BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK W ŚRODOWISKU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Przedszkolak bezpieczny w środowisku
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU
Innowacja pedagogiczna
„Bezpieczna Szkoła- Bezpieczny Uczeń”
W lutym 2013 roku Nasze Przedszkole wzięło udział a akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia. Do programu przystąpiły obydwie grupy przedszkolne: starszaki.
Przedszkole Miejskie Nr 4 im Urszuli Smoczyńskiej w Mińsku Mazowieckim
Sprawozdanie z realizacji Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Nr 21 w Tarnowie.
AKCJA BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK w Przedszkolu nr 2 im. M
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Przedszkole Miejskie nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” w Rawie Mazowieckiej
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY
Duże dzieci – wielkie sprawy
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W realizacji akcji brały udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Temat akcji nawiązywał do tematu rocznego.
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Sprawozdanie z akcji: „Akademia bezpiecznego przedszkolaka”
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK” W GRUPIE II „MISIE”
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI OGÓLNOPOLSKIEGO PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA – PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU”
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
Sprawozdanie z akcji Przedszkolak Bezpieczny w Środowisku
SPRAWOZDANIE PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ZIMA 2012/2013.
BEZPIECZNY PRZEJAZD – „ZATRZYMAJ SIĘ I ŻYJ”
Przystępując do realizacji edycji programu „ Piramida Zdrowego Żywienia” w grupie 3-latków wprowadziłyśmy dzieci do w/w programu z pomocą bohaterów.
Bezpieczny Przedszkolak
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Przedszkole Publiczne w Legnickim Polu Koordynator Monika Fesz
REALIZACJA PROGRAMU ZAJĘĆ PROWADZONYCH METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO W
Prezentacja fotograficzna Moduł wiosenny – Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Samorządowe w Bolkowie ul.Sienkiewicza Bolków.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W PODRÓŻY I NA WAKACJACH
Bezpieczne wakacje.
Sprawozdanie z Akademii Zdrowego Przedszkolaka.
Akcja rozpoczęła się 13 stycznia, a zakończyła 21 lutego (przerwa w czasie ferii zimowych). Wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne: Leśne Duszki.
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
„Bezpieczne dziecko w szkole i domu”.
Pieszy - uczestnikiem ruchu drogowego Edyta Górska
Podróż do krainy pełnej zdrowia Samorządowa Placówka Wychowania Przedszkolnego nr 9 w Kętach.
Podsumowanie realizacji programu profilaktyki palenia tytoniu
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT Dzień ten obchodzony jest 4 października
PROGRAM PROFILAKTYKI PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 2 W ZESPOLE SZKOLNO – PRZEDSZKOLNYM.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
„ Zdrowie – to nie tylko brak choroby, lecz stan dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego, społecznego i duchowego” Każdy przedszkolak w naszym przedszkolu:
Projekt „Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń”
KWARTALNIK DLA RODZICÓW NR /2016. Poznanie najbliższego środowiska Wdrażanie do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa Rozbudzenie zainteresowań.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
Opracowała: Joanna Kamińska. Sprzątanie świata „W jaki sposób oddziałujemy na przyrodę?”
Sprawozdanie z programu Bezpieczne Przedszkole Program realizowany jest w latach 2014/2017. Uczestnikami programu „Bezpieczne przedszkole” są dzieci w.
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
KWARTALNIK DLA RODZICÓW NR /2016. Poznanie najbliższego środowiska Wdrażanie do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa Rozbudzenie zainteresowań.
ODŻYWIAJ SIĘ ZDROWO- ŻYJ KOMFORTOWO
METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK” - czyli grupa 0a na pobliskim skrzyżowaniu
Bezpieczne Małe Talenty 2016/2017
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
„Dobre praktyki, formy i metody pracy z dziećmi i rodzicami”
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Pani Policjant w grupie Słowików
Zapis prezentacji:

BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK W ŚRODOWISKU Akcja „Bezpieczny Przedszkolak” pod hasłem BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK W ŚRODOWISKU Przedszkole Samorządowe nr 55 z Oddziałami Integracyjnymi w Białymstoku

Bezpieczeństwo dzieci w przedszkolu jest sprawą priorytetową każdej placówki, która zajmuje się edukacją, wychowaniem i opieką dzieci. Nasze przedszkole kładzie nacisk na realizację programów profilaktycznych związanych ze zdrowiem i zasadami prawidłowego reagowania w wypadku kontaktu z przedmiotem/ zwierzęciem/ człowiekiem niebezpiecznym. Akcja „Bezpieczny Przedszkolak w Środowisku” była realizowana w naszej placówce w miesiącach: maju i czerwcu 2013r. Akcja objęła grupę integracyjna Misie dzieci 3-4 letnich oraz grupę integracyjną 5-latków Krasnoludki. Przeprowadzono cykl 9 zajęć obejmujących tematykę bezpieczeństwa w domu i poza nim, w ruchu drogowym, w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi. Akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród dzieci i rodziców. Opiekunowie dzieci otrzymywali informacje dotyczące realizowanej w danym czasie tematyki. Podczas rozmów indywidualnych nauczyciele otrzymywali informacje zwrotne o ważności akcji.

14 maj 2013r. Temat: Poznajemy zasady bezpieczeństwa w domu Cele: Zapoznanie z pojęciem „bezpieczeństwa” Poznanie sposobów unikania bezpieczeństwa Poznanie niebezpiecznych urządzeń i miejsc w domu Podczas zajęcia dzieci wysłuchały bajki pt. „Zwierzątka ze zdrowego zakątka – Co to jest bezpieczeństwo?”. Następnie na podstawie metody burzy mózgów oraz ilustracji określiły pojęcie bezpieczeństwa. Szukały na obrazkach i w sali niebezpiecznych miejsc i przedmiotów. Wysłuchały także wiersza pt. „Bezpieczny Przedszkolak w domu”.

17 maj 2013r. Temat: Jakie są służby ratunkowe, jaką spełniają rolę oraz ważne numery Cele: Zapoznanie z numerami telefonów, na które należy dzwonić w sytuacji zagrożenia Poznanie sposobów udzielania informacji przez telefon w sytuacji zagrożenia Przedszkolaki przypomniały definicję bezpieczeństwa a następnie wspólnie z nauczycielem ustaliły jakie służby dbają o nasze bezpieczeństwo. Zapoznały się z numerami telefonów alarmowych oraz w czasie zabaw ruchowo – dydaktycznych zapamiętały je. Dzieci brały udział w symulacji rozmowy z dyspozytorem telefonu alarmowego.

28 maj 2013r. Temat: Jak zachować się wobec zwierząt oraz nieznanych ludzi Cele: Ustalenie zasad właściwego zachowania się w stosunku do osób obcych Nabycie umiejętności radzenia sobie w sytuacji zaatakowania przez psa Dzieci ustaliły sposoby reagowania na kontakt z osobą obcą, potencjalnie niebezpieczną. Wspaniałym doświadczeniem stała się możliwość głośnego krzyku na hasło nauczyciela (np. słowa: pomocy lub nie), który to miał za zadanie odstraszyć obcą osobę. Przedszkolaki uczestniczyły w quizie wiedzowym dotyczącym bezpieczeństwa poza przedszkolem. Poznały metody zachowania i postawy wobec spotkanych psów i agresywnych.

29 maj 2013r. Temat: Jak zachować bezpieczeństwo podczas aktywności fizycznej Cele: Zaznajamianie z zasadami bezpiecznej zabawy na podwórku Przedstawienie sposobu ubioru i ochrony na rower/ rolki/ hulajnogę Przedszkolaki w czasie zajęć mogły przymierzyć, dotknąć i pooglądać akcesoria, które są niezbędne podczas zabaw ruchowych na takich sprzętach jak: rower, rolki czy hulajnoga. Wysłuchały także przygód bohaterów z bajki „Zwierzątka ze zdrowego zakątka” i wysnuły właściwe wnioski dotyczące bezpiecznej zabawy. Dzieci mogły też poznane zasady zastosować w praktyce podczas korzystania ze sprzętu na placu przedszkolnym i wymieniać się doświadczeniami.

04 czerwiec 2013r. Temat: Jakie są zasady poruszania się w ruchu drogowym? Cele: Zapoznanie z zasadami działania sygnalizacji świetlnej i znaczenia poszczególnych świateł Poznanie miejsc, w których można przechodzić przez jezdnię W zajęciach tych przeważyły elementy własnego doświadczania przez dzieci. Przedszkolaki wcieliły się w rolę pieszych i kierowców, jak też kontrolerów ruchu ulicznego. Zadaniem dzieci było sprawne reagowanie na zmieniające się światła i energiczne przejście przez ulicę. Kierowców obowiązywały jednakowe zasady jak w świecie realnym. Pomocą w zajęciu był wiersz pt. „Poznajemy światła drogowe”. Ostatnim elementem zajęcia stała się wycieczka na pobliskie przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną.

05 czerwiec 2013r. Temat: Co to są znaki drogowe. Rozróżnianie najbardziej znanych Cele: Zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi i poznanie ich znaczenia Utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania się na ulicy Warsztaty pozwoliły dzieciom przypomnieć i utrwalić wcześniej poznane informacje dotyczące ruchu drogowego. Wiersz „Skrzyżowanie” był kanwą do poznawania wybranych znaków drogowych. Dzieci reagowały zaskoczeniem, iż niektóre z tych znaków doskonale są dla nich znane. Samodzielnie rysowały wybrany przez siebie znak. Stworzone prace zostały umieszczone na wystawce. Utrwalenie znajomości znaków odbyło się podczas spaceru na pobliskie skrzyżowanie.

10 czerwiec 2013r. Temat: Świadomość własnego ciała Cele: Poznanie swojego ciała Uświadomienie ważności funkcjonowania rąk, nóg, tułowia Podczas warsztatów zadaniem przedszkolaków było rozpoznawanie i nazywanie poszczególnych części własnego ciała. Wiele emocji wzbudziła w dzieciach „Bajka o moim ciele”, gdzie mogły doświadczyć i uświadomić sobie istnienie poszczególnych elementów ciała i ich znaczenia. W zajęciach wystąpiły różne zabawy mające na celu poznanie własnego ciała, podczas których dzieci brały aktywny udział.

12 czerwiec 2013r. Temat: Świadomość przestrzeni Cele: Wzmocnienie poczucia stabilności ciała, poczucia przestrzeni Określenie przestrzeni osobistej, czyli dystansu granicy Podstawą warsztatów dotyczących świadomości przestrzeni stały się ćwiczenia prowadzone metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Dzieci miały możliwość określenia swojej granicy intymności i związanych z tym właściwymi zachowaniami w stosunku do innych osób (tzn. nie dopuszczanie do przekroczenia przestrzeni osobistej przez osoby obce lub będące w dalszych relacjach. Po zapoznaniu z bajką „Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka poznają granice intymności” dzieci wzięły udział w ćwiczeniu pozwalającym identyfikować swoje odczucia w sytuacjach zagrożenia.

13 czerwiec 2013r. Temat: Świadomość relacji z innymi ludźmi Cele: Uświadomienie istnienia przestrzeni intymnej, osobistej, okoliczności przyzwalania innym wstępu do tej przestrzeni Budowanie relacji z kolegami z grupy poprzez „dziecięce masażyki” Warsztaty rozpoczęły się od ćwiczenia pt. „Granice mojego państwa” podczas którego dzieci układały 5 okręgów wpisanych jeden w drugi będącymi symbolami przestrzeni osobistej. Każdy z okręgów był identyfikowany z osobami, z którymi dziecko ma kontakt lub potencjalnie może mieć. Na zakończenie zajęć dzieci wykonywały na plecach koleżanek i kolegów wierszowane masażyki.