ANALITYKA USŁUG FINANSOWYCH Katedra Badań Rynku i Usług 1
Agenda Praca dla absolwenta Wiedza Kto za tym stoi? Nie tylko nauką student żyje
Praca dla absolwenta
Sylwetka absolwenta Menedżer/Analityk produktów finansowych Analityk rynku Specjalista z zakresu strategii rynkowych instytucji finansowych
projektowanie badań marketingowych na potrzeby firmy, realizacja projektów badawczych, współpraca z zewnętrznymi firmami badawczymi, interpretacja wyników badań, opracowywanie raportów, zestawień i analiz, przedstawianie wniosków z badań, gromadzenie niezbędnej wiedzy o rynku, a następnie jej przetwarzanie, archiwizowanie i rozwijanie, współpraca przy formułowaniu strategii marketingowej firmy, prowadzenie stałego monitoringu określonych segmentów rynku, notowanie istotnych zmian zachodzących w tych segmentach. Przeciętne miesięczne wynagrodzenie netto absolwenta II stopnia studiów UEP w 2013 roku wyniosło 3001 zł (Mediana = 2629 zł) Źródło: Raport „Badanie losów Absolwentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu”, maj 2014, s. 13
Wiedza
Przedmioty finansowe wspólne dla całego kierunku Rachunkowość zarządcza Podatki i strategie podatkowe Zaawansowane finanse przedsiębiorstw Międzynarodowe finanse przedsiębiorstw Zarządzanie ryzykiem Pośrednictwo finansowe Fuzje i przejęcia Polityka pieniężna Finanse publiczne Controlling Auditing
Przedmioty specjalizacyjne (obowiązkowe) Wielowymiarowa analiza rynków finansowych Prognozowanie procesów i zjawisk gospodarczych Koniunktura na rynkach finansowych Zarządzanie relacjami z klientami Efektywność działań marketingowych instytucji finansowych Zachowania finansowe podmiotów rynkowych Klient na rynku usług finansowych Poznanie zachowań nabywców usług – dlaczego kupują, czym się kierują? Co dzieje się w ich głowach? Jak można na te decyzje wpłynąć? Połączenie wiedzy z zakresu psychologii, statystyki i marketingu Zarządzanie jakością Weryfikatorem racji bytu każdej instytucji świadczącej usługi jest klient. Aby zdobyć i utrzymać klienta instytucje finansowe coraz liczniej eksponują w misjach „jakość” i podejmują działania zmierzające do coraz lepszego zaspokajania potrzeb odbiorców usług. Celem przedmiotu jest zapoznanie ze stosowanymi metodami oceny jakości usług oferowanych przez banki, zakłady ubezpieczeń i inne instytucje finansowe (np. SERVQUAL, Mystery Shopping, analiza kosztów jakości). Zostaną scharakteryzowane systemy zarządzania jakością wdrażane w sektorze finansowym i działania podejmowane na rzecz poprawy jakości usług.
Przedmioty specjalizacyjne (do wyboru) Zarządzanie firmą doradczo-konsultingową Inwestowanie na rynkach towarowych Ubezpieczenia finansowe Prawo finansowe Badania rynku w Internecie Etyka w pracy analityka rynku Integracja rynków finansowych w UE Klient na rynku usług finansowych Poznanie zachowań nabywców usług – dlaczego kupują, czym się kierują? Co dzieje się w ich głowach? Jak można na te decyzje wpłynąć? Połączenie wiedzy z zakresu psychologii, statystyki i marketingu Zarządzanie jakością Weryfikatorem racji bytu każdej instytucji świadczącej usługi jest klient. Aby zdobyć i utrzymać klienta instytucje finansowe coraz liczniej eksponują w misjach „jakość” i podejmują działania zmierzające do coraz lepszego zaspokajania potrzeb odbiorców usług. Celem przedmiotu jest zapoznanie ze stosowanymi metodami oceny jakości usług oferowanych przez banki, zakłady ubezpieczeń i inne instytucje finansowe (np. SERVQUAL, Mystery Shopping, analiza kosztów jakości). Zostaną scharakteryzowane systemy zarządzania jakością wdrażane w sektorze finansowym i działania podejmowane na rzecz poprawy jakości usług.
Tytuły prac awansowych absolwentów Wykorzystanie witryn internetowych w działaniach marketingowych polskich banków Leasing jako forma finansowania działalności przedsiębiorstwa Kredyt bankowy jako determinanta rozwoju rynku samochodowego w Polsce Jakość usług bankowych na przykładzie PKO BP SA Perspektywy rozwoju funduszy inwestycyjnych w Polsce Segmentacja nabywców usług ubezpieczeniowych Metody prognozowania kursów walutowych
O Katedrze…
Piszemy książki
Piszemy książki
Realizowane granty NCN na sumę ok. 1 mln zł Prowadzimy badania Realizowane granty NCN na sumę ok. 1 mln zł Uwarunkowania oraz metody macierzowo-sieciowe pomiaru poziomu dojrzałości procesu innowacji i wprowadzania nowego produktu na rynek – kierownik projektu prof. dr hab. Ireneusz P. Rutkowski Kapitał intelektualny powiatów polskich – kierownik projektu dr hab. Jan Fazlagić, prof. nadzw. UEP Zachowania oszczędnościowe gospodarstw domowych – kierownik projektu dr Sylwester Białowąs Zachowania nabywców usług finansowych w warunkach zmian koniunktury rynkowej– kierownik projektu prof. dr hab. Józef Garczarczyk Katedra Badań Rynku i Usług
Organizujemy konferencje naukowe Zachowania gospodarstw domowych w warunkach zmian koniunktury (2013) XV Warsztaty Metodologiczne „Metody pomiaru i analizy rynku usług - przydatność i efektywność” (2011) Rynek usług finansowych a rozwój gospodarki. Diagnozowanie i prognozowanie koniunktury (2005) Zarządzanie jakością usług w bankach i zakładach ubezpieczeniowych (2000) Rynek ubezpieczeń na życie w Polsce. Teraźniejszość i przyszłość (1997)
Nie samą nauką…
Iza i Karol prezentują swój referat podczas Ogólnopolskiej Konferencji Kół Naukowych „FACE TO FACE” Rzeszów, kwiecień 2012
Media – czwarta władza? Członkowie SKN podczas wizyty w Radio Merkury Poznań, styczeń 2012
Ognisko , czerwiec 2013
Laboratorium badań jakościowych
ANALITYKA USŁUG FINANSOWYCH Katedra Badań Rynku i Usług 29