliwiający innym odsłuchanie miksu i zagłosowanie na niego w konkursie.
JAK WYBRAĆ NAJLEPSZE MIXY? Co można zrobić z mix’em, który się spodoba? Dać dobrą ocenę Pobrać na dysk twardy i wykorzystać na imprezie Pobrać na komórkę jako dzwonek Wygrywają mixy o najwyższych ocenach, jak i te najchętniej pobierane na komórkę
JAK WYBRAĆ NAJLEPSZE MIXY? 4b Gdy komuś podobał się miks muzyczny, mógł wystawić mu ocenę, pobrać w postaci pliku na dysk twardy do wykorzystania na imprezie lub pobrać jak dzwonek na telefon komórkowy. W ten sposób dźwiękowe treści produkowane przez użytkowników zaczęły krążyć po sieci. Aby zmotywować ludzi do dzielenia się swoimi miksami, nagradzaliśmy upominkami nie tylko miksy najwyżej ocenione, ale też najczęściej pobierane z serwisu.
EFEKTY 4 948 DJ’ów-amatorów stworzyło własne mix’y 14 224 mix’ów pobrano na twardy dysk 13 678 pobrań mix’ów na komórki Znajomość marki wśród użytkowników MojaGeneracja.pl wzrosła o 16% Największe wzrosty w grupie 15-29 lat – pomysł kampanii wyraźnie „wpasował się” w ich styl życia
EFEKTY 5b W wyniku kampanii prawie 5 tysięcy DJów-amatorów stworzyło własną muzykę i podzieliło się nią z innymi. Ponad 14 000 utworów pobrano na twardy dysk, a prawe 14 000 kolejnych pobranych zostało na komórkę. Ankieta przeprowadzona na MojaGeneracja.pl potwierdziła, że akcja została zauważona i to przez tych ludzi, na których nam zależało. Wzrosła znajomość marki, przy czym największy wzrost świadomości marki nastąpił w grupie młodych ludzi w wieku 15-29 lat.
CO WYRÓŻNIA TĄ KAMPANIĘ? Dopasowanie mechaniki do potrzeb grupy celowej (tworzenie muzyki) Naturalna dla młodych ludzi mechanika dzielenia się treścią muzyczną Pobranie MP3 na dysk twardy Pobranie na komórkę Reklama dostarczając rozrywkę
CO WYRÓŻNIA TĄ KAMPANIĘ? 6b Kampania Nic Nac’s wyróżniała się świetnym dopasowaniem tematu i mechaniki konkursu do potrzeb grupy celowej i samej marki. Wykorzystaliśmy naturalną wśród młodych ludzi fascynację muzyką i jej tworzeniem oraz fakt, że treściami audio dzielą się oni ze sobą poprzez internet i komórki. W ten sposób akcja, która była reklamą, dostarczała młodym imprezowiczom poszukiwanej przez nich rozrywki.